Dipòsit Digital de Documents de la UAB 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
4 p, 65.3 KB Epistemologia da Didáctica das Ciências : um estudo sobre o Estado da Arte da Investigação / Lopes, J. Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro) ; Paixão, Fátima (Instituto Politécnico de Castelo Branco. Escola Superior de Educação) ; Praia, João (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências) ; Guerra, Cecília (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa) ; Cachapuz, António F. (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
2.
5 p, 251.4 KB Un análisis de las concepciones acerca de la naturaleza del conocimiento científico de los profesores portugueses de la enseñanza secundaria / Praia, J. ; Cachapuz, Antonio F.
Secondary science teachers play an important role in forming the imagt: of science that is held by theirpupils. However, research suggests that quite often science teachers' conceptions of thr: nature of scientific knowledge are little better that of their students. [...]
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 350-354  
3.
8 p, 438.6 KB Concepciones de futuros profesores del primer ciclo de primaria sobre la naturaleza de la ciencia : contribuciones de la formación inicial / Thomaz, M. F. ; Cruz, M. N. ; Martins, I. P. ; Cachapuz, Antonio F.
Research studies have showen that the image of science that students construct during their formal learning is strongly influenced by the teacher's conceptions about the nature of scientific knowledge. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 315-322  
4.
12 p, 52.7 KB Visiones deformadas de la ciencia transmitidas por la enseñanza / Fernández, Isabel ; Gil, Daniel ; Carrascosa, Jaime ; Cachapuz, Antonio ; Praia, Joao
Numerosas investigaciones han mostrado que la enseñanza de las ciencias, incluso en el nivel universitario, apenas proporciona ocasión a los estudiantes de familiarizarse con las estrategias características del trabajo científico. [...]
Many studies have shown that science education, even at university level, rarely gives students the opportunity to practise the strategies characteristic to the scientific approach. This results in the fact that students' and even science teachers' conceptions about the nature of science don't differ from so-called «folk» or «naïve» views, acquired by social impregnation. [...]

2002
Ensenanza de las Ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 477-488  
5.
9 p, 80.0 KB La enseñanza de las ciencias y la formación de profesores de enseñanza primaria para la reforma curricular : de la teoría a la práctica / Paixao, M. de Fátima ; Cachapuz, Antonio
This papers presents a qualitative study aiming to investigate how new Portuguese curriculum proposals from primary school (the intentional curriculum) are translated in the teaching of science of four prospective teachers (the operational curriculum). [...]
1999
Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 69-77  

Vegeu també: autors amb noms similars
3 Cachapuz, Antonio F.
3 Cachapuz, António F.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.