Resultats globals: 456 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 251 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 16 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 14 registres trobats
Documents de recerca, 142 registres trobats
Materials acadèmics, 30 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 251 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
"They are deconstructing the city" : a typology of media narratives on tactical urbanism / Nello-Deakin, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The present article examines the role of the media in (re)producing positive and negative discourses on tactical urbanism, through a case study of recent tactical urbanism measures in Barcelona. To this end, the article analyses 106 news items on tactical urbanism, published in two newspapers with contrasting ideological viewpoints. [...]
Taylor and Francis Ltd., 2023 - 10.1080/17549175.2023.2257197
Journal of Urbanism, Article 2257197 - Published online: 14 Sep 2023  
2.
16 p, 245.9 KB The Evolution of government intervention in the Mediterranean media system : Spain, France, and Portugal / Fernández Viso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Based on the comparative analysis of the three Western media system models distinguished by Daniel Hallin and Paolo Mancini (2004), this article revisits their thesis of a tendency towards the convergence of the Mediterranean model and the Liberal model-in terms of the weakening of links between media institutions and the political sphere-two decades after it was first posited. [...]
2024 - 10.17645/mac.7738
Media and Communication, Vol. 12 (2024) , a7738  
3.
41 p, 772.0 KB El lenguaje incisivo : debate mediático en la prensa de opinión de habla hispana / Orts Sánchez, Maravillas (Universitat Pompeu Fabra)
El presente trabajo ahonda en el mediático debate del lenguaje inclusivo, así como en su problemática social y lingüística reflejada en los artículos de opinión de habla hispana. En particular, este estudio explora, desde una óptica metalingüística y discursiva, las formas en las que el género periodístico de opinión expresa lingüísticamente la emoción respecto a este fenómeno, tan emergente como oportuno en la actualidad, y lo califica, así, positiva o negativamente. [...]
The present study sets out as an attempt to explore the current polarized issue of inclusive language, as well as the social and linguistic phenomena portrayed in the opinion articles in the context of Spanish speakers. [...]

2022 - 10.5565/rev/fraseolex.46
Fraseolex, Vol. 1 (2022) , p. 158-198 (Artículos)  
4.
2 p, 443.6 KB Noves fonts per a l'estudi de la relació entre filosofia i teologia a l'Edat Mitjana / Fidora, Alexander (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L'investigador ICREA de la UAB Alexander Fidora desentranya la complexa relació entre filosofia i teologia de l'Edat Mitjana, revelant com les lliçons inaugurals de professors de teologia van modelar el vincle entre el coneixement secular i religiós. [...]
El investigador ICREA de la UAB Alexander Fidora desentraña la compleja relación entre filosofía y teología de la Edad Media, revelando cómo las lecciones inaugurales de profesores de teología moldearon el vínculo entre el conocimiento secular y religioso. [...]
The ICREA-UAB researcher Alexander Fidora unravels the complex relationship between philosophy and theology in the Middle Ages, revealing how the inaugural lectures of theology professors shaped the link between secular and religious knowledge. [...]

