Dipòsit Digital de Documents de la UAB 57 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
10 p, 103.7 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Fittipaldi, Martina ; Salas, Nayme Daniela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la 1 f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2018-19
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
12.
7 p, 91.5 KB Llenguatges i currículums [102076] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Fittipaldi, Martina ; Duran Pasola, Mireia ; Munita Jordán, Felipe ; Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. [...]
This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. [...]
La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
13.
4 p, 79.7 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en les activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
This module relates the pedagogical objectives of school libraries and the activities to enhance reading with the social forms of accessing culture. It particularly aims at training participants to become cultural mediators by encouraging them to take place in cultural activities (reading clubs, cinema forums, artistic exhibitions, theatre plays, concerts, literary routes, etc. [...]
Este módulo relaciona la biblioteca escolar y las actividades de promoción lectora con las formas sociales de acceso cultural. Se dedica especial atención a la propia formación de los mediadores a través de la participación en actividades culturales (clubes de lectura, cine foro, exposiciones artísticas, representaciones teatrales, audiciones musicales, rutas literarias, etc. [...]

2018-19
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
14.
26 p, 326.7 KB Valorar la literatura infantil digital : propuesta práctica para los mediadores / Real Mercadal, Neus ; Correro, Cristina
La literatura infantil digital supone un nuevo paradigma literario que requiere criterios específicos de valoración. A pesar de los avances académicos, no se ha desarrollado ni implementado aún una herramienta práctica de evaluación y selección de esta literatura en el ámbito social. [...]
Digital children's literature supposes a new literary paradigm that requires specific evaluation criteria. In spite of academic advances, a practical tool for evaluation and selection of this literature in the social field has not been developed or implemented yet. [...]

2018 - 10.17648/textura-2358-0801-20-42-3639
Textura, Vol. 20, núm. 42 (2018) , p. 8-33  
15.
3 p, 6.6 MB Aurora Bertrana, 125 anys / Real Mercadal, Neus
2017
Serra d'or, Num. 693 (2017) , p. 13-17  
16.
2 p, 260.8 KB Aurora Bertrana i Girona. La rellevància de la ciutat en la biografia i la producció de l'autora / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Encara que els escenaris de la seva vida i de la seva obra se n'allunyen sovint, Girona és un lloc fonamental per a Aurora Bertrana. Alguns dels seus textos i accions culturals hi connecten de ple, en una relació que remet, sobretot, als orígens familiars. [...]
2017
Revista de Girona, Num. 301 (2017) , p. 89-90  
17.
460 p, 5.0 MB El Desarrollo de la educación literaria en aprendientes iniciales de ELE : una propuesta didáctica llevada a las aulas / García Iglesias, Mª Victoria, autor. ; Real Mercadal, Neus, supervisor acadèmic. ; Regueiro, Marisa, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Esta tesis doctoral recoge una investigación que se propuso llevar la literatura a las aulas de primero de secundaria bilingüe para extranjeros. La intervención en el aula se materializó a través de un curso que aúna el estudio de la lengua y la literatura bajo una metodología integradora que favorece las repercusiones didácticas en el proceso global de aprendizaje del Español como Lengua Extranjera (ELE). [...]
This doctoral thesis presents an investigation that was proposed to take the literature to the first class of bilingual secondary for foreigners. The intervention in the classroom was materialized through a course that combines the study of language and literature under an integrative methodology that favors the didactic repercussions in the overall learning process of Spanish as a Foreign Language (SFL). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
18.
5 p, 5.7 MB Vicent Simbor Roig, "La narrativa catalana del segle XX", Alzira, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana / Edicions Bromera ("Biblioteca Essencial", 6), 2005, 125 pp. / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Obra ressenyada: Vicent SIMBOR ROIG, La narrativa catalana del segle XX. Alzira: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana / Edicions Bromera, 2005.
2005
Caplletra, Núm. 39 (2005) , p. 289-293  
19.
23 p, 151.1 KB Periodisme i literatura : Aurora Bertrana / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2008
Caplletra, Núm. 45 (2008) , p. 9-31  
20.
9 p, 102.6 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Gil Juan, Maria Rosa ; Fittipaldi, Martina ; Salas, Nayme Daniela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; 1 d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; 1 soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 57 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.