Resultats globals: 193 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 179 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles, 10 registres trobats
Materials de curs 179 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 75.0 KB Termodinàmica i cinètica [100888] / Lluch López, Josep Maria ; Guirado López, Gonzalo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu general de l'assignatura és posar en contacte l'estudiant, per primera vegada, amb l'estudi teòric dels fenòmens químics i bioquímics, és a dir, amb les aportacions de la Química Física a una ciència de la vida com la Bioquímica. [...]
2017-18
Grau en Bioquímica [814]  
2.
5 p, 84.7 KB Termodinàmica Química [102502] / González Lafont, Àngels ; Branchadell Gallo, Vicenç ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura Termodinàmica Química és una assignatura obligatòria de 6 crèdits ECTS de segon curs, segon semestre. L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumne avanci en la seva formació en Química Física. [...]
2017-18
Grau en Química [953]  
3.
4 p, 77.0 KB Laboratori de Termodinàmica [100158] / Suriñach Cornet, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Els objectius de les pràctiques del Laboratori de Termodinàmica es poden resumir en: 1. Aplicar les lleis fonamentals i els principis teòrics de la Termodinàmica. 2. Familiaritzar l'alumne amb una assignatura experimental: importància de la instrumentació en el disseny d'experiments, utilització d'aparells de mesura, adquisició de dades en el laboratori, introducció en els mètodes d'anàlisis de dades, utilització d'ordinadors en el laboratori, etc. [...]
2017-18
Grau en Física [1281]  
4.
6 p, 83.9 KB Termodinàmica i Mecànica Estadística [100157] / Mendez Lopez, Vicenç ; Alvarez Calafell, Xavier ; Campos Moreno, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
1. Saber distingir un sistema termodinàmic del que no ho és 2. Identificar el sistema y el medi 3. Diferenciar entre variables d'estat o de procés 4. Saber interpretar els diferents tipus de processos termodinàmics 5. [...]
2017-18
Grau en Física [1281]  
5.
4 p, 74.9 KB Termodinàmica Aplicada [102442] / González Anadón, Gloria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es preten presentar els principis de la Termodinàmica i la seva aplicació en Enginyeria Química. A partir de la formulació i discussió dels principis termodinàmics, aquests s'utilitzen per a la determinació de les propietats de fluids purs i mescles. [...]
2017-18
Grau en Enginyeria Química [951]  
6.
5 p, 79.4 KB Estructura de la Matèria i Termodinàmica [100139] / Camacho Castro, Juan ; Bafaluy Bafaluy, Francisco Javier ; Mendez Lopez, Vicenç ; Font Guiteras, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura proporciona una introducció a la visió microscòpica i macroscòpica de la matèria. Comença per la descripció microscòpica, des de les partícules elementals fins als superconductors, passant per nuclis atòmics, àtoms, molècules i sòlids. [...]
This course provides an introduction to the microscopic and macroscopic view of matter. It starts with a microscopic description, from elementary particles to superconductors, passing from atomic nuclei, atoms, molecules and solids. [...]

2017-18
Grau en Física [1281]
2 documents
7.
5 p, 77.7 KB Termodinàmica, Cinètica i Transformacions de Fase [103285] / Pellicer Vilà, Eva Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Quant a coneixements: A través d'aquesta assignatura es pretén que l'alumne adquireixi els coneixements necessaris per a la comprensió dels processos fisicoquímics, des d'un punt de vista termodinàmic i cinètic. [...]
2017-18
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]  
8.
5 p, 81.9 KB Termodinàmica Química [102502] / Guirado López, Gonzalo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura Termodinàmica Química és una assignatura obligatòria de 6 crèdits ECTS de segon curs, segon semestre. L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumne avanci en la seva formació en Química Física. [...]
2016-17
Química [953]  
9.
5 p, 77.9 KB Termodinàmica, Cinètica i Transformacions de Fase [103285] / Pellicer Vilà, Eva M. (Eva Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Quant a coneixements: A través d'aquesta assignatura es pretén que l'alumne adquireixi els coneixements necessaris per a la comprensió dels processos fisicoquímics, des d'un punt de vista termodinàmic i cinètic. [...]
2016-17
Nanociència i Nanotecnologia [983]  
10.
