Articles

Articles publicats 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
12 p, 561.4 KB Partitures de Granados amb una nova vida : el poema simfònic Dante e Virgilio, i una cançó retrobada / Cortès, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El poema simfònic Dante e Virgilio ocupa un lloc singular entre les obres instrumentals d’Enric Granados (1867-1916). Fou el projecte simfònic més ambiciós que compongué. Aquesta, però, no és la seva única obra escrita en italià inspirada en Dante. [...]
The symphonic poem Dante e Virgilio has a significant place among the instrumental repertoire of Enric Granados (1867-1916). This was the most ambitious symphonic proposal he ever wrote. But Dante e Virgilio wasn’t his only composition in italian language inspired by a Dante text. [...]

2015
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 187-198 (Dossier monografico)  
2.
35 p, 523.5 KB Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a la Barcelona del segle XIX / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La música de Händel sonà a Barcelona, més enllà de l’època en què va ser creada, a la recerca de l’interès cultural i artístic dels auditoris de mitjan segle XIX. L’aventura de la música händeliana a la Ciutat Comtal s’inicià el 12 de març de 1867, amb uns fragments de Rinaldo, i es va cloure a l’adveniment del segle XX, amb un repertori semblant, dirigit per Matthieu Crickboom. [...]
Die Musik Händels weckte um Mitte des 19. Jahrhunderts ein besonderes kulturelles und künstlerisches Interesse in den Auditorien von Barcelona. Das Bühnenabenteuer der Musik Händels in Barcelona begann am 12. [...]
Händel’s music could be heard in Barcelona beyond the time of its creation, in search of the cultural and artistic interest of mid-nineteenth century audiences. The adventure of Händel’s music in Barcelona started on 12 March 1867 with some fragments of Rinaldoand ended at the turn of the twentieth century with a similar repertoire, directed by Matthieu Crickboom. [...]
La música de Händel sonó en Barcelona más allá de la época de su creación, en la búsqueda del interés cultural y artístico de los auditorios de mediados del siglo XIX. La aventura de la música händeliana en Barcelona se inició el 12 de marzo de 1867 con unos fragmentos de Rinaldo, y se cerró con el advenimiento del siglo XX, con un repertorio similar dirigido por Matthieu Crickboom. [...]
La musique de Händel continua à être jouée à Barcelone au-delà de l’époque de sa création, à la recherche de l’intérêt culturel et artistique des auditoriums de la moitié du XIXème siècle. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 47-81 (Articles de monogràfic)  
3.
28 p, 705.8 KB El compositor català Enric Granados. Anàlisi de tres cançons de concert : «La boyra» (1900), «Cansó d’amor» (1902) i «Elegia eterna» (1912) / Perandones Lozano, Miriam (Universidad de Oviedo)
L’objectiu d’aquest treball és oferir una visió d’Enric Granados allunyada de la perspectiva simple que proposa la seva etiqueta de compositor nacionalista espanyol, mitjançant la contextualització i l’anàlisi musical de tres cançons catalanes elegides per la seva singularitat i interès estilístic: La boyra (1900), Cansó d’amor (1902) i Elegia eterna (1912), escrites durant l’època modernista. [...]
Die vorliegende Arbeit möchte ein Bild von Enrique Granados vorstellen, das über die flache Perspektive hinausgeht, die das Etikett des „nationalistischen spanischen“ Komponisten kreiert. Dazu werden die drei in der Zeit des katalanischen Jugendstils verfassten und aufgrund ihrer Besonderheit und ihres stilistischen Interesses ausgewählten katalanischen Lieder La boyra (1900 – Der Nebel), Cansó d’amor (1902 – Liebeslied) und Elegia eterna (1912 - Ewige Elegie) in ihren Kontext gestellt und einer musikalischen Analyse unterworfen. [...]
The aim of this paper is to provide a vision of Enrique Granados removed from the flat perspective of his labelling as a “Spanish nationalist composer” by means of the contextualisation and musical analysis of three Catalan songs chosen for their uniqueness and stylistic interest: La Boyra (1900), Cansó d’amor (1902) and Elegia eterna (1912), all written during the modernist artistic period. [...]
La pretensión de este trabajo es ofrecer una visión de Enrique Granados alejada de la perspectiva plana que propone su etiqueta de compositor «nacionalista español». Pretendemos hacerlo a través de la contextualización y el análisis musical de tres canciones catalanas elegidas por su singularidad e interés estilístico: La boyra (1900), Cansó d’amor (1902) y Elegia eterna (1912)1, escritas durante el periodo artístico modernista. [...]
Ce travail cherche à présenter une vision d’Enrique Granados éloignée de la perspective sans relief véhiculée par son étiquette de compositeur « nationaliste espagnol », et ce grâce à la mise en contexte et l’analyse musicale de trois chansons catalanes choisies pour leur singularité et leur intérêt stylistique : La boyra (1900), Cansó d’amor (1902) et Elegia eterna (1912), écrites pendant la période artistique moderniste. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 277-304 (Articles)  
4.
11 p, 1.1 MB La labor de Enric Granados en el proceso de la recepción de la música de Bach en Barcelona / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La personalidad musical de Enric Granados (1867-1916) comprende numerosas facetas, especialmente la interpretación pianística, la composición sinfónica, escénica, liederística y pianística, y la pedagogía, con la fundación de la Academia Granados (1900). [...]
The musical personality of Enric Granados (1867-1916) includes many aspects, especially piano interpretation and symphonic, scenic, "liederistic" and piano composition, as well as pedagogy, together with the foundation of the Granados Academy (1900). [...]

2001
Anuario musical, Núm. 56 (2001) , p. 173-183  
5.
10 p, 117.1 KB Enric Granados y el contexto pedrelliano / Hess, Carol A.
Granados empezó sus estudios musicales con el pianista Joan Baptista Pujol, si bien quien más influyó en su obra fue Felip Pedrell, a quien Granados consideraba como verdadero maestro. Pedrell le comunicó su amor por el wagnerismo y tuvo una influencia fundamental en su desarrollo artístico. [...]
Granados entreprend ses études musicales avec le pianiste Joan Baptista Pujol, mais la personne qui a le plus d'influence sur son oeuvre est Felip Pedrell que Granados considérait comme un véritable maître. [...]
Granados began his musical studies under the pianist Joan Baptista Pujol, although the most influential figure in his work was Felip Pedrell, who Granados considered a true master. Pedrell transmitted to him his love of Wagnerism and had a fundamental influence on his artistic development. [...]
Granados begann seine Musikstudien mit dem Pianisten Joan Baptista Pujol, auch wenn es Felip Pedrell war, der am meisten Einfluss auf sein Werk hatte und den Granados als wahrhaften Meister ansah. Pedrell teilte ihm seine Leidenschaft für den Wagnerismus mit und hatte einen bedeutenden Einfluss auf seine künstlerische Entwicklung. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 47-56  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.