Resultats globals: 3,465 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 464 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 9 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 143 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 2,766 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 6 registres trobats
Fons personals i institucionals, 68 registres trobats
Articles 464 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 638.8 KB El desenvolupament dels punts quàntics semiconductors, premi Nobel de Química de 2023 / Rodríguez-Viejo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El premi Nobel de Química d'aquest any ha recaigut a Alexei Ekimov, Louis Brus i Moungi Bawendi pel desenvolupament de punts quàntics semiconductors. Aquestes nanopartícules, d'entre 2 i 10 nanòmetres, ofereixen unes propietats fascinants directament relacionades amb la seva mida petita. [...]
El premio Nobel de Química de este año ha recaído en Alexei Ekimov, Louis Brus y Moungi Bawendi por el desarrollo de puntos cuánticos semiconductores. Estas nanopartículas, que miden entre 2 y 10 nanómetros, ofrecen unas propiedades fascinantes directamente relacionadas con su pequeño tamaño. [...]

2023
UAB divulga, Octubre 2023
2 documents
2.
5 p, 1.1 MB Escape room en el aula de Física y Química en ESO / García Haag, Juan Manuel (Colegio La Corolla (Gijón))
En esta experiencia se realizó un escape room educativo de producción propia en el aula de Física y Química de 4o ESO. Para desarrollarlo se utilizo la web Genial·ly. Se aplicó como actividad de cierre de una unidad llamada "Fuerzas en la vida cotidiana: la gravedad y la presión" para reforzar los contenidos aprendidos a lo largo de la unidad.
2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Bones pràctiques i recursos)  
3.
24 p, 3.0 MB Diseño y viabilidad de recursos para enseñar la modelización QSAR en ingeniería química / Galindo Vargas, Nahúm (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic)) ; Romo Vázquez, Avenilde (Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del IPN (Mèxic)) ; Barroso Flores, Joaquín (Universidad Nacional Autónoma de México)
La modelización de relaciones cuantitativas estructura-actividad (Quantitative Structure-Activity Relationship, QSAR) es relevante en la ingeniería química, pero aún no figura en la formación. Con el objetivo de diseñar recursos para integrarla, se realizó una investigación enmarcada en la teoría antropológica de lo didáctico y en la metodología de la ingeniería didáctica. [...]
The Modeling Quantitative Structure-Activity Relationship (QSAR) is relevant to chemical engineering but it is still not part of the training curricula. With the aim to integrate it, an investigation has been developed using elements of the anthropological theory of the didactic and didactic engineering. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5645
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 2 (2023) , p. 93-115 (Investigaciones Didácticas)  
4.
6 p, 346.1 KB L'ús dels models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química inorgànica : una prova pilot a secundària / Piza Mir, Bartolome (Universidad Pontificia Comillas. Centro de Enseñanza Superior Alberta Giménez (Palma))
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.
The description of a didactic experience with the use of molecular models for the learning ofchemical formulation in compulsory secondary education courses is presented. The results show that thereis an increase in learning and the use of molecular models allows a better understanding of this area ofchemistry in which students usually present difficulties due to the high abstraction of these concepts.
Se presenta la descripción de una experiencia didáctica con el uso de modelos moleculares para el aprendizaje de la formulación química en los cursos de educación secundaria obligatoria. Los resultados muestran que existe un incremento de su aprendizaje y el uso de modelos moleculares permite una mayor comprensión de esta área de la química en la cual los estudiantes suelen presentar dificultades a causa de la elevada abstracción de estos conceptos.
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.

2022 - 10.5565/rev/ciencies.463
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 50-55 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
2 p, 394.7 KB La química de l'Hg (I) : un estudi esctructural / Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
El Mercuri (Hg) és un metall capaç de formar diversos polications amb geometries diferents. En aquest treball de l'Àrea de Química inorgànica es presenta la síntesi i caracterització del Hg2(Pip)2, un compost d'Hg (I) amb lligands aromàtics i grups carboxilats. [...]
El Mercurio (Hg) es un metal capaz de formar varias polications con varias geometrías. En este trabajo del Área de Química inorgánica se presenta la síntesis y caracterización del Hg2(Pip)2, un compuesto de Hg (I) con ligandos aromáticos y grupos carboxilatos. [...]
Mercury (Hg) is a metal capable of forming various polycations with various geometries. In this work of the Area of Inorganic Chemistry, the synthesis and characterization of Hg2(Pip)2, a Hg (I) compound with aromatic ligands and carboxylate groups, is presented. [...]

