Dipòsit Digital de Documents de la UAB 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
33 p, 852.4 KB Machine Learning Forecasts of Public Transport Demand : a comparative analysis of supervised algorithms using smart card data / Palacio, Sebastian M. (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria, Estadística i Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Public transport smart cards are widely used around the world. However, while they provide information about various aspects of passenger behavior, they have not been properly exploited to predict demand. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2018 (XREAP ; 2018/03)  
2.
47 p, 610.9 KB Public Private Partnership management effects on road safety outcomes / Albalate del Sol, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament d’Econometria Estadística i Economia Aplicada) ; Bel-Piñana, Paula (Universitat de Barcelona. Departament d’Econometria Estadística i Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Public Private Partnerships (PPP) have become common in providing high-quality infrastructure in many countries worldwide. One of the main reasons for PPP agreements is to improve efficiency and quality in the delivery of public services, as well as to boost investments for expensive projects. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017 (XREAP ; 2017/08)  
3.
312 p, 9.7 MB Pobreza y movilidad cotidiana : Realidades en Bogotá y Soacha, Colombia / Moreno Luna, Carlos Augusto, autor. ; Miralles-Guasch, Carme, 1961- supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals.
La forma en que interactúan los medios de transporte y el territorio ha sido estudiada a lo largo de los años con el fin de establecer la manera en que estas dos variables se relacionan. Ha habido diferentes conclusiones, pero sin embargo no existe una respuesta contundente que argumente de manera clara y precisa dicha relación. [...]
The way means of transportation and territory interact has been studied over the years in order to establish the realtion of these two variables. There have been different conclusions, but nevertheless there is no conclusive answer that clearly and precisely argues this relationship. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
48 p, 692.6 KB Job accessibility, employment and job-education mismatch in the metropolitan area of Barcelona / Di Paolo, Antonio ; Matas i Prat, Anna ; Raymond Bara, José Luís ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the effect of job accessibility by public and private transport on labour market outcomes in the metropolitan area of Barcelona. Beyond employment, we consider the effect of job accessibility on job-education mismatch, which represents a relevant aspect of job quality. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-05)  
5.
23 p, 376.8 KB La movilidad de las mujeres en la zona sur de São Paulo (Brasil). Identificación de los problemas y soluciones desde su punto de vista / Iñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pessoa de Oliveira, José Hercilio
Con frecuencia, las políticas públicas de movilidad, tanto en entornos urbanos como en rurales, no diferencian las especificidades de hombres y mujeres. En particular, los sistemas de transporte público no están dirigidos a satisfacer las necesidades de las mujeres, Sino las demandas de los hombres. [...]
Public mobility policies, whether urban or rural, often do not differentiate the specific needs of men and women. Public transportation systems in particular are not aimed at meeting the needs of women, but the demands of men. [...]

2017
URBS. Revista de estudios Urbanos y Ciencias Sociales, Vol. 7, Num. 1 (2017) , p. 9-29  
6.
48 p, 1.3 MB How do road infrastructure investments affect the regional economy? Evidence from Spain / Ruiz Marín, Adriana Karina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the relationship between road infrastructure improvements and investment in capital assets. Using aggregate data at a provincial level for 1977-2008, an equation for machinery and equipment investment is estimated applying Panel Corrected Standard Errors. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2016 (XREAP ; 2018-09)  
7.
9 p, 1.3 MB UnderGuide / Albacete Krenn, Manuel ; Vallribera i Ros, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Roig, Jordi (Roig Zárate), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
MASS Factory es una empresa que desarrolla software para la accesibilidad urbana y la movilidad. Su aplicación móvil App&Town guía y acompaña, con indicaciones visuales y auditivas, de la forma más eficiente y segura, a cualquier usuario de transporte público, ofreciendo el mejor itinerario entre un punto de origen y un punto de destino. [...]
MASS Factory is a company that develops software for urban accessibility and mobility. Its mobile application App&Town guides and accompanies, with visual and audible indications, in the most efficient and safest way, any public transport user, offering the best itinerary between an origin and a destination point. [...]
MASS Factory és una empresa que desenvolupa software per a l'accessibilitat urbana i la mobilitat. La seva aplicació mòbil App&Town guia i acompanya, amb indicacions visuals i auditives, de la forma més eficient i segura, a qualsevol usuari de transport públic, oferint el millor itinerari entre un punt d'origen i un punt de destí. [...]

2015-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
34 p, 302.0 KB Integrating network design and frequency setting in public transportation networks : a survey / López Ramos, Francisco (Pontificia Universidad Catolica de Valparaíso (Valparaíso, Xile))
This work reviews the literature on models which integrate the network design and the frequency setting phases in public transportation networks. These two phases determine to a large extent the service for the passengers and the operational costs for the operator of the system. [...]
2014
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 38 Núm. 2 (July-December 2014) , p. 181-214  
9.
15 p, 1.5 MB Gestió d'una base de dades amb informació geo-posicionada / Ros Gutiérrez, Andreu ; Tanas, Cristian Stefan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada vegada és més gran el nombre d'aplicacions que utilitzen informació geo-posicionada per donar nous serveis als seus usuaris. Aquesta informació cal emmagatzemar-la en una base de dades i ser tractada de forma adequada. [...]
Cada vez es mayor el número de aplicaciones que utilizan información geo-posicionada para dar nuevos servicios a los usuarios. Esta información hace falta almacenarla en una base de datos y ser procesada de forma adecuada. [...]
The number of applications that use geo-positioned information to give new services to their users is increasing every day. This information has to be stored in a data base and has to be processed adequately. [...]

2014-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
21 p, 275.5 KB Car ownership and access to jobs in Spain / Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This study analyses the impact that job accessibility in public transport has on car ownership. An ordered probit explaining the number of cars per household is estimated as a function of head of household characteristics, household characteristics and job accessibility. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-03)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.