1.
|
75 p, 18.9 MB |
La ruptura entre el cinema d'autor i els blockbusters : l'evolució del cinema nord-americà i de l'Europa Occidental a partir la segona meitat del segle XX, i el declivi (o no) del cinema durant l'última dècada i el nou consum de pel·lícules per part de les noves generacions
/
Camacho Nicolau, Eduard ;
Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball analitza la història i l'actualitat del cinema d'autor i dels blockbusters i s'ha dividit en dues parts principals. La primera consta d'un recull teòric-històric on s'analitza la manera en què aquests dos tipus de fer cinema han evolucionat al llarg de la història i on s'exploren els seus orígens i el seu recorregut fins a l'actualitat, posant el focus en el cinema nord-americà i de l'Europa occidental. [...] El trabajo analiza la historia y la actualidad del cine de autor y de los blockbustersy se ha dividido en dos partes principales. La primera consta de una recopilación teórico-histórica donde se analiza la manera en que estos dos tipos de hacer cine han evolucionado a lo largo de la historia y donde se exploran sus orígenes y su recorrido hasta la actualidad, poniendo el foco en el cine estadounidense y de la Europa occidental. [...] The work analyzes the history and present of auteur cinema and blockbusters and has been idvided into two main parts. The first consists of a theoretical-historical compilation that analyzes the way in which these two types of filmmaking have evolved throughout history and explores their origins and their journey to the present day, focusing on American and Western European cinema. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
100 p, 2.0 MB |
Cinema Verifake : Creación, desarrollo y preproducción de una serie (para plataformas OTT) de comedia mockumentary sobre un joven estudiante de cine
/
Poves Orta, Daniel ;
Gómez González, Ángel Custodio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El següent treball conté tot el procés de creació d'una sèrie de comèdia mockumentary. Inclou tot el procés de recerca sobre el gènere, anàlisi de mercat, biblia del projecte i els plans de producció, finançament i distribución. El siguiente trabaja contiene todo el proceso de creación de una serie de comedia mockumentary. Incluye todo el proceso de investigación sobre el género, análisis de mercado, biblia del proyecto y los planes de producción, financiación y distribución. The following dissertation contains the entire creation process of a mockumentary comedy show. It includes the whole research process about the genre, market analysis, the project and the production, founding and distribution plans.
2023 Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
|
|
3.
|
68 p, 812.4 KB |
La codificación queer en el cine : del Código Hays al New Queer Cinema
/
Corpas Bové, Zoe Maia ;
Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu analitzar la representació de personatges amb codificació queer i identificar canvis en la presentació d'aquests personatges al llarg dels anys. Per fer-ho, s'elaborarà una anàlisi dels personatges que han estat codificats com a queer de quatre llargmetratges pertanyents a diferents dècades del segle XX, en què s'identificaran les característiques, comportaments i estereotips relacionats amb les persones LGBT+ presents en els personatges, per així fer una comparació i determinar si hi ha hagut una evolució en la seva representació. Este trabajo tiene como objetivo analizar la representación de personajes con codificación queer e identificar cambios en la presentación de estos personajes a lo largo de los años. Para hacerlo, se realizará un análisis de los personajes que han estado codificados como queer de cuatro largometrajes pertenecientes a distintas décadas del siglo XX, en el que se identificarán las características, comportamientos y estereotipos relacionados con las personas LGBT+ presentes en los personajes, para así realizar una comparación y determinar si ha habido una evolución en su representación. This research is intended to analyze the representation of queer coded characters and identify changes in the presentation of these characters over the years. To do so, an analysis of the characters that have been coded as queer from four feature films that belong to different decades of the 20th century will be done, in which the characteristics, behavior and stereotypes related to LGBT+ people present in the characters will be identified, in order to make a comparison and determine if there has been an evolution in its representation.
2023 Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
|
|
4.
|
129 p, 2.5 MB |
Més enllà del Test de Bechdel : Anàlisi de la representació de gènere al cinema espanyol
/
Busquets Fàbregas, Bruna ;
Tous, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza la representació de gènere de les pel·lícules espanyoles més taquilleres dels anys 2020-2022, contrastant les mancances del Test de Bechdel amb ampliacions del mateix test. [...] Este trabajo analiza la representación de género de las películas españolas más taquilleras de los años 2020-2022, contrastando las carencias del Test de Bechdel con ampliaciones del mismo. El Test de Bechdel es un conjunto de criterios para determinar si una película tiene buena representación de género, pero este es limitado y no tiene en cuenta conceptos como los estereotipos. [...] This work analyzes the gender representation of the highest-grossing spanish films of the years 2020-2022, contrasting the faults of the Bechdel Test with the extension of the test. The Bechdel test is a set of criteria for determining whether a film has a good gender representation, but it is limited and does not take into account conceps such as stereotyping. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
5.
