1.
|
|
2.
|
|
3.
|
4 p, 64.8 KB |
Saulo de Freitas Araujo, Thiago Constâncio Ribeiro Pereira, and Thomas Sturm, eds. The Force of an Idea: New Essays on Christian Wolff's Psychology. (Studies in History and Philosophy of Science 50), 2021
/
Vidal, Fernando 1957- (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats)
Obra ressenyada: Saulo de Freitas ARAUJO, Thiago Constâncio Ribeiro PEREIRA and Thomas STURM (eds. ), The Force of an Idea. Springer, 2021.
2022
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 42 Núm. 2 (2022) , p. 619-622 (Reseñas)
|
|
4.
|
20 p, 1.1 MB |
Naturaleza de la Ciencia e historia de la ley de Boyle en futuros profesores de ciencias
/
Leal Castro, Alejandro (Universidad Santiago de Cali (Colòmbia)) ;
Morales Oliveros, Edna Eliana (Universidad del Tolima (Colòmbia))
Este artículo presenta los resultados de una investigación llevada a cabo con futuros profesores de ciencias. En concreto, se muestran los hallazgos derivados de la aplicación de una Secuencia Didáctica (SD) que integra la categoría Naturaleza de la Ciencia (NdC) con los modelos históricos presentes en la formulación de la Ley de Boyle, a saber, la controversia filosófica sobre el vacío, el interés por la producción de vacío experimental y, en última instancia, la construcción de la bomba de aire y los trabajos de Boyle sobre la presión del aire. [...] This paper shows the findings of a research carried out with Colombian pre-service science teachers. In particular, it points out the results derived from the application of a Didactic Sequence which ties up Nature of Science (Nos) along with the historical models of the Law of Boyle, such as the philosophical controversy about the vacuum, the interest for the experimental vacuum production and, finally, the design of the air pump and the works of Boyle about the air pressure. [...]
2021 - 10.5565/rev/ensciencias.2918
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 1 (2021) , p. 175-193 (Investigaciones Didácticas)
|
|
5.
|
5 p, 67.0 KB |
Gideon Manning y Cynthia Klestinec, eds. Professors, Physicians and Practices in the History of Medicine. Essays in Honor of Nancy Siraisi. S.l.: Springer International [Archimedes. New Studies in the History and Philosophy of Science and Technology, vol. 50]; 2017, 307 p. ISBN 9783319565132 ; Gabriella Zuccolin, ed. "Summa doctrina et certa experientia". Studi su medicina e filosofia per Chiara Crisiciani. Firenze: SISMEL-Edizioni del Galluzzo [Micrologus Library, vol. 79]; 2017, vi+484 p. ISBN 9788884507624
/
Salmón Muñiz, Fernando (Universidad de Cantabria. Departamento de Fisiología y Farmacología)
Obres ressenyades: Gideon MANNING y Cynthia KLESTINEC (eds. ) Professors, Physicians and Practices in the History of Medicine. Essays in Honor of Nancy Siraisi. S. l. : Springer International, 2017 ; Gabriella ZUCCOLIN (ed. [...]
2019
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 39 Núm. 1 (2019) , p. 235-239 (Reseñas)
|
|
6.
|
14 p, 215.1 KB |
La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica
/
Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ;
Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. [...] Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. [...] History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2006
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas)
|
|
7.
|
31 p, 492.7 KB |
Pluralismo crítico : historia de la ciencia en debates sobre formación en psicología
/
Fierro, Catriel (Universidad Nacional de Mar del Plata) ;
Di Doménico, María Cristina (Universidad Nacional de Mar del Plata)
El presente trabajo expone los resultados de un análisis empírico en perspectiva histórica sobre la valoración de psicólogos argentinos de la historia de la psicología como contenido curricular. [...] This paper presents the results of an empirical analysis in historical perspective on the views of Argentine professional psychologists about the history of psychology in psychologists' curricula. In order to provide data about the teaching of history of psychology in Argentina over the past 25 years, a content analysis was carried out on primary sources relevant to psychology's teaching in Argentina: researches on the training and education of local and regional psychologists towards the 1990's, dossiers on Argentinian undergraduate psychology programs' accreditation parameters, and ministerial regulations on the accreditation processes. [...]
2016 - 10.5565/rev/qpsicologia.1322
Quaderns de psicologia, Vol. 18 Núm. 2 (2016) , p. 27-57 (Artículos)
|
|
8.
|
2 p, 55.2 KB |
Nou llibre: "Science in the Public Sphere. A history of lay knowledge and expertise"
/
Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Agustí Nieto-Galan, membre del Centre d'Història de la Ciència (CEHIC) de la UAB, ha publicat aquest llibre, Science in the Public Sphere. A history of lay knowledge and expertise, una traducció a l'anglès, revisada i actualitzada, del seu llibre Los públicos de la ciencia (2011). [...] Agustí Nieto-Galan, miembro del Centre d'Història de la Ciència (CEHIC) de la UAB, ha publicado este libro, Science in the Public Sphere. A history of lay knowledge and expertise, una traducción al inglés, revisada y actualizada, de su libro Los públicos de la ciencia (2011). [...]
2016
UAB divulga, Maig 2016
2 documents
|
|
9.
|
|
10.
|
|