2022
UAB divulga, Juliol 2022
3 documents
6.
20 p, 670.0 KB Actitudes hacia la química de estudiantes chilenos de secundaria : un estudio de métodos mixtos / Hernández Montes, Lilian Elisa (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Ferreira Campos, Roberto Andrés (Catholic University of the Maule) ; Contreras Sanzana, Gladys (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Rodríguez Rodríguez, María Cristina (Universidad de La Laguna)
En esta investigación se indagó acerca de las actitudes hacia la química de 444 estudiantes de secundaria chilenos, empleando un método mixto de diseño secuencial explicativo. Los resultados descriptivos revelaron actitudes relativamente bajas en las dos dimensiones analizadas, cognitiva y afectiva, aunque levemente superiores en la última. [...]
This research investigated the attitudes towards chemistry of 444 Chilean secondary school students, using a mixed method of explanatory sequential design. The descriptive results revealed relatively low attitudes in the two dimensions analyzed, cognitive and affective, although slightly higher in the last one. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3497
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 89-107 (Investigaciones Didácticas)  
7.
3 p, 665.9 KB Biocatalitzadors d'or : avenç en el camp de la química sintètica / Maréchal, Jean-Didier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Investigadors en química computacional del Departament de Química de la UAB han creat uns dels primers metal·loenzims d'or, optimitzant un camí de reacció en què dos complexes d'or treballen junts. [...]
Investigadores en química computacional del Departamento de Química de la UAB han creado unas de las primeras metaloenzimas de oro, optimizando un camino de reacción en el cual dos complejos de oro trabajan juntos. [...]

