ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias

ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.03 segons. 
1.
20 p, 423.2 KB L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples / Ramon Sitjar, Margalida (Universitat de les Illes Balears)
Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l'ensenyament de la sintaxi dins l'ESO, aquest article proposa redefinir-ne l'estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. [...]
Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.45
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 117-136 (Articles)  
2.
28 p, 431.6 KB El tratamiento integrado de lenguas en la gramática : una aproximación a la terminología básica en los libros de texto de secundaria / Martí Climent, Alícia (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura)
Este artículo analiza la variación terminológica que afecta las denominaciones (variación denominativa), porque en muchas ocasiones los términos constituyen un obstáculo en la construcción de los conceptos. [...]
This article analyses the variation in terminology that affects the denomination (denominative variation), because it is often an obstacle in the construction of concepts. A terminographic study has been developed, gathering words used to refer to types of words in textbooks in Spanish and Valencian subjects, in first and second of ESO (Secondary Education). [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.44
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 89-116 (Articles)  
3.
22 p, 4.9 MB Gramàtica comparada a l'aula : una proposta per als llibres de text / Llop Naya, Ares (Cardiff University) ; Paradís Pérez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Cirera, Anna (Universitat Pompeu Fabra)
Aquest article presenta l'experiència de Gramàtica com parada a l'aula, que constitueix una iniciativa per introduir als llibres de text de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria un enfocament de l'ensenyament gramatical a partir de la comparació del català amb altres llengües. [...]
This paper presents an experience entitled Gramàtica comparada a l'aula, an initiative aiming to provide obligatory secondary school (Educació Secundària Obligatòria) Catalan language textbooks with an approach to grammar teaching based on the comparison between Catalan and other languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.43
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 67-88 (Articles)  
4.
24 p, 775.9 KB El análisis morfológico en el aula : perspectiva, contenidos y actividades / Gil Laforga, Irene (Real Academia Española. Centro de Estudios)
En este trabajo se proponen diversas estrategias para acotar, reducir y graduar los contenidos de morfología que se abordan en la Enseñanza Media en España. En concreto, se sugiere adoptar una perspectiva única en el análisis morfológico que se lleva a cabo en Secundaria y Bachillerato, adaptar el grado de abstracción de la segmentación morfológica a cada nivel educativo y seleccionar para cada etapa las unidades léxicas que son objeto de estudio en el aula. [...]
This paper proposes several strategies to limit, reduce and graduate the morphological contents at Secondary Education in Spain. Particularly, I suggest to adopt a unique perspective for morphological analysis in order to adapt the degree of abstraction for morphological division to each educational level and to select a subgroup of lexical units appropriate for each period. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.42
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-66 (Articles)  
5.
42 p, 613.6 KB Lingüística : la ciència del llenguatge / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article es presenten els diversos aspectes d'una aproximació científica al llenguatge. Una de les principals conseqüències d'adoptar els principis metodològics propis de les ciències és que la lingüística no pot ser una ciència de les llengües, perquè, des d'aquesta perspectiva és impossible donar una definició objectiva de llengua. [...]
In this paper we sketch a number of issues pertaining to a scientific approach to the study of language. One of the main consequences of adopting the methodological principles typical of the sciences is that linguistics cannot be seen as a science of languages, because from this perspective it is impossible to provide an objective definition of language. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.41
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 1-42 (Articles)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.