1.
|
7.8 MB |
Estudio sobre la transferibilidad del modelo de patrones de aprendizaje de Jan Vermunt : Exploración en distintos territorios y ámbitos educativos
/
Ciraso Calí, Anna ;
Quesada Pallarès, Carla, dir. ;
Martinez Fernandez, José Reinaldo, dir.
El model de patrons d'aprenentatge (Vermunt, 1998) indaga en la comprensió dels processos d'aprenentatge a partir de la identificació de concepcions, orientació motivacional, estratègies de regulació i de processament. [...] El modelo de patrones de aprendizaje (Vermunt, 1998) indaga en la comprensión de los procesos de aprendizaje a partir de la identificación de concepciones, orientación motivacional, estrategias de regulación y de procesamiento. [...] The model of learning patterns (Vermunt, 1998) seeks to understand learning processes through an identification of conceptions, motivations, regulation and processing strategies. According to the combinations of the categories of the aforementioned components, four patterns are theorised: meaning-directed (MD), application-directed (AD), reproduction-directed (RD) and undirected (UD). [...]
2023
|
|
2.
|
8 p, 594.7 KB |
The Diabetes Unmet Need with Basal Insulin Evaluation (DUNE) study in type 2 diabetes : Achieving HbA1c targets with basal insulin in a real-world setting
/
Meneghini, Luigi F. (Parkland Health & Hospital System) ;
Mauricio Puente, Dídac (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Orsi, Emanuela (Fondazione Ca' Granda IRCCS) ;
Lalic, Nebojsa M. (University of Belgrade) ;
Cali, Anna M.G. (Sanofi) ;
Westerbacka, Jukka (Sanofi) ;
Stella, Peter (Sanofi) ;
Candelas, Christophe (Sanofi) ;
Pilorget, Valerie (Sanofi) ;
Perfetti, Riccardo (Sanofi) ;
Khunti, Kamlesh (University of Leicester) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
To describe in a real-world setting the achievement of physician-selected individualized HbA1c targets in individuals with type 2 diabetes, newly or recently initiated with basal insulin, and the association of hypoglycaemia with target achievement. [...]
2019 - 10.1111/dom.13673
Diabetes, Obesity and Metabolism, Vol. 21 Núm. 6 (june 2019) , p. 1429-1436
|
|
3.
|
13 p, 1.6 MB |
Real-world outcomes of treatment with insulin glargine 300 U/mL versus standard-of-care in people with uncontrolled type 2 diabetes mellitus
/
Freemantle, Nick (University College London) ;
Mauricio Puente, Dídac (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Giaccari, A. (Università Cattolica del Sacro Cuore) ;
Bailey, T. (AMCR Institute) ;
Roussel, R. (UFR de Médecine. Paris University) ;
Franco, D. (CPCLIN Clinical Research Center) ;
Berthou, B. (IT&M Stats) ;
Pilorget, V. (Sanofi) ;
Westerbacka, J. (Sanofi) ;
Bosnyak, Z. (Sanofi) ;
Bonnemaire, Mireille (Sanofi) ;
Cali, Anna M.G (Sanofi) ;
Nguyên-Pascal, M.L. (Sanofi) ;
Penfornis, A. (Corbeil-Essonnes and Université Paris Sud) ;
Perez-Maraver, Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge) ;
Seufert, J. (University of Freiburg) ;
Sullivan, S.D. (University of Washington) ;
Wilding, J. (University of Liverpool) ;
Wysham, C. (Multicare Rockwood Clinic) ;
Davies, M. (University of Leicester) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
To compare real-world outcomes with newer (insulin glargine 300 U/mL; Gla-300) versus standard of care (SoC) basal insulins (BIs) in the REACH (insulin-naïve; NCT02967224) and REGAIN (basal insulin-treated; NCT02967211) studies in participants with uncontrolled type 2 diabetes (T2DM) in Europe and Brazil. [...]
2020 - 10.1080/03007995.2019.1708287
Current Medical Research and Opinion, Vol. 36 Núm. 4 (february 2020) , p. 571-581
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
9 p, 128.5 KB |
Planificació, investigació i innovació [102067]
/
Díaz Vicario, Anna ;
Ciraso Calí, Anna ;
Camps Suarez, Anna ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura pretén donar una visió general sobre la recerca educativa en relació als processos de planificació i innovació en educació. En aquest sentit, es proposa els següents objectius: Reflexionar sobre la importància de la planificació, la investigació i la innovació per a la pràctica educativa. [...] The subject aims to give an overview of educational research about the processes of planning and innovation in education. In this sense, we propose the following objectives: To reflect on the importance of planning, research and innovation for educational practice. [...] La asignatura pretende dar una visión general sobre la investigación educativa en relación con los procesos de planificación e innovación en educación. En este sentido, se propone los siguientes objetivos: Reflexionar sobre la importancia de la planificación, investigación e innovación para la práctica educativa. [...]
2023-24 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] Grau en Educació Primària [896]
3 documents
|
|
7.
|
8 p, 609.9 KB |
Patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública : relaciones con la identidad, la formación y el trabajo de profesores en Brasil
/
Delgado Orrillo, Yansy Aurora (Universidad Federal de Río de Janeiro. Instituto NUTES de Educación en Ciencias y Salud) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Matos Nunes, Tania Celeste (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
de Oliveira Figueiredo, Gustavo (Universidad Federal de Río de Janeiro) ;
García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Rodrigues Guilam, Maria Cristina (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Introducción: se analizan las relaciones entre los patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública y las representaciones sociales sobre identidad profesional, trabajo docente y formación de profesores, en una institución brasileña. [...] Introduction: The relationships between the learning patterns of postgraduate students and their social representations of professional identity, teaching work and pedagogical training at the postgraduate level in health at a Brazilian institution are analyzed. [...]
2023 - 10.1016/j.edumed.2023.100829
Educacion Medica, Vol. 24 Núm. 4 (2023) , article 100829-8
|
|
8.
|
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
9.
|
8 p, 52.2 MB |
INTERSTICE. Training course for Education students
/
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura ;
Dybwik, Siri ;
Halle, Kristen ;
Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita ;
Panciroli, Chiara ;
Russo, Veronica ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
10.
|
70 p, 54.7 MB |
INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Halle, Kristen ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Macuda, Anita, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
|
|