2022
UAB divulga, Gener 2022
2 documents
8.
16 p, 578.6 KB Tratados, Apuntes y Explicaciones : tres libros de química compitiendo en la década de 1920 / Suay-Matallana, Ignacio (Instituto Interuniversitario López Piñero-Universiad Miguel Hernández)
Este trabajo compara dos libros publicados por estudiantes de Química con el tratado publicado por el profesor de la asignatura. Las tres obras trataban sobre las lecciones impartidas en el aula y se dirigían a los estudiantes de análisis químico que cursaban el doctorado en Medicina en la Universidad de Madrid a mediados de la década de 1920. [...]
This work compares two books published by chemistry students with the treatise published by the professor of the subject. All three works were based on the lessons taught in the classroom and were aimed at students of chemical analysis taking the doctoral program in medicine at the University of Madrid in the 1920s. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3297
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 199-214 (Historia y Epistemología)  
9.
22 p, 491.3 KB ¿Qué naturaleza de la ciencia se presenta en los libros de química para la educación secundariaen América Latina? / Amador-Rodríguez, Rafael (Universidad del Norte) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires)
Este trabajo de investigación tuvo como objetivo principal caracterizar las concepciones de naturaleza de la ciencia (NOS) que se promueven en libros de química para la educación secundaria de cuatro países latinoamericanos. [...]
This piece of research had as its main aim characterising the conceptions on the nature of science (NOS) promoted in secondary chemistry textbooks from four Latin American countries. The methodological approach was qualitative; for the analysis, ten different aspects of the scientific activity («topics from the philosophy of science») were employed; each topic was modelled from five schools of 20th century philosophy of science. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3272
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 11-31 (Investigaciones Didácticas)  
10.
20 p, 1.1 MB El aprendizaje de la reacción química : el uso de modelos en el laboratorio / Reyes-Cárdenas, Flor (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Ruiz-Herrera, Brenda (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Llano Lomas, Mercedes (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Lechuga Uribe, Patricia (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Mena Zepeda, Margarita (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química)
El objetivo de este trabajo de investigación es documentar, caracterizar y analizar los modelos desarrollados por los estudiantes del primer año de licenciatura, al implementar el protocolo experimental «Reacción Química». [...]
The aim of this research is to characterize and analyze the models developed by freshmen students, upon implementation of the experimental design «Chemical Reaction». This qualitative study shows that, with appropriate guidance, students are capable of generating models of the implied concepts in the three levels of representation: symbolic, microscopic, and macroscopic. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3229
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 2 (2021) , p. 103-122 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 464 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 9 registres trobats  
1.
3 p, 92.8 KB Anem a construir un coixí de seguretat! Cinètica química per a estudiants d'ESO i Batxillerat / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser)
La pràctica proposada pretén ajudar als alumnes a construir un model per a definir i quantificar la velocitat de reacció dels canvis químics a partir de la problemàtica de construcció i optimització d'un coixí de seguretat per a vehicles. [...]
2013
V Jornades per a l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2013  
2.
16 p, 179.5 KB Treball en grup en una assignatura de Química : activitats cooperatives i col·laboratives / Gené Torrabadella, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2015
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, I : Novembre 2015  
3.
5 p, 23.7 KB Una experiencia AICLE en ciclos formativos de la familia química / Barreiro Taboada, Lidia (INS Provençana de l'Hospitalet de Llobregat) ; Navés Nogués, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 153-157  
4.
11 p, 46.3 KB Posibilidades de la autorreflexión en el proceso de formación de profesores de química y ciencias / Brandão Schmidt, Elisabeth (Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Departament de Educação e Ciências do Comportamento) ; Carmo Galiazzi, Maria do (Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Departament de Química) ; Langoni, Moacir (Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Departament de Química) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El artículo toma las narrativas escritas por los estudiantes de un curso de formación inicial del profesorado de Química, de la Universidade Federal do Rio Grande (Brasil), coincidentes con las de un grupo de la un curso de formación inicial del profesorado de Ciencias de la Universitat Autònoma de Barcelona, para argumentar como la autorreflexión y la investigación de dichas narrativas contribuye a su motivación para querer ser profesor. [...]
This paper aims at discussing the importance of self-reflection and of the investigation of narratives written by college students who take Chemistry at the Universidade Federal do Rio Grande (Brazil) and college students who take Sciences at Universitat Autònoma de Barcelona, and how these processes contribute to their motivation for becoming a teacher. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
5.
10 p, 3.1 MB Adaptació d'assignatures clàssiques d'enginyeria química a l'EEES / Sanchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ponsá, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Davant la imminent implantació de l'EEES a totes les titulacions, es presenten els resultats de l'adaptació a l'EEES en assignatures clàssiques de l'Enginyeria Química, que s'imparteixen als estudis d'Enginyeria Química i Enginyeria Tècnica Industrial, i que tradicionalment han utilitzat metodologies docents basades en la classe magistral. [...]
With the imminent implantation of the EEES to all university degrees, the results of the adaptation to the EEES are shown for classical subjects of Chemical Engineering, which are imparted in the studies of Chemical Engineering and Industrial Technical Engineering. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
1 p, 57.5 KB Reflexions a voltes dels canvis docents introduïts a l'assignatura de Documentació Química / López, Alexandre (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Ribera, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació)
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 4es : 2007  
7.
6 p, 48.1 KB Una química analítica alternativa. Aprendizaje con métodos activos / Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Mantovani, Víctor (Universidad Nacional del Litoral. Departamento de Química. Cátedra de Química Analítica I)
Se presenta un nuevo proyecto para el aprendizaje universitario de la química analítica con métodos activos. La hipótesis inicial del trabajo consiste en considerar que una acción docente se lleva a cabo con calidad cuando permite que un alumno apruebe la asignatura como mínimo con un 50 % de la calificación final.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
8.
2 p, 39.2 KB Aprenentatge cooperatiu. Una experiència en química / Gené Torrabadella, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
L'objectiu d'aquesta comunicació és presentar una experiència que s'ha realitzat a la Universitat Autònoma de Barcelona per a incorporar les noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge de la Química universitaria. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
9.
7 p, 91.3 KB Documentació Química : un nou model d'ensenyament / López Borrull, Alexandre (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior ; Jornades d'Innovació Docent de la UAB (1es : 2004 : Bellaterra, Catalunya)
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
12 p, 1.9 MB Asamblea obrera : Órgano de la Federación Nacional de los Trabajadores de la Industria Química / UGT. Federación Nacional de los Trabajadores de la Industria Química
Madrid : UGT, 197?-  

Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
22 p, 5.4 MB La pols de l'univers : una brutícia imprescindible per a la química... i la vida / Rimola, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència del dia de Sant Albert Magne pronunciada a la sala d'actes de les Fac. de Biociències i Ciències de la UAB dimecres 11 de novembre del 2020.
2020  
2.
20 p, 323.7 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Química / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
3.
35 p, 364.4 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Enginyeria química / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2005-
7 documents
4.
4 p, 32.1 KB Reglament del Servei d'Anàlisi Química / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Anàlisi Química
2010  
5.
13 p, 136.7 KB Reglament del Departament de Química / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
2004  
6.
6 p, 53.9 KB Reglament del Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental
2015  

Documents de recerca 143 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
107 p, 657.2 KB El miedo en el ocio nocturno como forma de control social contra las mujeres : Tratamiento informativo en televisión de "los pinchazos" (sumisión química) / Correa Moreno, Marina ; Huertas Bailén, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu és fer una anàlisi exhaustiva de l'enfocament ètic que van aplicar les cadenes de televisió seleccionades (públiques: TV3 i La 1; privades: Telecinco, La Sexta, Antena 3) en el tractament de les agressions ocorregudes contra les dones en espais d'oci nocturn durant l'estiu del 2022 a Espanya, conegudes popularment com a "punxades". [...]
El objetivo es realizar un análisis exhaustivo del enfoque ético que aplicaron las cadenas de televisión seleccionadas (públicas: TV3 y La 1; privadas: Telecinco, La Sexta, Antena 3) en el tratamiento de las agresiones ocurridas contra las mujeres en espacios de ocio nocturno durante el verano del 2022 en España, conocidas popularmente como "pinchazos". [...]
The objective is to carry out an exhaustive analysis of the ethical approach applied by the selected television channels (public: TV3 and La 1; private: Telecinco, La Sexta, Antena 3) in their treatment of the assaults on women in nightlife venues during the summer of 2022 in Spain, popularly known as "needle spiking". [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2.
19 p, 915.4 KB Ebsyn processes : planta de producció d'etilbenzè / Erreyes Pilozo, Jarod Enrique ; Fajula López, Guillem ; González Germán, Iván ; Martínez Añó, Oriol ; Sanchis Garcia, Irene ; Viedma Garcia, Pau ; Perís Miras, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'ha dissenyat una planta per a la producció en continu d'etilbenzè, amb una capacitat anual de 350. 000 tones. En el treball s'inclou el disseny del procés i dels seus equips, el sistema de control de la planta, així com un estudi de seguretat, l'avaluació econòmica i l'impacte ambiental de la planta.
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
3.
10 p, 916.9 KB Projecte Atenea : planta de producció d'etilbenzè / Ciuró Casas, Marcel ; Pérez Giralt, Ainhoa ; Rodríguez Bifet, Dídac ; Román Paniello, Marina ; Carrera Laureano, Patricia Natali ; Martinez Rodriguez, Gerard Francesc ; Perís Miras, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'ha dissenyat en detall una planta per a la producció d'etilbenzè mitjançant un procés en continu. S'han dissenyat els equips que intervenen, els llaços de control necessaris per a l'automatització del procés i el sistema de canonades i vàlvules. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
4.
9 p, 423.8 KB Planta de producció d'etilbenzè / Andrés Molina, Arnau ; Calero Casadesús, Gemma ; Castañé Portales, Alex ; Chacón Garcia, Alvaro ; Ghaddari, Hanane ; Hamido Mohamed, Ilias ; Torà Suárez, Josep Anton, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La memòria correspon a un projecte d'enginyeria que té per objectiu dissenyar una planta per a la producció d'etilbenzè amb una puresa mínima del 99,5%, i amb una capacitat de 350. 000 Tn/any d'etilbenzè, principalment mitjançant l'alquilació del benzè amb l'etilè en fase vapor, utilitzant com a catalitzador zeolites heterogènies. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
14 documents
5.
7 p, 2.7 MB Planta de producción de etilbenceno / Benítez Muñoz, Irene ; Funes Pitarch, Antonio ; Larrousse Tintore, Eduardo ; Lozano Garrido, María ; Maestre Grau, Arnau ; Méndez Hernández, Joel ; Royo García, Judith ; Torà Suárez, Josep Anton, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto se ha diseñado una planta de producción de etilbenceno en fase gas y en continuo, mediante Zeolitas ZSM-5 con el objetivo de automatizar el proceso y determinar cuál sería la rentabilidad econòmica del proceso. [...]
En aquest projecte s'ha dissenyat una planta de producció d'etilbenzè en fase gas i en continu, mitjançant zeolites ZSM-5 amb l'objectiu d'automatitzar el procés i determinar quina seria la viabilitat econòmica del procés. [...]

