Dipòsit Digital de Documents de la UAB 57 registres trobats  inicianterior48 - 57  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
48.
4 p, 106.6 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
2014-15
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]  
49.
5 p, 114.2 KB Narrativa i poesia en educació infantil [102001] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. El curs se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
50.
3 p, 101.5 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en activitats culturals (club de lectura, tallers literaris, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
2013-14  
51.
8 p, 117.8 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2013-14  
52.
5 p, 115.3 KB Narrativa i poesia en educació infantil [102001] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. L'assignatura se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. [...]
2013-14  
53.
66 p, 5.9 MB Dona i literatura en els anys trenta : la narrativa de les escriptores catalanes fins a la Guerra Civil / Real Mercadal, Neus ; Castellanos, Jordi (1946-2012), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta tesi s'inicia amb una panoràmica de la literatura d'autora a la Catalunya dels anys vint i trenta del segle XX, en la qual s'emmarquen seguidament, en un doble zoom expositiu, tant l'estudi de l'obra narrativa i la recepció crítica de sis de les set principals novel·listes del període com el repàs de la trajectòria completa de la setena i més important, Mercè Rodoreda. [...]
This thesis begins with an overview of the Catalan literary production of women between the 20's and the 30's. It then goes through an analysis of the narratives of six of seven outstanding novelists and their critical reception. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
20 documents
54.
8 p, 25.9 KB Didàctica de la llengua i la literatura en educació infantil [102013] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements en relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
55.
5 p, 22.2 KB Narrativa i poesia en educació infantil [102001] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. L'assignatura se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
56.
9 p, 27.2 KB Didàctica de la llengua i la literatura en educació infantil [102013] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements en relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
57.
38 p, 824.0 KB Una Educació pròpia : el compromís de les escriptores amb el públic femení / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquest article se centra en la voluntat indubtable de les escriptores catalanes contemporànies de contribuir a l'educació de les dones. S'hi expliquen tant la seva consciència del potencial de la literatura i de la cultura en aquest sentit com les maneres en què compaginen la producció literària amb l'acció cultural per proporcionar al públic femení mitjans i espais formatius prou diversos en les formes i els continguts. [...]
Este artículo se centra en la indudable voluntad de las escritoras catalanas contemporáneas de contribuir a la educación de las mujeres. En él se exponen tanto su consciencia del potencial de la literatura y de la cultura en este sentido como las maneras en que compaginan la producción literaria con la acción cultural para proporcionar al público femenino medios y espacios formativos variados en las formas y los contenidos. [...]
This article focuses on Catalan contemporary women writers' undeniable wish to contribute to female education. It points out their awareness of literature's and culture's potential in this sense and the several ways in which these writers combined literary writing and cultural action to provide women with different formative means and spaces (from the psychological novel to the sports club, without forgetting journalism, teaching, public talks, etc. [...]

2011 - 10.2436/20.3009.01.72
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 17 (gener-juny 2011) , p. 9-46  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 57 registres trobats   inicianterior48 - 57  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.