Dipòsit Digital de Documents de la UAB 73 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
20 p, 232.2 KB Identification of barriers to co-create on-line : the perspectives of customers and companies / Chepurna, Maryna (Universitat Autonoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autonoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Purpose: Value co-creation is an important topic of interest in marketing domain for the past decade. Co-creation via the internet has received a particular attention in the literature (O'Hern and Rindfleisch, 2010). [...]
2018 - 10.1108/JRIM-01-2018-0018
Journal of research in interactive marketing, Vol. 12 Núm. 4 (august 2018) , p. 452-471  
2.
192 p, 1.8 MB Motivations and effects of the private contributions on public schools / Arbona Estrada, Alexei, autor. ; Prior Jiménez, Diego, supervisor acadèmic. ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
Esta tesis se centra en el análisis de las contribuciones a la educación por parte de empresas privadas. Específicamente, se centra en las motivaciones que las originan y sus efectos en el desempeño educativo de los estudiantes que asisten a escuelas públicas en Colombia. [...]
This Thesis focuses on the analysis of contributions to education, by private companies. Specifically, it centers on the motivations that originate them, and their effects on the educational performance of students who attend public schools in Colombia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
3.
4 p, 76.8 KB Quantitative Research Methods in Applied Research in Economics and Business [42620] / Rialp Criado, Josep ; Lopez Rodriguez, Angel Luis ; Castells Quintana, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
To provide the students with the technical and quantitative tools necessary to carry out applied research in economics and business.
2018-19
Màster Universitari en Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business [1133]  
4.
4 p, 81.9 KB Investigació Comercial II [102354] / Rialp Criado, Josep ; Obis Artal, Maria Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest curs té com a objectiu abordar diferents anàlisis realitzades en departaments de comercialització i/o departaments d'intel·ligència de màrqueting, o als instituts d'investigació de mercats, relacionats amb els processos de decisió en l'àrea comercial. [...]
This course aims to address different analyses carried out in marketing and/or intelligence departments, or market research institutes, related to decision processes in the commercial area. More precisely, the objective is to present processes and technologies that enable marketers to evaluate the success of their marketing initiatives or, in other words, explain how their marketing programs are performing. [...]
Este curso tiene como objetivo abordar diferentes análisis realizados en departamentos de comercialización y / o departamentos de inteligencia de marketing, o en institutos de investigación de mercados, relacionados con los procesos de decisión en el área comercial. [...]

2018-19
1416 [1416]
3 documents
5.
5 p, 81.6 KB Investigació Comercial I [102355] / Rialp Criado, Josep ; Roca Batlle, Monica ; Isierte Moreno, Laura Victoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. [...]
This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. [...]
En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. [...]

2018-19
1416 [1416]
3 documents
6.
191 p, 2.5 MB Examining how segments based on motivation affect the relationship of destination personality in predicting tourist behavior: the case of Andorra / Turkeshi, Gezim, autor. ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
El comportament del client ha rebut gran atenció en la literatura de màrqueting; malgrat això, en l'àmbit del turisme encara hi ha alguns aspectes que mereixen atenció. Els objectius del present estudi són tres: (1) fer una segmentació de mercat basada en motivacions i demografia en una destinació turística subjecte a estacionalitat; (2) examinar la relació entre la personalitat del destí, la satisfacció amb el destí, l'afecció a la destinació i les intencions del comportament, mesurades a través de la lleialtat a la destinació; i (3) una anàlisi de l'efecte dels segments derivats en base a motivacions i demografia de les diferents temporades en les relacions entre la personalitat del destí, l'afecció, la satisfacció i la lleialtat al mateix. [...]
El comportamiento del cliente ha recibido gran atención en la literatura de marketing; sin embargo, en el ámbito del turismo todavía hay algunos aspectos que merecen atención. Los objetivos del presente estudio son tres: (1) realizar una segmentación de mercado basada en motivaciones y demografía en un destino turístico sujeto a estacionalidad; (2) examinar la relación entre la personalidad del destino, la satisfacción con el destino, el apego al destino y las intenciones del comportamiento, medidas a través de la lealtad al destino; y (3) un análisis del efecto de los segmentos derivados en base a motivaciones y demografía de las diferentes temporadas en las relaciones entre la personalidad de destino, el apego, la satisfacción y la lealtad. [...]
Customer behavior has gained vast attention in marketing literature, however in tourism there are still gaps to be studied. The objectives of this study are threefold: (1) develop a market segmentation approach based on motivations and demographics in a seasonal tourism destination; (2) to examine the relationship between destination personality, destination satisfaction, destination attachment, and behavioral intentions, measured through destination loyalty; and (3) an analysis of the segments derived based on motivation and demographics in different seasons on the relationships of destination personality, attachment, satisfaction, and loyalty. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
7.
193 p, 2.9 MB From macro to micro. A case of a successful implementation of a novel sales forecasting methodology of great practical implications / Dori Arbiv, Maya, autor. ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
La presente tesis doctoral ofrece una guía para generar modelos de predicción de ventas para productos en diferentes segmentos de mercado, en distintas culturas, productos que se encuentran en etapas diferentes del ciclo de vida y/o productos que pertenecen a carteras de productos en distintas dinámicas. [...]
Our doctorate thesis offers a novel sales forecasting model in order to predict the sales of products in different market segments, cultures, stages of the product life cycles and in different intra-product portfolio dynamics. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
5 p, 77.1 KB Investigació Comercial I [102355] / Rialp Criado, Josep ; Roca Batlle, Monica ; Isierte Moreno, Laura Victoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. [...]
This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. [...]
En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. [...]

2017-18
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
3 documents
9.
4 p, 77.7 KB Investigació Comercial II [102354] / Rialp Criado, Josep ; Obis Artal, Maria Teresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest curs té com a objectiu abordar diferents anàlisis realitzades en departaments de comercialització i/o departaments d'intel·ligència de màrqueting, o als instituts d'investigació de mercats, relacionats amb els processos de decisió en l'àrea comercial. [...]
This course aims to address different analyses carried out in marketing and/or intelligence departments, or market research institutes, related to decision processes in the commercial area. More precisely, the objective is to present processes and technologies that enable marketers to evaluate the success of their marketing initiatives or, in other words, explain how their marketing programs are performing. [...]
Este curso tiene como objetivo abordar diferentes análisis realizados en departamentos de comercialización y / o departamentos de inteligencia de marketing, o en institutos de investigación de mercados, relacionados con los procesos de decisión en el área comercial. [...]

2017-18
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
3 documents
10.
152 p, 2.1 MB La responsabilidad social corporativa : Una aproximación en el sector bancario / Truñó Gual, Jordi, autor ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) es un tema de interés en la literatura académica actual y en la gestión empresarial, las empresas están incluyendo cada vez más estos aspectos en su actividad habitual. [...]
Corporate Social Responsibility (CSR) is an interesting topic in the current academic literature and business management; companies are increasingly including these aspects in their daily activity. Specifically, the financial sector, although it is the least studied in the literature, It's one of the most investments in CSR globally applying different policies of social and environmental responsibility in their business. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 73 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.