2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
6.
15 p, 221.4 KB ChemEBenz : planta de producció d'etilbenzè / Lorente Puente, Aroa ; Carreira Lopez, Pau ; Aladid Pastor, Sergi ; Duran Videra, Sergi ; Sánchez Arco, Sergio ; El Ballaoui El Bakkali, Dalil ; Bosch Palacios, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La memòria del projecte descriu el disseny d'una planta de producció d'etilbenzè a partir d'etilè i benzè ubicada a Tarragona. És un procés en fase líquida i basat en una alquilació i una transalquilació. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
7.
4 p, 8.7 MB BenzEt S.L : planta de producció d'etilbenzè / Chavchavadze, Nina ; Guerrero Estrada, Sonia ; López Giraldez, Carlos ; Millàs Garcia, Pau ; Tomé Cabrera, María Fernanda ; Vila González, Pau ; Bosch Palacios, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Memòria del disseny d'una planta de producció d'etilbenzè líquid amb una puresa del 99,8% i una capacitat de 350. 000 tn/any. El procés de síntesi es du a terme en fase gas a partir d'etilè diluït i benzè. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
8.
5 p, 272.6 KB Planta de producció d'etilbenzè / Contreras Rafanell, Carles ; Llera Toro, Aarón ; Hurtado López, Elena ; Jihari Bouabidi, Karima ; Zurera Gómez, Emma ; Sánchez Altabás, Víctor Rodrigo ; Melendo Castaño, Miguel Ángel ; Bartrolí Almera, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu del projecte es dissenyar una planta de producció d'etilbenzè. Reactor catalític amb fase vapor, per una producció de 350. 000 Tn/any. El procés consta de tres reactors RCFP monotubulars de llit fix adiabàtics amb refredament entre etapes, dos separadors flash, dues columnes de rectificació, un heater I un reactor de transalquilació. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
9.
9 p, 757.0 KB Planta de producción de resinas epoxi líquidas, ResyTech, S.L. / El Hmidi Cherkaoui Laraichi, Safae ; Habas Palma, Francisco ; Lloria Hernández, Sandra ; González Restrepo, Samantha ; Polo Matas, Alejandro ; Bosch Palacios, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Se ha diseñado una planta química para la producción 12000 Tn/año de resinas epoxi líquidas. El proyecto se ha organizado en apartados: (a) introducción, alcance del proyecto, características de los reactivos y productos y las reacciones involucradas, (b) hojas de especificaciones de los equipos deseñados, (c) sistema de control automático e instrumentación, (d) listados de tuberías, válvulas y accesorios, (e) propuesta del sistema de seguridad e higiene industrial, (f) evaluación ambiental, (g) evaluación económica, (h) estudio de la puesta en marcha y operación de la planta, (i) Diagramas y planos, (j) Manual de cálculos y (k) Ampliaciones y mejoras.
S'ha dissenyat una planta química per a la producció de 12000 Tn/any de resines epoxi líquides. El projecte s'ha organitzat en apartats: (a) introducció, abast del projecte, característiques dels reactius i productes i les reaccions involucrades, (b) fulls d'especificacions dels equips dissenyats, (c) sistema de control automàtic i instrumentació, ( d) llistats de canonades, vàlvules i accessoris, (e) proposta del sistema de seguretat i higiene industrial, (f) avaluació ambiental, (g) avaluació econòmica, (h) estudi de la posada en marxa i operació de la planta, ( i) Diagrames i plànols, (j) Manual de càlculs i (k) Ampliacions i millores.