4 p, 77.1 KB Laboratori de Termodinàmica [100158] / Suriñach Cornet, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Els objectius de les pràctiques del Laboratori de Termodinàmica es poden resumir en: 1. Aplicar les lleis fonamentals i els principis teòrics de la Termodinàmica. 2. Familiaritzar l'alumne amb una assignatura experimental: importància de la instrumentació en el disseny d'experiments, utilització d'aparells de mesura, adquisició de dades en el laboratori, introducció en els mètodes d'anàlisis de dades, utilització d'ordinadors en el laboratori, etc. [...]
2016-17
Física [1281]  

Materials de curs : 179 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
232 p, 2.6 MB Obtención de un fragmento de anticuerpo específico contra oligómeros de Aβ como agente inmunoterapéutico de la enfermedad de Alzheimer: demostración de su eficacia en el modelo murino 3xTg-AD y mejora de su estabilidad termodinámica / Rivera Hernández, Geovanny ; Villegas Hernández, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
La enfermedad de Alzheimer (AD) se ha convertido en un problema de primer orden en países desarrollados debido al coste sanitario social y humano que conlleva. La hipótesis de la cascada amiloide, la más aceptada por la comunidad científica, sitúa al péptido Aβ como el responsable directo del proceso neuropatológico, concretamente a los oligómeros de Aβ. [...]
Alzheimer's disease (AD) has become a public health problem in developed countries due to social and human health costs. The amyloid cascade hypothesis, the most accepted by the scientific community, places the Aβ peptide as directly responsible for the neuropathological process, specifically Aβ-oligomers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
11 p, 484.4 KB Termodinàmica de gels. Gels de Pectina / Llagostera, Emilio ; Jou i Mirabent, David, 1953-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2013
Graduat o Graduada en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]
2 documents
3.
109 p, 7.5 MB Algunos conceptos implícitos en la 1ª y la 2ª leyes de la termodinámica : una aportación al estudio de las dificultades de su aprendizaje / Pintó, R. (Roser) ; Black, Paul, dir. (University of London. King's College)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
6 documents
4.
193 p, 8.9 MB Discriminación de metales de alto valor añadido mediante membranas líquidas : caracterización física y termodinámica de sistemas de bombeo selectivo de tierras raras / Moreno Aguilar, Carlos ; Valiente Malmagro, Manuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Articles 10 registres trobats  
1.
6 p, 200.8 KB Sequência didática com o uso de objetos de aprendizagem como auxílio ao desenvolvimento do pensamento crítico na aprendizagem de termodinâmica no ensino médio / Bulegon, Ana Marli (Centro Universitário Franciscano (Brasil)) ; Tarouco, Liane Margarida Rochembach (Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Brasil))
Este artigo apresenta uma sequência didática (SD) com o uso de Objetos de Aprendizagem (OA) sobre Termodinâmica. A SD foi planejada de acordo com a metodologia dos Três Momentos Pedagógicos (TMP) de Delizoicov e Angotti (1991) e disponibilizada aos estudantes no MOODLE por meio do software de autoria eXe Learning. [...]
This paper presents a didactic sequence (SD) with the use of Learning Objects (OA) on Thermodynamics. The SD was planned according to the methodology of Three Pedagogical Moments (TMP) of Delizoicov and Angotti (1991) and made available to students in MOODLE through eXe Learning authoring software. [...]

2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 535-540 (Innovacions didàctiques)  
2.
2 p, 169.5 KB Activitat cerebral i cognició: una connexió entre la termodinàmica i la teoria de la informació / Collell, Guillem ; Fauquet Ars, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
El cervell pot ser conceptuat com un sistema termodinàmic i com un processador de la informació; conseqüentment, l'activitat cerebral pot ser modelada en termes termodinàmics i l'activitat cognitiva mitjançant la teoria de la informació. [...]
2016
UAB divulga, Juliol 2016, p. 1-2  
3.
20 p, 306.9 KB Análise da eficiência econômica e termodinâmica da produção de soja em primavera do leste / Carvalho, Elisama Fonseca de (Universidade Federal de Mato Grosso (Brasil). Faculdade de Economia) ; Faria, Alexandre Magno de Melo (Universidade Federal de Mato Grosso (Brasil). Faculdade de Economia) ; Dallemole, Dilamar (Universidade Federal de Mato Grosso (Brasil). Faculdade de Economia) ; Gomes, Vallência Maíra (Universidade Federal do Pará, Núcleo de Altos Estudos Amazônicos (Brasil))
Mato Grosso é o maior estado produtor de soja do Brasil e o município de Primavera do Leste concentra cerca de 5% da soja regional. O objetivo desse trabalho foi determinar do ponto de vista econômico e ecológico a eficiência termodinâmica dos fluxos energéticos input-output da cultura da soja entre as safras de 2000 e 2010. [...]
