Dipòsit Digital de Documents de la UAB 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
2.
8 p, 118.6 KB Pràctica Clínica en Atenció Primària [106711] / Mundet Tuduri, Javier ; Azagra Ledesma, Rafael ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura correspon al darrer any del Grau de Medicina (6è curs), un cop l'estudiant ja coneix els fonaments científics de la medicina i les diferents patologies mèdiques i quirúrgiques. L' objectiu general és que l'estudiant consolidi els anteriors coneixements i assoleixi les habilitats clíniques, comunicatives i de cerca i maneig de la informació científica pertinents per poder reconèixer els problemes de salut bàsics de la medicina de família i fer propostes raonades per la solució dels mateixos, utilitzant les fonts d'informació clínica i biomèdica adients, interpretant de manera científica els resultats obtinguts. [...]
The subject corresponds to the last year of the Degree in Medicine (6th year), once the student already knows the scientific foundations of medicine and the different medical and surgical pathologies. [...]
La asignatura corresponde al último año del Grado de Medicina (6º curso), una vez que el estudiante ya conoce los fundamentos científicos de la medicina y las diferentes patologías médicas y quirúrgicas. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
3.
8 p, 119.1 KB Pràctica Clínica Assistencial I [106719] / Molero Mesa, Jorge ; Azagra Ledesma, Rafael ; Mundet Tuduri, Javier ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Valentines Álvarez, Jaume ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; De Cardona Recasens, Eva ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Albaladejo Blanco, Carles ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Cárcamo Gebhardt, Nicolás ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Giraldo Gallego, Erika Yohana ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Pallas Ellacuria, Marta ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Macaya Andres, Anna ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs del Grau de Medicina i forma part del grup de les assignatures de caràcter obligatori. En la perspectiva educativa, la realització de la "Pràctica Clínica Assistencial I" pretén ser una oportunitat perquè l'alumnat que inicia el Grau de Medicina pugui endinsar-se en el sistema sociosanitari des de la seva base: l'atenció primària. [...]
The subject is taught in the first semester of the first year of the Degree of Medicine and is part of the obligatory group of subjects. In the educational perspective, the realization of the "Clinical Care Practice I" aims to be an opportunity so that the student who initiates the Degree of Medicine can enter in the social health system from its base: the primary health care. [...]
La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de Medicina y forma parte del grupo de las asignaturas de carácter obligatorio. En la perspectiva educativa, la realización de la Práctica Clínica Asistencial I pretende ser una oportunidad para que los y las estudiantes que inician el grado de Medicina puedan adentrarse en el sistema sociosanitario desde su base: la atención primaria. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
4.
286 p, 16.9 MB Trajectòries d'aprenentatge dels alumnes de 4t d'ESO (15-16 anys) sobre el model cineticocorpuscular avançat de matèria / Moltó Palomares, María Ángeles ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Hernández Rodríguez, María Isabel, dir.
En aquesta recerca s'han estudiat les trajectòries d'aprenentatge d'un grup d'estudiants de 4t de l'ESO (15-16 anys) sobre un model cineticocorpuscular (CC) avançat de matèria. En aquest estudi s'ha definit el model escolar objectiu més adient pels alumnes d'aquest nivell a partir de la literatura existent del model cinetico corpuscular, el model CC avançat de matèria. [...]
En esta investigación se han estudiado las trayectorias de aprendizaje de un grupo de estudiantes de 4º de la ESO (15-16 años) sobre el modelo cineticocorpuscular (CC) avanzado de materia. En este estudio se ha definido un modelo escolar objetivo adecuado para los alumnos de este nivel a partir de la literatura del modelo cinetico corpuscular, el modelo CC avanzado de materia. [...]
In this research, it has been studied the learning trajectories on an advanced corpuscular kinetic model of matter in a group of 15-16 year old students. The study defined the most appropriate teaching approach targeted to students at this level, based on the existing literature in the field. [...]

2022  
5.
231 p, 4.2 MB Incidència i factors de risc del fenotipus aguditzador en les aguditzacions de la MPOC a la comunitat / Moreno Hernández, Maria Isabel ; Boixeda Viu, Ramon, dir. ; Bielsa Marsol, Ma. Isabel, dir.
OBJECTIUS 1. PRINCIPALS 1. 1. Conèixer la incidència de les aguditzacions de la MPOC (aMPOC) en la comunitat. 1. 2. Conèixer els factors de risc associats al fenotip aguditzador (FA) de la MPOC. [...]
OBJETIVOS: 1. PRINCIPALES 1. 1. Conocer la incidencia de las agudizaciones de la EPOC (aEPOC) en la comunidad. 1. 2. Conocer los factores de riesgo asociados al fenotipo aguditzador (FA) de la EPOC. [...]
OBJECTIVES: 1. MAIN 1. 1. To know the incidence of COPD exacerbations (eCOPD) in the community. 1. 2. Know the risk factors associated with the exacerbator phenotype (AF) of COPD. 1. 3. Know the risk factors for hypovitaminosis D in COPD patients. [...]

2022  
6.
18 p, 1.4 MB Deregulation of Lipid Homeostasis : A Fa(c)t in the Development of Metabolic Diseases / Cisa-Wieczorek, Sabina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Hernández-Alvarez, María Isabel (Centro de Investigación Biomédica en Red de Diabetes y Enfermedades Metabólicas Asociadas) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Lipids are important molecules for human health. The quantity and quality of fats consumed in the diet have important effects on the modulation of both the natural biosynthesis and degradation of lipids. [...]
2020 - 10.3390/cells9122605
Cells, Vol. 9 (december 2020)  
7.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
8.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
9.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.