2022
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
10.
11 p, 7.2 MB Producció de resines epoxi (EpoxyLabs) / Hayden Bossy, Luke ; Pujol Vives, Pau ; Ferré Grau, Judith ; Escursell Cols, Laura ; Ribas Alonso, Guillermo ; Chancahuaña Sosa, Álvaro Gonzalo ; Bartrolí Almera, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'ha dissenyat en detall una planta per a la producció de resina epoxi mitjançant un procés tant en continu com en discontinu. S'han dissenyat els equips com ara reactors i els evaporadors, i els llaços de control necessaris per a l'automatització del procés. [...]
2022
Grau en Enginyeria Química [951]
14 documents

Documents de recerca : 143 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
9 p, 232.5 KB Escriure Química a la Universitat / Redmond, Peter ; Tudela Isanta, Anna trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; química en aquest cas.
2016- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
2.
17 p, 1.2 MB Velocitat de reacció química en un airbag. Seqüència didàctica per a l'estudi de la cinètica química / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Lusic Sakotic, Oto (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). L'objectiu principal d'aquesta seqüència és que l'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat sigui capaç de definir el concepte de velocitat de reacció i desenvolupi un mètode per calcular-la per al cas de la variació de la pressió d'un gas a volum constant. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
3.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 2,766 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
36 p, 190.4 KB Química i Bioquímica Sanitàries. Memòria i verificació / Universitat de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universidad de Girona ; Universidad Rovira i Virgili ; Universitat de València
El objetivo general es que el alumnado adquiera una formación avanzada en el ámbito de la química y de la bioquímica sanitarias, a través de la adquisición teórica y práctica de conocimientos y destrezas que permitan un abordaje interdisciplinar y de calidad en laboratorios de investigación biomédica y biosanitaria, y en laboratorios clínicos.
2023 (Màsters)
2 documents
2.
9 p, 120.9 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
3.
4 p, 101.0 KB Pràctiques Professionals [44427] / Busqué Sánchez, Félix
L'alumne realitza un projecte pilot de recerca bàsica o aplicada en un laboratori de recerca o en un laboratori d'una empresa del sector químic i es familiaritzarà amb tècniques d'anàlisi i tècniques instrumentals i / o tècniques de síntesi i determinació de la formulació de productes químics.
The student will become familiar with analytical and instrumental techniques structural and / or synthesis techniques and chemical products formulation determination.
El alumno lleva a cabo un proyecto piloto de investigación básica o aplicada en un laboratorio de investigación o en un laboratorio de una empresa química y se familiarizará con técnicas analíticas e instrumentales estructurales y / o técnicas de síntesis y determinación de formulación de productos químicos.

2023-24
3 documents
4.
4 p, 102.4 KB Treball de Final de Màster [44416] / Busqué Sánchez, Félix
L'alumne realitza un projecte pilot de recerca bàsica o aplicada en un laboratori de recerca o en un laboratori d'una empresa del sector químic i ha de demostrar la capacitat d'aplicar coneixements i habilitats adquirides durant la primera part del Màster.
The student carries out a pilot project in basic or applied research in a research laboratory or in a chemical company laboratory and must demonstrate the ability to apply knowledge and skills acquired during the first part of the Master.
El alumno lleva a cabo un proyecto piloto de investigación básica o aplicada en un laboratorio de investigación o en un laboratorio de una empresa química y debe demostrar la capacidad de aplicar los conocimientos y las habilidades adquiridas durante la primera parte del Máster.

2023-24
3 documents
5.
8 p, 113.5 KB Física i Química [44330] / Navau Ros, Carles ; Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Tabernero Holgado, Carlos ; Garcia Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Francesc Xavier ; Grau Torras, Sergi 1978- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. Inclou dues parts: història de les ciències (4cr) i fonaments de física i química (6cr).
The aim of the course is to complete the knowledge of physics and chemistry of future science teachers. It consists of two parts:history of science (4cr) and Fundamentals of Physics and Chemistry (6cr).
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. Consta de dos partes: historia de la ciencia (4cr) y fundamentos de física y química (6cr).

