Dipòsit Digital de Documents de la UAB 67 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.04 segons. 
1.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
8 p, 375.8 KB Aprender a diseñar proyectos en respuesta a necesidades reales y en colaboración con entidades sociales / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bailes, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de las Ciències de la Salut)
Presentamos una experiencia de ApS en la que, siguiendo la metodología ABP, los estudiantes diseñan proyectos para responder a necesidades reales presentadas por entidades que trabajan en ámbitos de la salud, la educación y la intervención social. [...]
We are presenting a learning-. service experience in which, following the PBL methodology, students design projects to face real needs presented by organizations working in areas of health, education and social intervention. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
42 p, 704.7 KB Caloric restriction modulates the monoaminergic and glutamatergic systems in the hippocampus, and attenuates age-dependent spatial memory decline / Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The beneficial effects of caloric restriction (CR) on health and life expectancy are well documented, although its ability to slow down age-dependent cognitive decline and the underlying biochemical changes remains unclear. [...]
2019 - 10.1016/j.nlm.2019.107107
Neurobiology of learning and memory. Article Number 107107, Vol. 166 (December 2019)  
4.
17 p, 683.7 KB Learning deficits in an odor reward-task induced by parafascicular thalamic lesions are ameliorated by pretraining d-cycloserine in the prelimbic cortex / Villarejo-Rodríguez, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boadas Vaello, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
We investigated whether the N-methyl- d-aspartate (NMDA) receptor partial agonist d-cycloserine (DCS) infused into the prelimbic cortex (PLC) would reverse the learning deficits caused by bilateral excitotoxic lesions of the parafascicular nucleus (PFn) in an odor discrimination task (ODT). [...]
2013 - 10.1016/j.bbr.2012.10.041
Behavioural Brain Research, Vol. 238 (2013) , p. 289-292  
5.
16 p, 4.5 MB Effects of Caloric Restriction on Spatial Object Recognition Memory, Hippocampal Neuron Loss and Neuroinflammation in Aged Rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Galofré-López, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pallares, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gimenez-Montes, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Barcia, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Age-related neurobiological changes significantly affect hippocampal structure and function, such that the main cognitive impairments associated with aging are related to the integrity of this brain structure, including the deterioration in spatial object recognition (SOR) memory. [...]
2023 - 10.3390/nu15071572
Nutrients, Vol. 15 Núm. 7 (2023) , art. 1572  
6.
14 p, 387.2 KB Una experiència de dos anys de treball cooperatiu i col·laboratiu pel suport i la gestió docent / Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Des del curs 2010-11, la Facultat de Psicologia de la UAB compta amb un grup d'estudiants que es formen com a "assistents de titulació" dels estudis de Grau realitant tasques de suport a la docència. [...]
Since the academic year 2010-11, the Faculty of Psychology of the UAB has a group of students that work as "assistants of the Degree studies" realizing tasjs of teaching support. In order to facilitate students' acquisition of useful skills and to support teaching in a helpful way, trasnversal tasks were priopritized and the organizational structure of the group was based in a collaborative methodoogy. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
7.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
8.
24 p, 905.3 KB Intra-hippocampal d-cycloserine rescues decreased social memory, spatial learning reversal, and synaptophysin levels in aged rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Tarrés-Gatius, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Candalija Iserte, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Potenciació i Recuperació de la Memòria en Rates normals i amb Dany Cerebral
Aging is characterized by a decrease in N-methyl-D-aspartate receptors (NMDARs) in the hippocampus, which might be one of the factors involved in the age-dependent cognitive decline. D-Cycloserine (DCS), a partial agonist of the NMDAR glycine recognition site, could improve memory deficits associated to neurodegenerative disorders and cognitive deficits observed in normal aging. [...]
2018 - 10.1007/s00213-018-4858-z
Psychopharmacology, Vol. 235 Núm. 5 (2018) , p. 1463-1477  
9.
6 p, 119.4 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez-Llort, Lydia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Morgado-Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela, Rosa M ; Vale Martinez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Neurociències [1158]
Màster Universitari en Neurociències [1510]
3 documents
10.
7 p, 118.6 KB Pràctiques Integrades [106401] / Bonillo Martín, Albert ; Edo Izquierdo, Sílvia ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Cladellas, Ramon ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Barajas Vélez, Ana ; Faucha Hernández, Mireia ; Barat-Auleda, Oriol ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
3 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 67 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.