2024
UAB divulga, Març 2024
3 documents
5.
16 p, 10.2 MB Unequal access to cultural ecosystem services of green spaces within the city of Rome : A spatial social media-based analysis / Benati, Giulia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Calcagni, Fulvia (University of Haifa. Department of Natural Resources and Environmental Management) ; Matellozzo, Federico (University of Florence. Department of Economics and Management) ; Ghermandi, Andrea (University of Haifa. Department of Natural Resources and Environmental Management) ; Langemeyer, Johannes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
This groundbreaking study sheds new light on the unequal distribution of cultural ecosystem services (CES) within Rome's urban green spaces (UGS). Employing a novel methodology, we assess UGS quality through georeferenced social media data from Twitter, evaluate the green cover of UGS, and assess accessibility to these spaces using network analysis in a GIS environment. [...]
2024 - 10.1016/j.ecoser.2023.101594
Ecosystem services, Vol. 66 (April 2024) , art. 101594  
6.
25 p, 275.6 KB Entre el neocolonialismo y la deshumanización : Análisis discursivo de la cobertura mediática española sobre los movimientos migratorios en la frontera occidental euroafricana / Vaquero Álvarez, Lucas (Universidad Complutense de Madrid)
El presente artículo toma por objetivo el estudio de las representaciones sociales que los medios de comunicación generalistas españoles elaboran y reproducen acerca de los colectivos de personas migrantes llegadas a territorio español y procedentes del sur global, en particular del continente africano. [...]
Aquest article té com a objectiu l'estudi de les representacions socials que els mitjans de comunicació generalistes espanyols elaboren i reprodueixen sobre els col·lectius de persones migrants arribades a territori espanyol i procedents del sud global, en particular del continent africà. [...]
This article aims to examine the social representations that mainstream Spanish media elaborate and reproduce concerning groups of migrants arriving in Spanish territory from the global South, particularly from the African continent. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3218
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 2 (2024) , p. e3218 (Artículos)  
7.
15 p, 333.7 KB When the media omits or includes scientific evidence in its publications : science and battles on X about child sexual abuse / Olabarria Morejón, Ane (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Burgués, Ana (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; López de Aguileta, Ane (Universitat de Barcelona) ; Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Torras-Gómez, Elisabeth (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; López de Aguileta, Garazi (University of Wisconsin-Madison) ; Álvarez-Guerrero, Garazi (Universidad del País Vasco. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Redondo-Sama, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Scientific evidence of social impact demonstrates how violence against children is successfully prevented. Currently, the scientific research on social impact has a focus on the analysis of actions that succeed in the implementation of such scientific evidence. [...]
2023 - 10.3390/children10121857
Children, Vol. 10 (november 2023) , 1857  
8.
15 p, 216.7 KB The impact of new European policies on the regulation of Spanish public service media : a decisive influence? / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Saldaña, Mercedes Muñoz (Universidad de Navarra)
This study analyses the extent to which European legislation and, in particular, the latest regulatory initiatives for audiovisual media and for digital markets and services affect the regulation of public service media (PSM) in Spain. [...]
Esta investigación analiza en qué medida la legislación europea, y especialmente las últimas iniciativas de regulación audiovisual y de los mercados y servicios digitales, afectan a la regulación de los Public Service Media (en adelante, PSM) en España. [...]

2023 - 10.15581/003.36.1.1-15
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 1 (2023) , p. 1-15
2 documents
9.
16 p, 329.3 KB Representation in Media Accessibility : On the Adoption of a Queer Feminist Perspective / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This article is a theoretical essay discussing the potential for the analysis of media accessibility contents and practices (AD, SDH, Sign Language Interpreting, etc. ) through a queer feminist lens, which makes it possible to tackle the representation of diversity and non-normativity. [...]
2023 - 10.47476/jat.v6i1.2023.257
Journal of audiovisual translation, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 148-163  
10.
40 p, 565.3 KB Árbitros y mediadores en el mundo rural valenciano durante la Baja Edad Media : Els Ports y El Maestrat (s. XIII-XIV) / Royo Pérez, Vicent 1983- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza la identidad de los árbitros que median en los conflictos suscitados en el campo valenciano en la Baja Edad Media. Tras la conquista del siglo XIII, la implantación de la nueva sociedad rural provoca el surgimiento de numerosos conflictos entre los actores sociales presentes en las comarcas de Els Ports y El Maestrat, situadas al norte del reino de Valencia. [...]
This article analyses the identity of the arbiters in conflicts that took place in the rural country of the kingdom of Valencia during the late Middle Ages. After the conquest of the thirteenth century, the implementation of a new rural society led to the emergence of numerous conflicts between the social actors present in the regions of Els Ports and El Maestrat, both located in the northern part of the kingdom of Valencia. [...]

Madrid : Universidad Nacional a Distancia (UNED). Departamento de Historia Medieval y Ciencias y Técnicas Historiográficas, 2019 - 10.5944/etfiii.32.2019.21336
Espacio, Tiempo y Forma, Serie III: Historia Medieval, Núm. 32 (2019) , p. 379-412  