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
6.
6 p, 108.7 KB Química Biomolecular [43435] / Vallribera Masso, Adela ; Alibes, Ramón ; Suades Ortuño, Joan ; Marechal, Jean-Didier ; Cetó Alsedà, Xavier ; Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El paper de la química bioanalítica, biorgànica i bioinorgànica en genòmica, proteòmica, metabolòmica i medicina. - Aplicar conceptes bàsics de química en sistemes biològics a l'àmbit de la salut humana, el control ambiental, la seguretat alimentària i la indústria biotecnològica. [...]
The role of bioanalytical, bioorganic and bioinorganic chemistry in genomics, proteomics, metabolomics and medicine. 1 - Applying basic concepts of chemistry in biological systems in the field of human health, environmental control, food safety and biotechnology industry. [...]
El papel de la química bioanalítica, bioorgánica y bioinorgánica en genómica, proteómica, metabolómica y medicina. - Aplicar los conceptos básicos de la química en los sistemas biológicos en el campo de la salud humana, el control ambiental, la seguridad alimentaria y la industria biotecnológica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]
3 documents
7.
5 p, 106.9 KB Química Avançada [42429] / Lopez Mesas, Montserrat ; Bayón, Joan Carles ; Figueredo Galimany, Marta ; Lledos Falco, Agusti ; Peral Perez, Jose ; Bayón Rueda, Joan Pau ; Esplandiu Egido, Maria Jose de Montserrat ; Vidal Gancedo, José ; Bofill Arasa, Roger ; Puyol Bosch, Maria Mar ; Ujaque Perez, Gregorio ; Guirado Lopez, Gonzalo ; Pérez Trujillo, Míriam ; Illa Soler, Ona ; Alcalà Bernàrdez, Manel ; Sánchez Martín, María Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
S'estudien temes de química essencial avançada per a la realització de recerca química interdisciplinària.
Advanced essential chemistry topics are studied for carrying out interdisciplinary chemical research.
Se estudian temas avanzados de química esencial con el objetivo de introducir al alumnado en la investigación química interdisciplinar.

2023-24
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]
3 documents
8.
5 p, 103.5 KB Química per a Materials Específics d'Interès a la Indústria i la Recerca [42428] / Sala Roman, Xavier ; Pleixats Rovira, Roser ; Hernando Campos, Jordi ; Esplandiu Egido, Maria Jose de Montserrat ; Boada, Roberto ; Puyol Bosch, Maria Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
1 L'objectiu d'aquest mòdul és l'estudi de les propietats químiques de materials actualment d'interès per a la recerca o la indústria química. El curs es basarà en exemples seleccionats de materials moleculars, supramoleculars, nanoestructurats i heterogenis i en l'estudi de les seves aplicacions en diferents camps, així com les tècniques emprades per a la seva caracterització.
1 This focus of this subject is the study of the chemical properties of specific materials that are currently of interest for either research or Industry. The couse will cover selected examples of molecular, supramolecular, nanostructured and bulk materials, their corresponding applications in different fields and relevant techniques for their characterization.
Introducir al alumno en conceptos avanzados realcionados con la química de materiales.

2023-24
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]
3 documents
9.
7 p, 111.9 KB Fonaments de Química [106750] / Palet Ballus, Cristina ; Boada, Roberto ; Sánchez Martín, María Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu general de l'assignatura de Fonaments de Química (que forma part de la Matèria 3: Fonaments de química per a les ciències ambientals, CCAA) és posar en contacte a l'alumnat, per primera vegada als seus estudis de Grau de CCAA, amb els conceptes fonamentals de la Química. [...]
The general objective of the Fundamentals of Chemistry subject (which is part of Subject 3: Fundamentals of chemistry for environmental sciences, CCAA) is to put students in contact, for the first time in their Degree studies of CCAA, with the fundamental concepts of Chemistry. [...]
El objetivo general de la asignatura de Fundamentos de Química (que forma parte de la Materia 3: Fundamentos de química para las ciencias ambientales, CCAA) es poner en contacto al alumnado, por primera vez en sus estudios de Grado de CCAA, con los conceptos fundamentales de la Química. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals [1535]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1546]
3 documents
10.
3 p, 96.9 KB Pràctiques Externes [106535] / Sarra Adroguer, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Donar la possibilitat als alumnes que estan a punt d'acabar la titulació d'entrar en contacte amb el món laboral. Aplicar els coneixements propis a les tasques assignades en una empresa del sector químic (en el sentit ampli).
Give the students who are about to finish their degree the possibility to come into contact with the world of work. Apply own knowledge to assigned tasks in a company in the chemical sector (in the broadest sense).
Dar la posibilidad a los alumnos que están a punto de terminar la titulación de entrar en contacto con el mundo laboral. Aplicar los conocimientos propios a las tareas asignadas en una empresa del sector químico (en sentido amplio).

