Dipòsit Digital de Documents de la UAB 723 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
15 p, 763.1 KB Los y las jóvenes hablan : discursos sobre la emergencia y la gestión de las relaciones de pareja adolescentes / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Menéndez, María Carmen (Universidad de Oviedo) ; Inda-Caro, María Mercedes (Universidad de Oviedo)
En el presente artículo se presentan los discursos de chicas y chicos respecto a la emergencia y gestión de las relaciones de pareja en la adolescencia. Para ello se ha utilizado una metodología cualitativa, obteniendo la información a través de siete grupos de discusión realizados en segundo ciclo de E. [...]
This article presents the discourses of girls and boys with regard to the emergence and management of relationships in adolescence. For this purpose a qualitative methodology has been used, obtaining the information through seven discussion groups realized high schools of [place omitted for the process of revision]. [...]

2019 - 10.5209/RCED.57443
Revista Complutense de Educación, Vol. 30 Núm. 2 (2019) , p. 365  
2.
Heat transfer fluids : from fundamental aspects of graphene nanofluids at room temperature to molten salts formulations for solar-thermal conversion / Rodríguez Laguna, María del Rocío, autor. ; Gómez Romero, Pedro, 1959- supervisor acadèmic. ; Sotomayor Torres, Clivia M, supervisor acadèmic. ; Chávez Ángel, Emigdio, supervisor acadèmic. ; Ros i Badosa, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química.
Los fluidos de transferencia de calor, y en particular los nanofluidos, se pueden considerar un elemento esencial en diversos sectores industriales y su rendimiento es clave para una adecuada aplicación en tecnologías que van desde la gestión térmica y la refrigeración, a la generación de energía solar térmica y eléctrica mediante el uso de intercambiadores de calor. [...]
Heat transfer fluids and nanofluids constitute an important element in the industry and their performance is key to the successful application in technologies that go from heat management and cooling to heat exchangers in thermal-solar energy and electricity generation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
14 p, 269.0 KB Normas en sociedades cazadoras-pescadoras-recolectoras : argumentos para el uso de la simulación social basada en agentes. / Cruz, David de la (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC)) ; Estévez Escalera, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noriega, Pablo (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC)) ; Pérez Rodríguez, Manuela (Institució Milà i Fontanals) ; Piqué i Huerta, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabater-Mir, Jordi (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC)) ; Vila i Mitjà, Assumpció (Institució Milà i Fontanals) ; Villatoro Segura, Daniel (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC))
El uso de simulación de agentes dirigida en arqueología tiene, relativamente, una larga tradición. Sin embargo, estas simulaciones han estado orientadas, principalmente, a estudiar los procesos espaciales y la gestión de los recursos y sistemáticamente han hecho caso omiso de un aspecto esencial de toda sociedad: el uso de las normas sociales e institucionales como mecanismo para regular el comportamiento de los individuos. [...]
The use of agent-directed simulation in archaeology has a relatively long tradition. However, these simulations have been always oriented mainly to study spatial processes and resource management and systematically ignore an essential aspect of any society: the use of social and institutional norms as a mechanism to regulate the behaviour of the individuals. [...]

2010
Cuadernos de Prehistoria y Arqueologia de la Universidad de Granada, Vol. 20 (2010) , p. 149-161  
4.
88 p, 1.7 MB Sociologia, economia i ciència política : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ortiz Monera, Rosa María (Universitat de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra) ; Morero Beltrán, Anna María (Universitat de Barcelona)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la sociologia, l'economia i la ciència política. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica i perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
5.
36 p, 2.2 MB Psicologia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Bosch Fiol, Esperanza (Universitat de les Illes Balears) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra) ; Mantero Heredia, Salud (Universitat de les Illes Balears)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la psicologia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
6.
50 p, 1.9 MB Medicina : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ruiz Cantero, María Teresa (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'evidència científica i l'experiència, tant acadèmica com professional, demostren que és imprescindible incorporar un enfocament de gènere com a criteri de millora de la qualitat dels estudis universitaris en ciències de la salut. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
7.
42 p, 1.9 MB Història de l'art : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Faxedas Brujats, M. Lluïsa (Universitat de Girona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de les ciències humanes, en especial l'Art. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
8.
30 p, 1.9 MB Història : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Moreno Seco, Mónica (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
En aquesta guia es realitzen aportacions per a la inclusió de la perspectiva de gènere en la docència en Història. L'autora trasllada la seua expertesa en la recerca històrica amb enfocament de gènere a l'aula universitària. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
9.
40 p, 2.0 MB Física : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Calvo Iglesias, Encina (Universidade de Santiago de Compostela) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
La guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària de física que presenta l'autora, ofereix orientacions i recomanacions per a eludir els biaixos de gènere en qualsevol dels elements entorn dels quals dissenyem la docència en les aules universitàries (currículum formal i informal). [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
10.
40 p, 1.9 MB Filosofia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Reverter-Bañón, Sonia (Universitat Jaume I) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la filosofia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 723 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.