Articles : 251 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
The Future of Media Accessibility and its Research : Leaving No One Behind / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2021 (LEAD ME)
LEAD ME Summer Training School (Warsaw 2021). Warsaw, 2021
2 documents
2.
78 p, 2.5 MB Easy-to-understand language beyond the written wor(l)d: the challenges of making audiovisual media easy to understand / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Much research has been developed since the turn of the century on how to make audiovisual content accessible, within the framework of Audiovisual Translation and Media Accessibility Studies. Access services such as subtitling, audio description, audio subtitling or sign language interpreting, among others, have been the object of substantial research. [...]
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
International Easy Language Day Conference (IELD 2021). Germersheim, Germany, 1st : 2021  
3.
18 p, 9.0 MB The audiovisual media explosion / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2021 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation) (LEAD ME)
PCTS Conference. Timisoara, Romania, 12è : 2021
2 documents
4.
EASYTV. Easing the access of Europeans with disabilities to converging media and content / Orero, Pilar
2020 (LEAD ME)
LEAD ME Winter training school, 2020
2 documents
5.
10 p, 10.5 MB The new Lead Me COST Action. A research network for media accessibility / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2021
ITU IRG AVA 2021, : 2021  
6.
11 p, 17.9 MB The new Lead Me COST Action. A research network for media accessibility / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020 (LEAD ME)
TransMedia Catalonia International Meeting (TIM), 10è : 2020  
7.
1 p, 88.6 KB Effects of the composition and structure of mesoporous Ni-Pt films on their corrosion behaviour in acidic media used for hydrogen evolution reaction / Eiler, Konrad (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Krawiec, Halina (Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie) ; Kozina, Iryna (Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie) ; Sort Viñas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pellicer Vilà, Eva Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Conference EUROCORR 2009. Sevilla, Espanya, : 2009  
8.
31 p, 1.2 MB The challenge of implementing SDH in immersive media : a reception study / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The potential of immersive media such as virtual reality or 360º videos for entertainment and audiovisual industries is becoming more and more clear. This will transform how audience consume audiovisual contents. [...]
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
9.
26 p, 537.3 KB Expanding the skills of media accessibility experts : easy-to-understand audiovisual content / Matamala, Anna ; Perego, Elisa ; Bernabé, Rocío ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
10.
14 p, 135.4 KB Increasing media richness in Online Dispute Resolution and the need for personal data protection / Santos, Cristiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
This contribution introduces a new approach to online dispute resolution (ODR) and provides a portrayal of the performativity that Ambient Intelligence systems seem to convey to ODR: substantial enrichness and levels of support to the decision-making process with the provision of meaningful context information. [...]
2013
International Conference on Legal Knowledge and Information Systems. Bologna (Italia), 26è : 2013  

Contribucions a jornades i congressos : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
1 p, 54.6 KB Framework : the journal of cinema and media
Detroit : Wayne State University Press, 1975-
295 documents
 Accés restringit a la UAB

Llibres i col·leccions 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
The challenge of audience participation for regional media : professional and organisational strategies for community development / Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco) ; Agirreazkuenaga Onaindia, Irati ; Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
The communication and management activities on social media included under the Anglophone term "Community Management" represent a vital activity for the present and future of news organisations. It is in that context that this chapter analyses the current development of the evolving professional profile of the "community manager", taking as case study the most representative public and commercial regional media in the Basque Country and Catalonia. [...]
EDUFPI, 2018 - 10.26694/978-85-509-0411-5
Political Economy of Journalism : new (and old) logics of production and consumption, 2018, p. 13-39  
2.
348 p, 15.1 MB Shaping the news on-line : a comparative research on international quality media / Larrondo Ureta, Ainara, coord. ; Meso Ayerdi, Koldo, coord. ; Tous, Anna, coord.
Covilha (PT) : LABCOM, 2014  
3.
19 p, 856.6 KB The independence of media regulatory authorities in Europe : Spain / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
In view of the future implementation of AVMS Directive (deadline 19 September 2020) by the member states of the revised Directive, this IRIS Special also provides an overview of the current state of independence of regulatory bodies in nine European countries. [...]
European Audiovisual Observatory, 2019
The independence of media regulatory authorities in Europe. IRIS Special, 2019, p. 45-53  
4.
Social media influencers : a new hybrid professionalism in the age of platform capitalism? / Sedda, Paola (University of Lille. GERiiCO Lab) ; Husson, Oihana (University of Burgundy. CIMEOS Lab) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter analyses the way social media influencers, acting in the context of communities of practice, participate in redefining professionalism and professional practices in the marketing and communications fields while promoting social values or advocating for a cause of public interest. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_13
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 281-304  
5.
41 p, 423.3 KB Between change and resistance : analysis of the islamist parties coverage by the egyptian and moroccan media before and after the arab spring / Saini, Valentina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Observatori Mediterrani de la Comunicació, 2013
Comunicació i desenvolupament a la Mediterrània, 2013, p. 69-109  
6.
12 p, 314.1 KB Media use and appropriation in the experiences of LGBTIQ+ immigrants and refugees in the city of Barcelona / Theodoro, Hadriel
The objective of this work is to analyze media use and appropriation of LGBTQI+ immigrants and refugees residing in the City of Barcelona (Spain), mainly those mediated by Information and Communication Technologies (ICTs). [...]
El objetivo de este trabajo es analizar los usos y apropiaciones mediáticos en las experiencias de inmigrantes y refugiadas/os LGBTQI+ residentes en la ciudad de Barcelona (España), principalmente aquellos mediados por las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs). [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e11
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 217-227  
7.
6 p, 301.7 KB Les cerimònies olímpiques de Barcelona'92 : el gran bufet de les imatges mediàtiques / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Barcelona: Centre d'Estudis Olímpics. Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona, 2011
Mosaic olímpic : recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB : 20 anys, 2011
3 documents
8.
4 p, 433.6 KB Making immersive media environments accessible : the Immersive Accessibility Project / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ginebra : UNIGE , 2018
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
9.
11 p, 7.4 MB How the media affect intercultural relationships in times of change / Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona)
Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2013
Discourses on Inmigration in times of economic crisis, 2013, p. 216-237  
10.
17 p, 747.4 KB Els nous mitjans i els Jocs : el Moviment Olímpic i el web social en la difusió de missatges / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Centre d'Estudis Olímpics
El treball aprofundeix en les noves tendències de finançament, tecnològiques i de consum de les imatges televisives, unes novetats tecnològiques que entronquen, com a conseqüència de la convergència, amb els anomenats nous mitjans, que tenen en els protocols d'Internet el seu fonament tecnològic, i als quals es dedica el segon dels capítols d'aquesta tercera part.
El trabajo profundiza en las nuevas tendencias de financiación, tecnológicas y de consumo de las imágenes televisivas, novedades tecnológicas que entroncan, como consecuencia de la convergencia, con los denominados nuevos medios, que tienen en los protocolos de Internet su fundamento tecnológico, a los que está dedicado el segundo de los capítulos de esta tercera parte.
The article takes an in-depth look at new trends in funding, technologies for consuming television images and new technologies that, as a result of convergence, come together with new media, for which the Internet Protocol is a fundamental technology. [...]