2023-24
Grau en Enginyeria Química [1461]
Grau en Enginyeria Química [951]
3 documents

Materials acadèmics : 2,766 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 6 registres trobats  
1.
Els meteorits com a bressol de la química prebiòtica i abonament de la Terra envers l'origen de la vida / Trigo Rodríguez, Josep Maria (Institut de Ciències de l'Espai)
L'Institut de Ciències de l'Espai va ser creat pel Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) l'any 1999 amb l'objectiu de promoure la recerca de l'espai i des de l'espai. Forma part de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), uns dels instituts CERCA de la Generalitat de Catalunya. [...]
2017 (Dissabtes de la Física)  
2.
1024x581, 484.5 KB Exposició "Espais d'experimentació : el laboratori de química a través de la història" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
L'exposició pretén animar als químics professionals, als estudiants de química i als de ciències en general a reflexionar sobre els orígens i evolució de la seva professió, a submergir-se en els espais que configuraren en el passat el treball quotidià al laboratori. [...]
2011
29 documents
3.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents
4.
1 p, 161.9 KB Any de la Química : captures de la interfície web / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Mostra de diferents pantalles de la web de l'Any de la Química, any temàtic 2011.
2011
8 documents
5.
1 p, 28.1 KB 2011 Any de la química / Muñoz Papaseit, Àlex ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La declaració de 2011 com a Any Internacional de la Química és una iniciativa de la IUPAC i la UNESCO que fou decretada por la Assemblea General de Nacions Unides el 30 de desembre de 2008. Sota el lema "Chemistry: our life, our future" ("Química: la nostra vida, el nostre futur") es proposa realitzar una sèrie d'activitats per demostrar la importància de la química com a eina fonamental per a satisfer les necessitats de la societat i també promoure l'interès per la química entre els joves. [...]
2011  
6.
9.4 KB Espais d'experimentació : el laboratori de química a través de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Grapí i Vilumara, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Galech, Jesús Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'exposició pretén animar als químics professionals, als estudiants de química i als de ciències en general a reflexionar sobre els orígens i evolució de la seva professió, a submergir-se en els espais que configuraren en el passat el treball quotidià al laboratori. [...]
2011  

Fons personals i institucionals 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents
2.
1 p, 321.1 KB Carta d'Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, a Pere Pascual presentant al·legacions per a places de Catedràtic d'Història de l'Art i de Titular d'Enginyeria Química / Universitat de Barcelona. Secretaria General ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1997  
 Accés restringit a la UAB
3.
6 p, 4.2 MB Carta d'Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, a Pere Pascual adjuntant còpia de reclamació, en castellà, presentada per Federico Ignacio Talens Alesson sobre la resolució d'un Concurs per a plaça de Titular d'Enginyeria Química / Universitat de Barcelona. Secretaria General ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1997  
 Accés restringit a la UAB
4.
1 p, 545.1 KB Document "carta j.grifoll.doc": Carta de Rolf Tarrach (UB) a Josep Grifoll sobre l'encàrrec d'elaboració d'un projecte per a l'Institut cat d'Estudis Avançats en Química i Energia / Tarrach, R., 1948- ; Grifoll, Josep
1999  
 Accés restringit a la UAB
5.
3 p, 1.8 MB Carta manuscrita de Jaime Julve Pérez (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) adjuntant dades per a sol·licitar plaça a l'Escola de Física d'Erice i una beca del GIFT / Julve Pérez, Jaime
1971  
 Accés restringit a la UAB
6.
2 p, 767.9 KB Carta manuscrita de Jaime Julve Pérez (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual (Universidad de Valencia) perquè l'inclogui en relació de membres del GIFT que presenten comunicacions a la reunió de la RSEFQ / Julve Pérez, Jaime ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1971  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 442.0 KB Carta manuscrita d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual sobre l'acceptació a Cargèse de Julio Gutiérrez Muñoz / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 517.0 KB Carta manuscrita d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual demanant una ajuda econòmica per tal que Fernando Jordán de Urries pugui assitir a una Escola de Física del CERN / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 542.9 KB Carta manuscrita d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual demanant ajuts per a becar dos assitents a l'escola d'estiu d'Erice / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 550.5 KB Carta manuscrita d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual (Universidad de Valencia) sobre carta a l'ABC sobre el reingrés d'Espanya al CERN / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1971  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.