Resultats globals: 1 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
14 p, 1.6 MB Razonamiento configural como coordinación de procesos de visualización / Torregrosa Gironés, Germán (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Quesada Vilella, Humberto (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Penalva Martínez, María del Carmen (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
Presentamos un estudio que identifica los procesos de visualización de estudiantes para maestro, cuando resuelven problemas de geometría, que requieren una prueba matemática, en un entorno de lápiz y papel. [...]
This study identifies visualisation processes in student primary teachers when they solve geometry problems requiring mathematical proof, in a pencil-and-paper environment. The results reveal the importance of the initial diagrams that accompany the problems, as well as subsequent modifications of these diagrams in the development of discursive and operative apprehension, constituting as they do links between mathematical reasoning processes and the visualisation of geometry-problem solving in a paper-and-pencil context. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.187
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 327-340  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.