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona; Ajuntament de Barcelona 2011
Mosaic olímpic: recerca multidisciplinar i difusió dels estudis olímpics. CEO-UAB: 20 anys, 2011, p. 147-156
3 documents

Llibres i col·leccions : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 142 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 235.5 KB Breaking Down Heteronormativity : The Power of Queer Narratives on Social Media / Sastimdur, Lina Yasmine ; Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
'Breaking Down Heteronormativity: The Power of Queer Narratives on Social Media' employs a multifaceted approach to analyze the dynamics of the LGBTQ+ online community and its creative individuals. It utilizes two key social theories: Goffman's Impression Management, which explores how individuals within the LGBTQ+ community present themselves on social media, emphasizing the importance of creating positive impressions; and Bourdieu's Forms of Capital theory, which examines the economic context and challenges faced by artists. [...]
2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2.
123 p, 2.0 MB El capacitisme en els mitjans de comunicació : La percepció sobre les representacions socials del capacitisme per part de les persones amb diversitat funcional d'entre 20 i 45 anys a Catalunya / Sabà Riera, Roger ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball busca caracteritzar la percepció que tenen les persones amb diversitat funcional sobre les seves representacions en els mitjans de comunicació. També es volen apuntar vies de superació de la discriminació capacitista. [...]
Este trabajo busca caracterizar la percepción que tienen las personas con diversidad funcional sobre sus representaciones en los medios de comunicación. También se quieren apuntar vías de superación de la discriminación capacitista. [...]
This work aims to characterize the perception that people with disabilities have regarding their representations in the media. It also aims to identify ways to overcome ableist discrimination. It is a propaedeutic research with a qualitative methodology, using the technique of focus groups. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
3.
137 p, 1009.4 KB Premier League : una marca a explotar por los medios de comunicación / Urgell Fernández, Raúl ; Blanco, Josep Ma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest treball es busca fer una anàlisi sobre com alguns mitjans de comunicació utilitzen la Premier League, la lliga anglesa de futbol, com un producte a explotar per a revaloritzar-se. L'objectiu és estudiar la metodologia que segueixen aquests mitjans i les dificultats que afronten alguns al no ser els posseïdors dels drets de la Premier League.
En este trabajo se busca hacer un análisis sobre cómo algunos medios de comunicación utilizan la Premier League, la liga inglesa de fútbol, como un producto a explotar para revalorizarse. El objetivo es estudiar la metodología que siguen estos medios y las dificultades que afrontan algunos al no ser los poseedores de los derechos de la Premier League.
This work aims to do an analysis of how some media outlets use the Premier League, the English soccer league, as a product to exploit in order to revalue themselves. The objective is to study the methodology followed by these media and the difficulties faced by some of them as they are not the owners of the Premier League rights.

