Dipòsit Digital de Documents de la UAB 4 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
22 p, 619.3 KB Análisis de la percepción de la educación para la sostenibilidad por parte del profesorado de Educación Secundaria y Bachillerato / Risco Torres, Miguel (Universidad Camilo José Cela. Facultad de Educación y Salud) ; Cebrián, Gisela (Universidad Camilo José Cela. Facultad de Educación y Salud)
Este estudio de caso sobre el colegio Claret de Madrid pretende estudiar la percepción del profesorado de Educación Secundaria sobre la educación para la sostenibilidad (ES), así como las diferencias demográficas al respecto (edad, género, experiencia y especialidad). [...]
This case study focuses on Claret school in Madrid (Spain) to study the teachers’ perception on education for sustainable development (ESD) and the differences due to demographic differences (age, gender, professional experience and subject area). [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2204
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 141-162 (Investigaciones Didácticas)  
2.
19 p, 689.7 KB Competencies in Education for Sustainable Development : Exploring the Student Teachers’ Views / Cebrián, Gisela (Universidad Camilo José Cela) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In the context of higher education, over 100 universities have signed international declarations and have committed to embed sustainability within their operations, outreach, education and research. However, despite the declaration of good intentions and policy developments at the national, regional and international level, little has been achieved in terms of embedding education for sustainable development holistically in the curriculum. [...]
2015 - 10.3390/su7032768
Sustainability, Vol. 7 (2015) , p. 2768-2786  
3.
3 p, 140.3 KB Com veuen les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible els futurs docents? / Cebrián, Gisela (Universidad Camilo José Cela) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Un estudi ha explorat la percepció de les competències de l'Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) en 32 estudiants del grau d'educació primària. Els resultats mostren quins aspectes jutgen com a més importants en EDS els futurs docents, els quals gairebé no valoren elements considerats importants pels experts en el tema. [...]
2015
UAB divulga, Novembre 2015  
4.
21 p, 463.0 KB Competencias profesionales en Educación para la Sostenibilidad: un estudio exploratorio de la visión de futuros maestros / Cebrián, Gisela (University of Southampton) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación que se presenta en este artículo se basa en un estudio exploratorio sobre la visión de un grupo de futuros maestros de educación primaria en relación a la Educación para la Sostenibilidad desde un punto de vista competencial. [...]
The research presented in this paper is based on an exploratory study on the views of a group of future primary education teachers in Education for Sustainability from a competence standpoint. First, we redefine a conceptual framework of professional competencies of teachers in Education for Sustainability. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.877
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 29-49  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.