Dipòsit Digital de Documents de la UAB 78 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
11 p, 1.5 MB Teachers' closeness of professional relationship and its role in learning perception after reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Noguera, Ingrid (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Monguillot, Meritxell (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Extant literature on reciprocal peer observation has reported teachers' perception of positive effects on interpersonal relationships. However, pretest-posttest evidence is missing (first aim), and its role in teacher learning has not been examined (second aim). [...]
2024 - 10.1016/j.tate.2024.104469
Teaching and Teacher Education, Vol. 140 (2024) , art. 104469  
2.
2 p, 503.5 KB Poden els alumnes actuar com a co-docents a classes de música? / Quiñones Ramírez, Félix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Un estudi recent de la UAB destaca la importància d'implementar estratègies d'ensenyament innovadores a l'educació musical proposant la docència compartida amb estudiants de secundària per ensenyar figures musicals i solfeig parlat. [...]
Un estudio reciente de la UAB destaca la importancia de implementar estrategias de enseñanza innovadoras en la educación musical proponiendo la docencia compartida con estudiantes de secundaria para enseñar figuras musicales y solfeo hablado. [...]

2024
UAB divulga, Febrer 2024
2 documents
3.
4.8 MB Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals / Ribosa Martínez, Jesús ; Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...]
La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...]
Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
4.
21 p, 516.7 KB Reducing teachers' resistance to reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Despite the evidence supporting reciprocal peer observation (RPO) for teacher professional development, extant literature has reported that teacher resistance is a barrier to its implementation. Few studies have analysed the variables that moderate resistance to RPO. [...]
2023 - 10.1111/ejed.12606
European journal of education, 2023, p. e12606-21  
5.
21 p, 400.7 KB Impact of reciprocal peer observation on teacher collaboration perceptions / Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Sala Bars, Ingrid (Universitat Ramon LLull) ; Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Seminari Interuniversitari d'Investigació en Estratègies d'Ensenyament i Aprenentatge - SINTE
This study aims to assess the effectiveness of reciprocal peer observation (RPO) as a form of professional collaboration among teachers in enhancing their perceptions of teacher collaboration within a school setting. [...]
2024 - 10.1002/berj.3958
British educational research journal, 2024, p. 3958-21  
6.
30 p, 416.3 KB Percepciones de los docentes sobre la observación recíproca entre iguales / Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En la última década, ha habido un creciente interés en la observación entre iguales como mecanismo para el desarrollo profesional docente. Este estudio examina las percepciones de los docentes sobre la Observación Recíproca Entre Iguales (OREI) utilizando un modelo colaborativo con fines de desarrollo profesional. [...]
In the last decade, there has been a growing interest in peer observation as a mechanism for teachers' professional development. This study examines teachers' perceptions of reciprocal peer observation (RPO) using a collaborative model for professional development purposes. [...]

Madrid : Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2023 - 10.4438/1988-592X-RE-2023-402-601
Revista de educación, Vol. 402 (2023) , p. 237-266
2 documents
7.
17 p, 309.1 KB Co-teaching with high school students for music teaching / Quiñones Ramírez, Félix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
This article presents a didactic proposal for teaching musical notation and solfège sight-singing through co-teaching with secondary school students. The goal was to explore the advantages and limitations of using a form of peer learning where students play the role of co-teachers alongside the teacher. [...]
2023 - 10.3390/educsci13100972
Education sciences, Vol. 13 Núm. 10 (2023) , article number 972  
8.
79 p, 3.9 MB La incidència de la tutoria entre iguals sobre l'ús oral del Català. El cas del programa "llegim i escrivim en parella" / Sánchez Poyato, Laura ; Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La recerca que es presenta neix d'una preocupació real i actual en el context educatiu de Catalunya, basada en una considerable disminució de l'ús social del català per part d'infants i joves que han estat escolaritzats sota el model d'Immersió Lingüística. [...]
La investigación que se presenta nace de una preocupación real y actual en el contexto educativo de Cataluña, basada en una considerable disminución del uso social del catalán por parte de niños y jóvenes que han sido escolarizados bajo el modelo de Inmersión Lingüística. [...]
The research presented here arises from a real and current concern in the educational context of Catalonia, based on a significant decrease in the social use of Catalan by children and young people who have been educated under the Language Immersion model. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
9.
8 p, 117.8 KB Diferències i inclusió [102083] / Duran Gisbert, David 1963- ; Miquel Bertran, Ester ; De las Heras Barnadas, Elisabet ; Flores Coll, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Diferències i inclusió forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
Differences and Inclusion is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a basic and compulsory course, which is related with the basic courses of the context of Social and Juridical Sciences: Education and Psychology. [...]
La asignatura Diferencias e inclusión es parte de la materia Formación básica: desarrollo aprendizaje y personalidad (Orden Ministerial ECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, obligatoria, relacionada con las materias básicas en el área de conocimiento de ciencias sociales y jurídicas: educación y psicología. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 78 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.