2023
Grau en Periodisme [1432]  
4.
131 p, 4.4 MB La influencia de la prensa escrita en la supervivencia del fútbol modesto / Vázquez Moreno, Adrián ; Pérez Creus, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte té com a objectiu analitzar el paper que exerceix la premsa escrita en la supervivència del futbol modest. A través d'una anàlisi exhaustiva de la lingüística, distribució i impacte visual dels dos periòdics esportius més importants de Catalunya, es pretén avaluar la cobertura informativa de tots dos mitjans i la seva importància per a mantenir viu el futbol més humil.
Este proyecto tiene como objetivo analizar el papel que ejerce la prensa escrita en la supervivencia del fútbol modesto. A través de un análisis exhaustivo de la lingüística, distribución e impacto visual de los dos periódicos deportivos más importantes de Cataluña, se pretende evaluar la cobertura informativa de ambos medios y su importancia para mantener vivo el fútbol más humilde.
The aim of this project is to analyse the role played by the written press in the survival of modest football. Through an exhaustive analysis of the linguistics, distribution and visual impact of the two most important sports newspapers in Catalonia, the aim is to evaluate the news coverage of both media and their importance in keeping humble football alive.

2023
Grau en Periodisme [1432]  
5.
55 p, 1.7 MB Gestió i repercussió d'una crisi reputacional a xarxes socials : El cas d'Estirando el Chicle / Mondéjar Segovia, María ; Aragó Navarro, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La present investigació té com a objectiu descobrir els models teòrics que estableixen què és una crisi de comunicació, específicament en xarxes socials, i els diferents tipus de resposta que pot donar una organització. [...]
La presente investigación tiene como objetivo descubrir los modelos teóricos que establecen qué es una crisis de comunicación, específicamente en redes sociales, y los diferentes tipos de respuesta que puede dar una organización. [...]
This research aims to discover the theoretical models that establish what a communication crisis is, specifically in social networks, and the different types of response an organization can give. At the same time, the study considers the impact of a communication crisis on the audience. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
6.
128 p, 5.8 MB La representació del "jo" a les xarxes socials digitals : un estudi de cas amb joves / Ruiz Ricart, Gisela ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En la interacció entre els individus es projecta el "jo" de cada persona. Amb l'explosió d'internet i les xarxes socials és imprescindible entendre les interaccions virtuals per comprendre les relacions socials actuals. [...]
En la interacción entre los individuos se proyecta el "yo" de cada persona. Con la explosión de internet y las redes sociales es imprescindible entender las interacciones virtuales para comprender las relaciones sociales actuales. [...]
The interaction between individuals projects the "self" of each person. With the explosion of the internet and social networks, it is essential to understand virtual interactions to comprehend current social relationships. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
7.
87 p, 2.2 MB La representació de les Persones Adultes Majors als mitjans nadius digitals espanyols / Roca Font, Anna ; Fernández Viso, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les Persones Adultes Majors conformen dins de la societat espanyola un gruix demogràfic molt important, que anirà en augment en els pròxims anys. Tot i això, estan infrarepresentades en els mitjans de comunicació i es mostren associades a estereotips propis de la vellesa. [...]
Las Personas Adultas Mayores conforman dentro de la sociedad española un peso demográfico muy importante, que irá en aumento en los próximos años. No obstante, están infrarrepresentadas en los medios de comunicación y se muestran asociadas a estereotipos propios de la vejez. [...]
Older Adults make up a very important weight within spanish society, which will increase in the coming years. However, they are underrepresented in the media and are associated with stereotypes typical of old age. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
8.
65 p, 713.0 KB La Publicitat Institucional de la Generalitat de Catalunya (2019-2021) : Contractació, planificación, avaluació i mitjans beneficiaris / Garcia Latorre, Marc ; Fernández Alonso, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza les actuacions en matèria de publicitat institucional que la Generalitat de Catalunya ha portat a terme entre els anys 2019 i 2021. S'insereix en la contractació de les empreses de creativitat i les agències de mitjans, els criteris de planificació, els procediments d'avaluació i els principals mitjans beneficiaris. [...]
Este trabajo analiza las actuaciones en materia de publicidad institucional que la Generalidad de Cataluña ha llevado a cabo entre los años 2019 y 2021. Se inserta en la contratación de las empresas de creatividad y las agencias de medios, los criterios de planificación, los procedimientos de evaluación y los principales medios beneficiarios. [...]
This work analyzes the actions in the field of institutional advertising that the Generalitat de Catalunya has carried out between the years 2019 and 2021. It is inserted in the recruitment of creative companies and media agencies, the planning criteria, the procedures evaluation and the main beneficiary means. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
9.
98 p, 28.6 MB Adaptación de las estrategias comunicativas de Saint Laurent según la evolución de los medios de comunicación / Garrido Diez, Micaela ; Romero Fernandez, Patricia Socorro Aline, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball aborda les estratègies de comunicación en constant evolució de la emblemàtica marca de moda Saint Laurent, des dels seus inicis fins a l'actualitat, en resposta a l'evolució del mitjans comunicatius. [...]
Este trabajo aborda las estrategias de comunicación cambiantes de la emblemática marca de moda Saint Laurent, desde sus inicios hasta la actualidad, en respuesta a la evolución de los medios comunicativos. [...]
This work addresses the ever-changing communication strategies of the iconic fashion brand Saint Laurent, from its beginnings to the present day, in response to the evolution of communication media. It examines how the brand adapts to these changes without losing its identity and manages to position itself in the luxury industry. [...]