|
94 p, 18.0 MB |
STRADA : desenvolupament d'una plataforma OTT de cinema europeu
/
Amado Naranjo, Juan Pablo ;
Llorens Maluquer, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El desenvolupament d'una plataforma OTT anomenada Strada que proporciona un ampli catàleg de cinema europeu, tant de producció clàssica com contemporània. Aprofitant els models SVOD, AVOD i TVOD, el servei oferirà pel·lícules d'autor i de cinema independent, però també títols més populars i comercials del panorama europeu. [...] El desarrollo de una plataforma OTT denominada Strada que proporciona un amplio catálogo de cine europeo, tanto de producción clásica como contemporánea. Aprovechando los modelos SVOD, AVOD y TVOD, el servicio ofrecerá películas de autor y cine independiente, pero también títulos más populares y comerciales del panorama europeo. [...] The development of an OTT platform named Strada that provides a wide catalog of European cinema, both classic and contemporary productions. Taking advantage of the SVOD, AVOD and TVOD models, the service will offer auteur films and independent cinema, but also more popular and commercial titles from the European industry. [...]
2023 Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
|
|
6.
|
135 p, 1.9 MB |
Narrativas Interseccionales sobre la Noche en el Nuevo Cine Latinoamericano Una propuesta desde los Estudios Culturales
/
Márquez Rosales, Gabriela Paz ;
Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi pilot és una proposta des dels estudis culturals que se centra a la nit entenent-la com a narrativa mediàtica. L'objectiu és comprendre la manera com aquesta es representa com a temps/espai territori a través de l'anàlisi audiovisual de 14 pel·lícules del nou cinema llatinoamericà disponibles a plataformes de streaming que han estat premiades a festivals internacionals. [...] El presente estudio piloto es una propuesta desde los estudios culturales que se centra en la noche entendiendola como narrativa mediática. El objetivo es comprender la manera en que esta se representa como tiempo/espacio territorio a través del análisis audiovisual de 14 películas del nuevo cine latinoamericano disponibles en plataformas de streaming que han sido premiadas en festivales internacionales. [...] This pilot study is a proposal from cultural studies that focuses on the night, understanding it as a media narrative. The objective is to understand the way in which this is represented as a time/space territory through the audiovisual analysis of 14 films of the new Latin American cinema available on streaming platforms that have been awarded at international festivals. [...]
2022 Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
61 p, 1.2 MB |
Aproximación al cine de Ingmar Bergman : El silencio de Dios como tema dominante en su filmografía
/
Aznar González, Oriol ;
Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Ingmar Bergman utilitza el silenci com un tema recurrent a la seva filmografia. Aquest silenci busca mostrar la impossibilitat de resposta del transcendent. Aquesta investigació se centra en l'ús del silenci de Déu, i el paper que exerceix en la vida dels protagonistes de les seves pel·lícules. [...] Ingmar Bergman utiliza el silencio como un tema recurrente en su filmografía. Este silencio busca mostrar la imposibilidad de respuesta de lo trascendente. Esta investigación se centra en el uso del silencio de Dios, y el papel que este desempeña en la vida de los protagonistas de sus películas. [...] Ingmar Bergman uses silence as a recurring theme in his filmography. This silence seeks to show the impossibility of responding to the transcendent. This research focuses on the use of God's silence, and the role it plays in the lives of the protagonists of his films. [...]
2022 Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
|
|
10.
|
38 p, 1.3 MB |
Lights and Shadows in Disney-Pixar's Luca : From Normalizing Tender Masculinity to Perpetuating Heteronormativity in Children's Cinema
/
Muñoz Cabrera, Lisandra ;
Martín Alegre, Sara, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
In this dissertation, I analyse how masculinity is portrayed in Pixar's film Luca (2021), principally through the two main characters, Luca and Alberto. I suggest that they provide the audience with a tender view of masculinity. [...] En aquest treball analitzo com es representa la masculinitat a la pel·lícula Luca (2021) de Pixar, a través dels dos personatges principals. Suggereixo que Luca i Alberto ofereixen a l'audiència una visió tendra de la masculinitat, allunyant-se dels estereotips. [...] En este trabajo analizo cómo se representa la masculinidad en la película Luca (2021) de Pixar, a través de los dos personajes principales. Sugiero que Luca y Alberto ofrecen a la audiencia una visión tierna de la masculinidad, alejándose de los estereotipos. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
|
|