Dipòsit Digital de Documents de la UAB 64 registres trobats  inicianterior48 - 57següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
48.
5 p, 770.3 KB Aquest conte no ha acabat : models literaris contra els estereotips femenins de gènere / Sánchez Oliva, Laura ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Davant d'una panoràmica literària que no contempla els avenços socials del paper de la dona, vull contribuir, a través d'aquest treball, en la lluita contra els estereotips femenins, fent un recull d'àlbums il·lustrats on les protagonistes són princeses que trenquen amb els estereotips sexuals.
In front of literary panoramic that does not contemplate the social progress of the women's role, I want to contribute in the fight, through this work, making a compilation of illustrated albums in which the protagonists are princesses that break with the gender stereotypes.

2015
Grau en Educació Infantil [847]  
49.
9 p, 40.9 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2015-16
Grau en Educació Infantil [847]  
50.
550 p, 8.3 MB Narrativa infantil y juvenil digital. ¿Qué ofrecen las nuevas formas al lector literario? / Turrión Penelas, Celia ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Este trabajo trata de responder a la pregunta general de "¿Qué ofrecen las nuevas narraciones digitales recientemente aparecidas al lector literario en formación?". Para ello, la investigación se configura en tres líneas de avance, que se reflejan en los tres objetivos y que se estructuran como tres bloques diferenciados: (1) la elaboración de una visión panorámica y de una caracterización general de las nuevas formas narrativas digitales con el fin de facilitar la comprensión de la producción de este sector; (2) la elaboración de un modelo de análisis que permita el estudio pormenorizado de los aspectos más relevantes de las producciones de narrativa digital para niños y jóvenes; y (3) la caracterización de las producciones de narrativa electrónica para niños y jóvenes pioneras en idioma castellano, y de su lector modelo, a partir del análisis de una muestra representativa de obras. [...]
This thesis tries to answer the following question: What do new digital narrative forms offer to the literary reader? In order to do this, the research follows three lines of development, which reflect three objectives and which are structured in three different parts: (1) the elaboration of a panoramic view and a general characterization of new literary forms, so as to facilitate understanding of the production; (2) the development of a model for analysis in order to study the most relevant aspects of digital narrative works for children and adolescents; and (3) the characterization of the works published in the Spanish market and their ideal reader through the analysis of a representative sample of ten works. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
51.
198 p, 2.2 MB Simposi Internacional "La Literatura en pantalla : textos, lectors i pràctiques docents" (1er : Barcelona, 3 i 4 d'octubre 2014) / Colomer, Teresa ; Manresa Potrony, Mireia ; Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Real Mercadal, Neus ; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla ; Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia ; Margalló González, Ana María ; Aliagas, Cristina ; Arenas, Christian ; Doménech, Oreto ; González Ramírez, Carolina ; Lima de Moraes, Giselly ; Llorens-García, Ramón F. ; Rovira-Collado, José ; Martín-Martín, Arantxa ; Martínez Ortega, Francisco Javier ; Mayumi Murakami Medrano, Sandra ; Kirchof, Edgar Roberto ; Palomares Marín, Mari Cruz ; Montaner Bueno, Andrés ; Pena Presas, Montse ; Cantero, Almudena ; Rubio Faus, Berta ; Sánchez, María Victoria ; Hessel Silveira, Rosa Maria ; Becker Karnopp, Lodenir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. GRETEL
Resulta evidente que en las escuelas de nuestro entorno se ha extendido la utilización de las nuevas tecnologías en distintos niveles y aspectos de la enseñanza. Es habitual que profesores y alumnos recurran al ordenador para buscar información o realizar actividades en las distintas áreas de conocimiento y cabe señalar que la educación lectora digital se ha incorporado ya a los objetivos escolares hasta el punto de formar parte de las evaluaciones internacionales. [...]
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona 2014  
52.
188 p, 3.9 MB Literatura analògica i digital a l'Educació Infantil : una experiència amb P5 / Cubero Bonet, Gemma ; Real Mercadal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball pretén mostrar el paper que ocupa la literatura infantil i les noves tecnologies a diversos centres educatius de Granollers i Santa Eulàlia de Ronçana, a fi de comprovar si utilitzen aquests suports de lectura per potenciar la competència literària dels infants. [...]
La presencia de la literatura infantil en las aulas ha aumentado en los últimos años debido a los diversos planes y programas, elaborados por el Departamento de Educación de la Generalitat de Catalunya, encaminados a potenciar la competencia literaria de los niños/as, en este caso, en las escuelas. [...]
The presence of children's literature in the classroom has increased in recent years as a result of the several plans and programs prepared by the Department of Education of the Government of Catalonia, aimed at enhancing children's literary competition, in this case, in schools. [...]

2014
Grau en Educació Infantil [847]  
53.
6 p, 114.2 KB Perspectives de Recerca en Educació Literària [43208] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és optatiu de la resta d'especialitats. En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la recerca en educació literària i didàctica de la literatura. [...]
2014-15
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
54.
8 p, 117.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
2014-15
Grau en Educació Infantil [847]  
55.
4 p, 106.6 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
2014-15
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]  
56.
5 p, 114.2 KB Narrativa i poesia en educació infantil [102001] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. El curs se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. [...]
2014-15
Grau en Educació Infantil [847]  
57.
3 p, 101.5 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en activitats culturals (club de lectura, tallers literaris, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
2013-14  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 64 registres trobats   inicianterior48 - 57següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.