2023
Grau en Comunicació Interactiva [1423]  
10.
213 p, 9.2 MB Glocalization, Neoliberalism and Reality Television:Social Media as the Second Screen of Reality Talent Competition Programs in China and Spain / Qing, Shenglan ; Prado, Emili, dir.
Com a projecte politicoeconòmic, el neoliberalisme es va localitzar a la Xina i Espanya durant el mateix període a finals de la dècada de 1970; Com a forma de contingut televisiu, la telerrealitat va guanyar popularitat a la Xina i a Espanya a la dècada de 2000 amb el flux global de formats de telerrealitat. [...]
Como proyecto político-económico, el neoliberalismo se localizó en China y España durante el mismo período a fines de la década de 1970; Como forma de contenido televisivo, la telerrealidad ganó popularidad en China y España en la década de 2000 con el flujo global de formatos de telerrealidad. [...]
As a political-economic project, neoliberalism was localized in China and Spain during the same period at the end of the 1970s; as a form of television content, reality television gained popularity in China and Spain in the 2000s with the global flow of reality television formats. [...]

2022  

Documents de recerca : 142 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 116.1 KB Gènere i Mitjans de Comunicació [105797] / Muntané Rodríguez, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Els mitjans de comunicació són una eina fonamental a l'hora de transformar imaginaris i crear noves consciències socials però també ho són a l'hora de perpetuar discursos sexistes i discriminatoris. [...]
The media is a key tool in transforming imaginaries and creating new social consciousness, but they are also a key tool in perpetuating sexist and discriminatory discourses. In order for the media to contribute to transforming society into a world that respects equality, diversity and non-discrimination, it is necessary to deconstruct current discourses and create new ones from feminisms. [...]
Los medios de comunicación son una herramienta fundamental a la hora de transformar imaginarios y crear nuevas conciencias sociales, pero también lo son a la hora de perpetuar discursos sexistas y discriminatorios. [...]

2023-24
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
2.
5 p, 107.4 KB Arqueologia Agrària de l'Edat Mitjana [100331] / Kirchner Granell, Helena ; Vila Rovira, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
-Conèixer l'estat de la qüestió dels estudis arqueològics sobre les pràctiques agràries medievals. -Relacionar les recerques arqueològiques amb les grans qüestions historiogràfiques sobre les pràctiques agràries i les pagesies medievals i preindustrials, en general. [...]
-To discuss the state-of-the-art of archaeological studies on agrarian activities and landscapes -To put into relationship archaeological research and the main historiographical questions on the agrarian practices, and the medieval and, in general, pre-industrial. [...]
-Conocer el estado de la cuestión de los estudios arqueológicos sobre las prácticas agrarias medievales. -Relacionar las investigaciones arqueológicas con las grandes cuestiones historiográficas sobre las prácticas agrarias medievales y preindustriales, en general. [...]

2023-24
Grau en Història [803]
Grau en Arqueologia [811]
3 documents
3.
7 p, 111.1 KB Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació [103867] / Paloma Sanllehi, David ; Serra Casals, Enric ; Gonzalez Collantes, Carla ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents: 1. Conèixer les característiques i els condicionaments dels textos propis dels mitjans de comunicació. 2. Analitzar l'estandardització de la llengua catalana oral en el procés de normalització i consolidació lingüístiques. [...]
1. Know the characteristics and conditions of the media texts in Catalan language. 2. Analyze the standardisation process in oral Catalan language. 3. Know and master the formal Catalan language pronunciation. [...]
1. Conocer las características y los condicionantes de los textos propios de los medios de comunicación en catalán. 2. Analizar la estandarización de la lengua catalana oral en el proceso de normalización y consolidación lingüísticas. [...]

