Dipòsit Digital de Documents de la UAB 111 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
16 p, 200.6 KB Uno y múltiple : el turco y los diferentes turcos imaginados por la propaganda literaria de los siglos XVI y XVII / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona)
No hay un turco sino una variedad de aproximaciones o invenciones del turco que lo unifican en el Gran Turco. Desde el turco, enemigo común de la cristiandad al turco como quinta columna en el caso de los moriscos; desde el turco temible e hijo del tártaro al turco risible de la turquería carnavalesca y festiva; desde el turco que se debe imitar por sus valores militares al turco animalizado que se debe eliminar como fruto del averno. [...]
There was no one Turk, but instead a variety of attempts to portray or invent the Turk, and these were combined in the Ottoman Sultan. From the Turk as the common enemy of Christianity to the Turk as a fifth column in the case of the Moriscos; from the feared Turk and son of the Tartar to the laughable Turk of carnivalesque and festive turquerie; from the Turk who must be imitated for his military values to the brutish Turk as the devils' henchman who must be eliminated. [...]

2023 - 10.13035/H.2023.11.02.03
Hipogrifo. Revista de literatura y cultura del Siglo de Oro, Vol. 11 Núm. 2 (2023) , p. 19-34  
2.
50 p, 1.6 MB Imaginario colectivo de Colombia en España a partir de los tópicos articulados en las series de ficción / Ramírez Rodríguez, María José ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els mitjans audiovisuals són part indispensable en la construcció de referents culturals i imaginaris col·lectius. En els últims anys les sèries de ficció han tingut un auge facilitat pel creixement de les plataformes digitals, i la representació de Colòmbia s'ha vist reflectida des d'una visió hegemònica i estereotipada que ha distorsionat la percepció del país. [...]
Los medios audiovisuales son parte indispensable en la construcción de referentes culturales e imaginarios colectivos. En los últimos años las series de ficción han tenido un auge facilitado por el crecimiento de las plataformas digitales y la representación de Colombia se ha visto reflejada desde una visión hegemónica y estereotipada que ha distorsionado la percepción del país. [...]
Audiovisual media are an indispensable part in the construction of cultural references and social imaginaries. In recent years, fiction series have had a boom facilitated by the growth of digital platforms and the representation of Colombia has been reflected from a hegemonic and stereotyped vision that has distorted the perception of the country. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
3.
98 p, 1.8 MB X, el día del espectador / Santacatalina García, Marta ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
X, el dia de l'espectador, és un fals documental, que registra la creació del grup Dimecres (X), un col·lectiu d'artistes de dansa, circ i art urbà que pretén evidenciar una manera d'habitar la ciutat que ens és imposada, i ens imbueix en una circulació capitalista de producció i consum; és una oda al joc a la improvisació, que de manera innocent, i fent servir la figura del bufó, descobrirà les constriccions que s'assumeixen de manera inconscient i la manipulació als discursos periodístics.
X, el día del espectador, es un falso documental, que registra la creación del grupo Miércoles (X), un colectivo de artistas de danza, circo y arte urbano que pretende evidenciar una manera de habitar la ciduad que nos es impuesta, y nos imbuye en una circulación capitalista de producción y consumo; es una oda al juego y a la improvisación, que de manera inocente, utilizando la figura del bufón, descubrirá las constricciones que se asumen de manera inconsciente y la manipulación en los discursos periodísticos.
X, the day of the spectator, is a mockumentary that records the creation of the group Wednesday (X), a group of dance, circus and urban art artists that aims to demonstrate a way of inhabiting the city that is imposed on us, and it imbues a capitalist circulation of production and consumption; is an ode to play and improvisation, which innocently, using the figure of the jester, will discover the constraints that are unconsciously assumed and the manipulation in journalistic discourses.

2023
Grau en Periodisme [1432]  
4.
5 p, 107.6 KB La Cultura en els Mitjans de Comunicació [100030] / Perceval Verde, Jose Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura de comunicació cultural pretén que l'estudiant se conscienciï de les Xarxes de comunicació cultural i les noves pràctiques culturals dins de la situació mediàtica derivada de l'extensió dels mitjans de comunicació de masses i la globalització, que adquireixi una sèrie d'eines crítiques per analitzar aquesta situació i aquestes noves pràctiques, que practiqui una nova metodologia d'anàlisi d'aquesta societat híbrida i que adquireixi una visió crítica sobre les relacions que s'estableixen entre persones, col·lectius i institucions que partint d'experiències, discursos i representacions socioculturalment diverses conformen el que es defineix com cultura 'mainstream' (cultura principal o predominant): els reptes de la comunicació cultural i intercultural, les pràctiques i nous comportaments dels actors socials mitjançant les noves xarxes y noves eines de comprensió de la realitat fluïda del segle XXI. [...]
The subject of Cultural Communication aims to make the student aware of the cultural communication networks and new cultural practices within the media situation derived from the extension of the mass media and globalization, which acquires a series of critical tools for analyze this situation and these new practices, that practice a new methodology of analysis of this hybrid society and that acquires a critical vision about the relationships that are established between people, collectives and institutions that starting from experiences, discourses and representations socioculturally several make up what it is defined as mainstream culture (main or predominant culture): the challenges of cultural and intercultural communication, the practices and new behaviors of social actors through new networks and new tools for understanding the fluid reality of the 21st century. [...]
La asignatura de Comunicación Cultural pretende que el estudiante se conciencie de las Redes de comunicación cultural y las La comunicación cultural, superando la visión elitista que practicaba el análisis de las.

