Dipòsit Digital de Documents de la UAB 194 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
6 p, 453.1 KB Apropant la perspectiva STEAM a docents de tecnologia en formació / Ortega Torres, Enric (Florida Universitària. Departament de Didàctica de les Ciències)
La presència del terme STEM a la investigació educativa i als documents internacionals sobre educació científica és un fet contrastat. Aquesta realitat és coneguda pels docents de secundària en formació? Es mostra una intervenció didàctica realitzada amb futurs do-cents de tecnologia que evidència el seu desconeixement a priori sobre aquesta perspec-tiva i serveix per a dotar-los d’estratègies que els ajuden a dissenyar propostes didàcti-ques STEAM pròpies.
The concept of STEM in educational research and international references on scientific education is a fact. Is this reality known by future secondary school teachers? We show a didactic intervention with initial training technology teachers that demonstrates their prior lack of knowledge about this perspective and provides them with strategies to design their own STEAM didactic proposals.

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 30-35 (El Racó STEAM)  
2.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l’ enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
3.
18 p, 261.0 KB La interculturalidad en el contexto universitario : necesidades en la formación inicial de los futuros profesionales de la educación / Peñalva Velez, Alicia (Universidad Pública de Navarra) ; Leiva Olivencia, Juan José (Universidad de Málaga)
La interculturalidad en la educación superior universitaria es un factor más de calidad educativa, que implica la introducción de aspectos como la convivencia, la valoración y validación del otro, y la interacción a través del mutuo reconocimiento. [...]
La interculturalitat en l’educació superior universitària és un factor més de qualitat educativa, que implica la introducció d’aspectes com la convivència, la valoració i la validació de l’altre, i la interacció a través del mutu reconeixement. [...]
Interculturality in higher education is an additional factor of educational quality, which entails the introduction of aspects such as coexistence, the valuation and validation of the other and interaction through mutual recognition. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.989
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 141-158 (Monográfico)  
4.
24 p, 396.3 KB "It’s not my intercultural competence, it’s me" : the intercultural identity of prospective foreign language teachers / Fernández Agüero, María (Universidad Autónoma de Madrid) ; Garrote Salazar, Marta (Universidad Autónoma de Madrid)
Este artículo indaga en la identidad intercultural del profesorado de lenguas extranjeras en formación para averiguar si es consciente de su postura intercultural y de la de otros, y si presenta una imagen profesional emergente reconocible en relación con la interculturalidad. [...]
Aquest article indaga en la identitat intercultural del professorat de llengües estrangeres en formació per esbrinar si és conscient de la seva postura intercultural i de la dels altres, i si presenta una imatge professional emergent recognoscible en relació amb la interculturalitat. [...]
This article examines the intercultural identity of pre-service foreign language teachers to determine whether they are aware of their intercultural stance and that of others, and whether they portray an identifiable emergent professional persona in relation to interculturality. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.985
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 159-182 (Monográfico)  
5.
22 p, 208.9 KB Hacia un enfoque de justicia social : la percepción del profesorado sobre la educación intercultural en contextos de escasa presencia de alumnado extranjero / Maiztegui-Oñate, Concepción (Universidad de Deusto) ; Villardón-Gallego, Lourdes (Universidad de Deusto) ; Navarro Lashayas, Miguel Ángel (ALBOAN (Vitòria, País Basc)) ; Santibáñez Gruber, Rosa (Universidad de Deusto)
Este artículo examina la experiencia de un proyecto de educación intercultural en dos centros de educación primaria con presencia de alumnado extranjero muy poco significativa, numéricamente hablando. [...]
Aquest article examina l’experiència d’un projecte d’educació intercultural en dos centres d’educació primària amb presència d’alumnat estranger molt poc significativa, numèricament parlant. [...]
This article examines the experience of an intercultural education project in two primary schools with a small number of foreign students. The objective of the study is twofold. Firstly, we analyze the process to implement the proposed activities. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.980
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 119-140 (Monográfico)  
6.
18 p, 210.5 KB El profesorado de educación física y su visión sobre los conflictos en una escuela multicultural / Flores Aguilar, Gonzalo (Universitat de Vic) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo revela las opiniones del profesorado de educación física sobre la imagen social de una escuela multicultural, a nivel de conflictividad, a partir de sus más de cinco años de experiencia laboral en escuelas con un índice superior al 50% de alumnado de origen extranjero. [...]
Aquest treball mostra les opinions del professorat d’educació física sobre la imatge social d’una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d’experiència laboral en escoles amb més del 50% d’alumnat d’origen estranger. [...]
This paper examines the opinions of physical education teachers regarding the social image of a multicultural school in terms of level of conflict. The teachers, who have more than five years of experience in primary schools with over 50% of foreign students, identify the conflicts that occur in the classroom and justify the main causes for them. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.975
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 183-200 (Monográfico)  
7.
19 p, 227.3 KB Diversidad cultural y escenarios migratorios : un estudio sobre formación de profesores / Cernadas Ríos, Francisco X. (Grupo de Investigación ESCULCA) ; Lorenzo Moledo, Mar (Universidade de Santiago de Compostela) ; Santos Rego, Miguel A. (Universidade de Santiago de Compostela)
Ante los desafíos que supone enfrentarse con eficacia a las nuevas tareas educativas generadas por la diversidad presente en la actual sociedad abierta, multicultural y en continuo cambio, el enfoque intercultural debe incorporarse en la cualificación del profesorado, a fin de capacitarlo con las competencias que demanda la educación y el desarrollo humano del siglo XXI. [...]
Davant els reptes que suposa enfrontar-se amb eficàcia a les noves tasques educatives que genera la diversitat present en l’actual societat oberta, multicultural i en continu canvi, l’enfocament intercultural ha de ser incorporat en la qualificació dels professors, per tal de capacitar-los amb les habilitats que demanda l’educació i el desenvolupament humà per al segle xxi. [...]
Faced with the challenges of coping effectively with the new educational tasks due to the present diversity in today’s open, multicultural and continuously evolving society, the intercultural approach has to be incorporated into teacher training in order to provide them with the competences required of education and human development in the 21st century. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.961
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 19-37 (Monográfico)  
8.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
9.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
10.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 194 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.