1.
|
|
2.
|
|
3.
|
16 p, 145.2 KB |
La traducció de la transgressió lingüística del teatre quebequès al català i a l'espanyol : política i gènere en Les Belles-Soeurs, de Michel Tremblay
/
Calero Pons, Àlvaro (Universitat de les Illes Balears. Facultat de Filosofia i Lletres)
Les Belles-Soeurs és una obra de Michel Tremblay escrita el 1965 i representada al teatre Rideau Vert de Mont-real el 1968, en plena Revolució tranquil·la. Així, Les Belles-Soeurs es caracteritza pel ferm compromís social i la forta càrrega crítica, però sobretot es caracteritza per l'ús deljoual. [...] Les Belles-Soeurs is a play written by Michel Tremblay in 1965 and premiered at Théâtre du Rideau Vert in 1968, in Montreal. Les Belles-Soeurs is marked by its strong social commitment and its powerful criticism, but it is mainly characterized by the use of joual. [...]
2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 135-150 (Articles)
|
|
4.
|
36 p, 337.7 KB |
Censura i autocensura a Teatre català de postguerra (1973), de Jordi Arbonès
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ;
Sopena, Mireia (Universitat de Barcelona)
L'assaig Teatre català de postguerra (1973), de Jordi Arbonès, fou durament castigat per la censura franquista. Aquest article analitza en detall el contingut d'aquesta primera aproximació divulgativa i reivindicativa a l'escena catalana de postguerra, reconstrueix les mutilacions perpetrades en l'original i en les galerades per l'aparell censori franquista i, finalment, es fa ressò de la polèmica recepció crítica. [...] Jordi Arbonès' essay Teatre català de postguerra (1973) was severely mutilated by the francoist censorship. This article analyzes in detail the contents of this first popular and vindictive approximation to the postwar Catalan scene, reconstructs the suppressions due to the censorship both in the original and in the galley proofs and finally resumes its controversial critical reception. [...]
2012
Stichomythia. Revista de Teatro Contemporáneo, Núm. 13 (2012) , p. 54-89
|
|
5.
|
|
6.
|
8 p, 4.4 MB |
Dramatúrgies de circumstàncies (1936-1939) : el teatre d'agitprop castellà i català
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Comunicació al I Simposi sobre literatura comparada catalana i espanyola al segle XX. Gèneres, lectures i relacions (1898-1951), coordinat per Enric Gallén, Empar Hurtado i José Francisco Ruiz Casanova. [...] I Simposi sobre literatura comparada catalana i espanyola al segle XX, a cura de Miquel M. Gibert, Amparo Hurtado Díaz i José Francisco Ruiz Casanova.
Lleida: Punctum & Trilcat, 2007
Literatura comparada catalana i espanyola al segle XX : gèneres, lectures i traduccions (1898-1951), Núm. (2007), p. 129-142
|
|
7.
|
7 p, 4.0 MB |
1938 : present i futur del teatre català
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'estudi parteix de l'enquesta que, a mitjan juliol de 1938, inicià 'La Rambla' a la professió teatral per indagar la situació de l'escena coetània i les seves possibilitats de futur ("Com veieu el present i el futur del teatre català?, en: 'La Rambla', 22 de juliol de 1938). [...]
2001
Revista de Catalunya, Núm. 162 (maig 2001), p. 66-79
|
|
8.
|
|
9.
|
34 p, 906.1 KB |
El teatre amateur català en temps de guerra i revolució (1936-1939)
/
Foguet i Boreu, Francesc 1971-
Anàlisi de la significació que va prendre la Federació Catalana de Societats de Teatre Amateur (FCSTA), creada el 1932, amb l'esclat de la guerra i l'adveniment de la revolució políticosocial que se'n derivà: oficialització de l'entitat amb el patrocini del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i establiment dels nous Estatuts i del Reglament; nou pla d'actuació definit pel Comitè Tècnic (convocatòria d'un concurs d'obres teatrals "de cara a la guerra" i estrena de les obres premiades); revitalització de l'Associació de Teatre Català (entitat matriu de la FCSTA); presència pública de l'entitat en l'actuació amateur dels Elencs Catalans de Guerra (representació, el 8 de maig de 1938, de tres obres: 'Un dia de novembre, 'Nadal en temps de guerra' i 'Comiats a trenc d'alba'); desplegament de l'actuació dels elencs en diverses iniciatives al front i a Barcelona; activitats del Comitè Directiu i del Comitè Tècnic de la FCSTA; i representació de tres noves obres "de cara a la guerra" el gener de 1939 ('El Marsellès', 'Pas als herois' i 'Mare dolorosa').
1998
Els Marges, Núm. 62 (Desembre 1998) , p. 7-40 (Estudis i assaigs)
|
|
10.
|
|