2023-24
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
3 documents
4.
7 p, 116.3 KB Arts sumptuàries a l'edat mitjana [100536] / Orriols i Alsina, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1- Conèixer i valorar un capítol sovint menystingut en els programes, que és el relatiu a les arts sumptuàries (o, en un sentit més ampli, les arts de l'objecte). 2- Comprendre i conèixer les interrelacions entre les arts de l'objecte i el context en el qual s'han creat, així com les diverses tipologies, funcions i lectures dels objectes artístics. [...]
1- To know and value a chapter frequently excluded from teaching programs and insufficiently highlighted in some handbooks and studies. 2- To understand and know the relationships between "object arts" and the context in which they have been created, as well as their different typologies, meanings, functions and readings. [...]
1- Conocer y valorar un capítulo frecuentemente excuído de los programas docentes e insuficientemente destacado en algunos manuales y estudios. 2- Comprender y conocer las relaciones entre las artes del objeto y el contexto en el cual se han creado, así como sus diversas tipologías, significados, funciones y lecturas. [...]

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
5.
5 p, 107.6 KB La Cultura en els Mitjans de Comunicació [100030] / Perceval Verde, Jose Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura de comunicació cultural pretén que l'estudiant se conscienciï de les Xarxes de comunicació cultural i les noves pràctiques culturals dins de la situació mediàtica derivada de l'extensió dels mitjans de comunicació de masses i la globalització, que adquireixi una sèrie d'eines crítiques per analitzar aquesta situació i aquestes noves pràctiques, que practiqui una nova metodologia d'anàlisi d'aquesta societat híbrida i que adquireixi una visió crítica sobre les relacions que s'estableixen entre persones, col·lectius i institucions que partint d'experiències, discursos i representacions socioculturalment diverses conformen el que es defineix com cultura 'mainstream' (cultura principal o predominant): els reptes de la comunicació cultural i intercultural, les pràctiques i nous comportaments dels actors socials mitjançant les noves xarxes y noves eines de comprensió de la realitat fluïda del segle XXI. [...]
The subject of Cultural Communication aims to make the student aware of the cultural communication networks and new cultural practices within the media situation derived from the extension of the mass media and globalization, which acquires a series of critical tools for analyze this situation and these new practices, that practice a new methodology of analysis of this hybrid society and that acquires a critical vision about the relationships that are established between people, collectives and institutions that starting from experiences, discourses and representations socioculturally several make up what it is defined as mainstream culture (main or predominant culture): the challenges of cultural and intercultural communication, the practices and new behaviors of social actors through new networks and new tools for understanding the fluid reality of the 21st century. [...]
La asignatura de Comunicación Cultural pretende que el estudiante se conciencie de las Redes de comunicación cultural y las La comunicación cultural, superando la visión elitista que practicaba el análisis de las.

2023-24
Grau en Humanitats [1139]
3 documents
6.
6 p, 114.8 KB Gènere i Mitjans de Comunicació [105797] / Molina Alfonso, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Els mitjans de comunicació són una eina fonamental a l'hora de transformar imaginaris i crear noves consciències socials però també ho són a l'hora de perpetuar discursos sexistes i discriminatoris. [...]
The media is a key tool in transforming imaginaries and creating new social consciousness, but they are also a key tool in perpetuating sexist and discriminatory discourses. In order for the media to contribute to transforming society into a world that respects equality, diversity and non-discrimination, it is necessary to deconstruct current discourses and create new ones from feminisms. [...]
Los medios de comunicación son una herramienta fundamental a la hora de transformar imaginarios y crear nuevas conciencias sociales, pero también lo son a la hora de perpetuar discursos sexistas y discriminatorios. [...]

2022-23
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
7.
7 p, 111.6 KB Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació [103867] / González Collantes, Carla ; Serra Casals, Enric ; Terrassa Serra, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents: 1. Conèixer les característiques i els condicionaments dels textos propis dels mitjans de comunicació. 2. Analitzar l'estandardització de la llengua catalana oral en el procés de normalització i consolidació lingüístiques. [...]
1. Know the characteristics and conditions of the media texts in Catalan language. 2. Analyze the standardisation process in oral Catalan language. 3. Know and master the formal Catalan language pronunciation. [...]
1. Conocer las características y los condicionantes de los textos propios de los medios de comunicación en catalán. 2. Analizar la estandarización de la lengua catalana oral en el proceso de normalización y consolidación lingüísticas. [...]

