Resultados globales: 70 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Materiales académicos, Encontrados 67 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
26 p, 142.4 KB Més enllà de les teories de la reproducció i de l'acció racional en sociologia de l'educació : Un model d'explicació de l'ensenyament secundari segregat o integrat / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Les teories de la reproducció han estat dominants en la sociologia de l'educació des de la dècada dels anys seixanta, en les seves diferents vessants, més estructuralistes o més culturalistes. En contraposició a aquestes teories, s'ha introduït des de l'economia de l'educació l'acció calculadora de l'individu, o des de sociòlegs, com ara Boudon, la teoria de l'acció racional per explicar la construcció dels sistemes educatius a partir de l'elecció dels individus. [...]
Las teorías de la reproducción han sido dominantes en la sociología de la educación desde la década de los años sesenta, en sus diferentes corrientes, más estructuralistas o más culturalistas. [...]
Reproduction theories have been dominants in sociology of education since 60's, in structuralism or culturalism side. Against these theories, economy of education introduced the concept of calculating individual and the sociologist Boudon introduced the theory of rational action to explain the role of individual choice in the construction of educational systems. [...]

2006
Revista catalana de sociologia, Num. 21 (Desembre 2006) , p. 141-166  
2.
20 p, 118.4 KB A Sociology of Teaching, Learning and Enhancement : improving practices in higher education / Trowler, Paul R.
This paper examines the relative lack of attention given to learning and teaching issues at the departmental level in universities. Using a social practice theory approach, the paper shows how the construction and enactment of teaching and learning regimes at the departmental level can have significant effects on the reception and implementation of intiatives designed to enhance practices and outcomes associated with teaching and learning in university contexts.
Aquest article examina la falta relativa d'atenció sobre les qüestions d'ensenyament i aprenentatge en el nivell departamental de les universitats. Utilitzant la teoria de la pràctica social com a aproximació al tema, l'article mostra com la construcció i la posada en funcionament dels règims d'ensenyament i aprenentatge a nivell departamental pot tenir efectes significatius sobre la recepció i la implementació d'iniciatives dissenyades per millorar les pràctiques i els resultats de l'aprenentatge i l'ensenyament en contextos universitaris.

2005 - 10.5565/rev/papers/v76n0.969
Papers : revista de sociologia, N. 76 (2005) p. 13-32  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
20 p, 241.9 KB El repàs escolar com a complement de l'educació formal : un estudi segons la classe social i el capital emocional / López Sánchez, Alba ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'educació dels instituts conviu amb la pràctica privada de classes particulars de reforç educatiu. La falta d'eficiència del sistema educatiu impulsa al sector privat a resoldre la demanda d'alguns estudiants; s'individualitza el fracàs escolar com si fos quelcom que estudiants han de resoldre per continuar el ritme d'aprenentatge a les aules. [...]
2017
Grau en Sociologia [819]
2 documentos

Materiales académicos Encontrados 67 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
10 p, 129.4 KB Sociologia de l'educació [101158] / Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Bonal Sarró, Xavier ; García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'assignatura de Sociologia de l'educació s'estructura en base a tres grans objectius complementaris: 1) Oferir una mirada panoràmica dels principals corrents teòrics que han marcat l'evolució de la Sociologia de l'Educació com a disciplina; 2) Presentar una aproximació detallada dels principals autors i marcs explicatius per abordar la relació entre educació i societat des d'un punt de vista teòric, analític i conceptual; 3) Emprar els conceptes teòrics-analítics de la Sociologia de l'Educació per analitzar les desigualtats educatives contemporànies i interpretar-ne els debats més rellevants. [...]
La asignatura de Sociología de la Educación se estructura en base a tres grandes objetivos complementarios: 1) Ofrecer una mirada panorámica de las principales corrientes teóricas que han marcado la evolución de la Sociología de la Educación como disciplina; 2) Presentar una aproximación detallada de los principales autores y marcos explicativos para abordar la relación entre educación y sociedad desde un punto de vista teórico, analítico y conceptual; 3) Utilizar los conceptos teóricos-analíticos de la Sociología de la Educación para analizar las desigualdades educativas contemporáneas e interpretar sus debates más relevantes. [...]

2020-21
Grau en Sociologia [1361]
3 documentos
2.
Sociologia de l'Educació [22005] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1998-99
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
   
3.
Sociologia de l'Educació Informal [22006] / Casal, J ; Merino, R ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1998-99
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
   
4.
2 p, 23.6 KB Sociologia de l'Educació [SocEdu] / Solà i Gussinyer, P ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1994-95
Diplomat en Professorat d'EGB (Pla 1987) [480]  
5.
3 p, 67.9 KB Sociologia de l'Educació [SocEdu] / Mèlic, J.C ; Teixidó, M ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1994-95
Diplomat en Professorat d'EGB (Pla 1987) [480]  
6.
5 p, 179.0 KB Sociologia de l'educació [Socedu] / Quintana, J.M ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1986-87
Diplomat en Professorat d'EGB (Pla 1977) [479]  
7.
5 p, 177.0 KB Sociologia de l'Educació [SocEdu] / Quintana, J.Mª ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1984-85
Diplomat en Professorat d'EGB (Pla 1977) [479]  
8.
2 p, 63.3 KB Sociologia de l'Educació [SocEdu] / Quintana, J.Mª ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1983-84
Diplomat en Professorat d'EGB (Pla 1977) [479]  
9.
1 p, 64.3 KB Sociologia de l'Educació Informal [22006] / Casal,Joaquim ; Merino,Rafel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
2 documentos
10.
Sociologia de l'Educació Informal [22006] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  

Materiales académicos : Encontrados 67 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.