2023-24
Grau en Humanitats [1139]
3 documents
5.
14 p, 156.6 KB Voz, creatividad y creación de un espacio público : el impulso de la radio y los teléfonos móviles como creadores de un espacio público y democrático en el África subsahariana / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La aportación "Voz, creatividad y creación de un espacio público. El impulso de la radio y los teléfonos móviles como creadores de un espacio público y democrático en el África subsahariana" reflexiona sobre la situación e impacto de la radio en el África subsahariana. [...]
The paper "Voice, creativity and creation of a public space. The impulse of the radio and the mobile telephones like creators of a public and democratic space in the sub-Saharan Africa" explains the situation in te sub-Saharan Africa related to the media. [...]

Madrid: Icono 14 2010
Icono 14 : revista de comunicación y nuevas tecnologías, Núm. A4 (2010) , p. 697-710  
6.
160 p, 10.0 MB Los nadie. El storytelling de los invisibles / Tejedor, Santiago, coord. ; Perceval, José María, coord. ; Giraldo Luque, Santiago, coord.
Este libro, concebido en el marco de la asignatura "Estrategia digital y posicionamiento de contenidos periodísticos" del Máster en Periodismo e innovación en contenidos digitales de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), analiza cuál es el storytelling de los nadie. [...]
Bellaterra : Gabinete de Comunicación y Educación, 2021  
7.
203 p, 5.3 MB Pessigolles dolces, un instant per aprendre : web periodística sobre el relat d'una família amb un infant malalt de càncer / Rusiñol i Gascons, Alba ; Perceval Verde, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest TFG pretén fer un retrat sobre la convivència entre un infant malalt de càncer i la seva família. El dietari que en Jordi Rusiñol va escriure durant l'hospitalització de la seva filla és el fil conductor que vertebra la pàgina web. [...]
Este TFG pretende hacer un retrato sobre la convivencia entre un infante enfermo de cáncer y su familia. El dietario que Jordi Rusiñol escribió durante la hospitalización de su hija es el hilo conductor que vertebra la página web. [...]
This TFG aims to show the coexistence between a child with cancer and his family. The diary that Jordi Rusiñol wrote during his daughter's hospitalization is the common thread that organizes the website. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
8.
52 p, 1.2 MB Estructura e historia del narcotráfico a escala internacional / Martínez Fernández, Gerard ; Perceval Verde, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte d'una pàgina web que té com a objectiu oferir una nova narrativa a l'hora de parlar sobre el narcotràfic. El treball mostra tots els elements necessaris per iniciar aquest espai web: recursos, despeses, nom, seccions, campanyes de publicitat, estudi de mercat. [...]
Proyecto de una página web que tiene como objetivo ofrecer una nueva narrativa a la hora de hablar sobre el narcotráfico. El trabajo muestra todos los elementos necesarios para crear este sitio web: recursos, costes, nombre, secciones, campañas de publicidad, estudio de mercado… También hay algunos artículos que sirven como muestra del contenido que se publicaría. [...]
Project for a website that aims to offer a new narrative when talking about drug trafficking. The work shows all the elements necessary to create this website: resources, costs, name, sections, advertising campaigns, market research. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
9.
18 p, 1.1 MB Geolocalitzar el coneixement per a 'centennials' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Els estudiants universitaris són experts a consultar adreces i calcular rutes en mapes virtuals. Però són capaços de geolocalitzar el coneixement? La comunicació presenta una experiència sobre geolocalització portada a terme per un equip que treballa en àrees i facultats diferents. [...]
College students are expert at querying directions and calculating routes on virtual maps. However, are they able to geolocate knowledge? The communication presents an experience of geolocation carried out by a team working in different areas and faculties. [...]

2021
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 5 (2021)  
10.
16 p, 145.5 KB Space, alterity, identity, and violence : the horizontal and the vertical in views of the Turkish enemy during the sixteenth and early seventeenth century / Perceval, José María
The aim of this paper is to study the process of creation of the image of the Turk in literary and visual sources, specially during 16th and 17th centuries. This process is studied taking into account the presence of conversos (Moriscos) in the Iberian Peninsula and how this fact was important in the configuration and perception of the otherness in that moment, as well as the construction of the identity.
El objetivo del presente artículo es reflexionar cómo se construye la imagen del Turco en la literatura y cultura visual de los siglos XVI y XVII teniendo en cuenta también la presencia del morisco en territorio peninsular, que pudo condicionar los procesos de creación de alteridad y la construcción de identidades en la edad moderna hispánica.

2020 - 10.5209/eiko.73284
Eikón / Imago, Vol. 9 (2020) , p. 59-74  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 111 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.