2022-23
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
3 documents
8.
4 p, 103.7 KB Història de les Dones a l'Edat Mitjana [100368] / Kirchner Granell, Helena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar, a partir de diferents aspectes (família, matrimoni, patrimoni, església, classe social, treball i pensament) el paper de les dones en diferents èpoques entre el segle V i el XV i en diferents espais geogràfics i polítics del món europeu occidental. [...]
The aim of this subject is to study, through different aspects (family, marriage, heritage, church, social class, labour and thought), the role of the women between the 5th and the 15th centuries in different geographic and political areas of the Western European world. [...]
El objetivo de esta asignatura es estudiar, a partir de diferentes aspectos (familia, matrimonio, patrimonio, iglesia, clase social, trabajo y pensamiento) el papel de las mujeres en diferentes épocas entre el siglo V y el XV y en diferentes espacios geográficos y políticos del mundo europeo occidental. [...]

2022-23
Grau en Història [803]
Grau en Arqueologia [811]
3 documents
9.
5 p, 107.5 KB Arqueologia Agrària de l'Edat Mitjana [100331] / Retamero, Fèlix ; Kirchner Granell, Helena ; Vila Carabasa, Jose Maria ; Brufal Sucarrat, Jesus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
-Conèixer l'estat de la qüestió dels estudis arqueològics sobre les pràctiques agràries medievals. -Relacionar les recerques arqueològiques amb les grans qüestions historiogràfiques sobre les pràctiques agràries i les pagesies medievals i preindustrials, en general. [...]
-To discuss the state-of-the-art of archaeological studies on agrarian activities and landscapes -To put into relationship archaeological research and the main historiographical questions on the agrarian practices, and the medieval and, in general, pre-industrial. [...]
-Conocer el estado de la cuestión de los estudios arqueológicos sobre las prácticas agrarias medievales. -Relacionar las investigaciones arqueológicas con las grandes cuestiones historiográficas sobre las prácticas agrarias medievales y preindustriales, en general. [...]

2022-23
Grau en Història [803]
Grau en Arqueologia [811]
3 documents
10.
5 p, 107.3 KB La Cultura en els Mitjans de Comunicació [100030] / Perceval Verde, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura de comunicació cultural pretén que l'estudiant se conscienciï de les Xarxes de comunicació cultural i les noves pràctiques culturals dins de la situació mediàtica derivada de l'extensió dels mitjans de comunicació de masses i la globalització, que adquireixi una sèrie d'eines crítiques per analitzar aquesta situació i aquestes noves pràctiques, que practiqui una nova metodologia d'anàlisi d'aquesta societat híbrida i que adquireixi una visió crítica sobre les relacions que s'estableixen entre persones, col·lectius i institucions que partint d'experiències, discursos i representacions socioculturalment diverses conformen el que es defineix com cultura 'mainstream' (cultura principal o predominant): els reptes de la comunicació cultural i intercultural, les pràctiques i nous comportaments dels actors socials mitjançant les noves xarxes y noves eines de comprensió de la realitat fluïda del segle XXI. [...]
The subject of Cultural Communication aims to make the student aware of the cultural communication networks and new cultural practices within the media situation derived from the extension of the mass media and globalization, which acquires a series of critical tools for analyze this situation and these new practices, that practice a new methodology of analysis of this hybrid society and that acquires a critical vision about the relationships that are established between people, collectives and institutions that starting from experiences, discourses and representations socioculturally several make up what it is defined as mainstream culture (main or predominant culture): the challenges of cultural and intercultural communication, the practices and new behaviors of social actors through new networks and new tools for understanding the fluid reality of the 21st century. [...]
La asignatura de Comunicación Cultural pretende que el estudiante se conciencie de las Redes de comunicación cultural y las La comunicación cultural, superando la visión elitista que practicaba el análisis de las.

2022-23
Grau en Humanitats [1139]
3 documents

Materials acadèmics : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
2.0 KB Un núvol en l'horitzó : entendre els mitjans en l'era de la informació 2.0 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Calvet Renedo, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Sierra Hinojosa, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Exposició presencial i virtual sobre els mitjans de comunicació en el context d'aquesta anomenada "era digital". Una era en la que els mitjans tradicionals han esdevingut digitals gràcies a les noves vies de difusió i els nous dispositius mòbils, on el contingut de la informació pot tenir caires molt diferents depenent de qui sigui l'emissor i on la identitat o intencions d'aquest emissors poden arribar a ser no gaire clares. [...]
L'exposició presencial es va muntar a les vitrines de la planta baixa de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 21 de març i el 4 de maig de 2012.

2012
22 documents
2.
2.0 KB Media in the Mediterranean / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició virtual en el marc de la celebració del 3r Congrés WOCMES (World Congress for Middle Eastern Studies), organitzada per la Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació i comissariada pels Dr. [...]
2010  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.