Mato Grosso is the largest producer of soybeans in Brazil and town of Primavera do Leste focuses around 5% regional soy. The aim of this study was to determine the thermodynamic efficiency of the energy input-output flows of soybean harvests between 2000 and 2010. [...]

2015
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, Vol. 24 (Agost 2015) , p. 71-90 (Articles)  
4.
15 p, 760.9 KB Aporte de variables cognitivo-motivacionales en la implementación de un foro electrónico : caso de la asignatura Termodinámica / Durán-Aponte, Emilse (Universidad Simón Bolívar (Veneçuela)) ; Durán-García, Martín (Universidad Simón Bolívar (Veneçuela))
El uso de las herramientas tecnológicas en la enseñanza de la ingeniería y carreras tecnológicas requiere considerar la individualidad del sujeto y asimilar las implicaciones que tiene el hecho de que no todos recibirán de la misma manera la incorporación de asignaciones novedosas. [...]
The use of technological tools in teaching engineering and technology careers require considering the individualities of the subjects and assimilate the implications of the fact that not everyone will receive it in the same way the incorporation of new assignments. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-10 (Articles)  
5.
5 p, 99.2 KB O uso do motor stirling no ensino de termodinâmica : uma estratégia metodológica / Assis, A. (Universidade Estadual Paulista. Departamento de Física e Química) ; Amorim, C. (Universidade Estadual Paulista) ; Carvalho de, F. (Universidade Estadual Paulista)
Neste trabalho propomos a utilização do motor Stirling de forma contextualizada, em aulas de Física, no Ensino Médio, mediante uma estratégia metodológica fundamentada na teoria de Ausubel, a partir dos subsunçores presentes na estrutura cognitiva dos estudantes. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 218-222  
6.
16 p, 303.6 KB La Termodinámica en los estudiantes de tecnología : una experiencia de aprendizaje cooperativo / Durán-García, Martín Enrique (Universidad Simón Bolívar Venezuela. Departamento de Tecnología Industrial) ; Durán-Aponte, Emilse Emperatriz (Universidad Simón Bolívar Venezuela. Departamento de Formación General y Ciencias Básicas)
Se describe el uso de la estrategia de aprendizaje cooperativo en la resolución de problemas basados en la primera ley de la termodinámica. Participaron 33 estudiantes de las carreras de Tecnología Mecánica y Mantenimiento Aeronáutico de la Universidad Simón Bolívar. [...]
To describe the use of cooperative learning strategies in the solution of problems based on the First Law of Thermodynamics. Participated 33 students of mechanical and aeronautical maintenance technology degree courses from the Simon Bolivar University. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.614
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 45-59  
7.
4 p, 220.4 KB La resolución de problemas como centro constructor en la enseñanza de la Termodinámica / Irazoque Palazuelos, Glinda (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Zamora Roseta, María Kenia (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Garritz Ruiz, Andoni (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
8.
5 p, 98.0 KB Innovación en el laboratorio de termodinámica / Flores Almazán, Susana (Universidad Nacional Autónoma de México. Departamento de Fisicoquímica) ; Alonso Viveros, Guadalupe (Universidad Nacional Autónoma de México. Departamento de Fisicoquímica) ; Delgado Herrera, Teresa (Universidad Nacional Autónoma de México. Departamento de Fisicoquímica) ; Trejo Candelas, Luis Miguel (Universidad Nacional Autónoma de México. Departamento de Fisicoquímica)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
9.
4 p, 110.4 KB La enseñanza de la termodinámica a través de procesos argumentativos / Dumrauf, Ana G. ; Cordero, S.
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
10.
14 p, 1.1 MB Estudio de propuestas alternativas en la enseñanza de la termodinámica básica / Martínez, J. M. ; Pérez, B. A.
We report in this work a research on an approach to Basic Thermodynamics teaching at secondary level. The results of four grups of students in different cities are discussed from qualitative and global quantitative perspectives in a complementary way. [...]
1997
Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 287-300  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.