Dipòsit Digital de Documents de la UAB 48 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
18 p, 7.3 MB Carbon and silica fluxes during a declining North Atlantic spring bloom as part of the EXPORTS program / Clevenger, Samantha J. (Massachusetts Institute of Technology) ; Benitez-Nelson, Claudia (University of South Carolina. School of the Earth, Ocean and Environment) ; Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Bam, Wokil (Woods Hole Oceanographic Institution (Woods Hole, Estats Units d'Amèrica)) ; Estapa, Margaret (University of Maine. School of Marine Sciences) ; Kenyon, Jennifer A. (Massachusetts Institute of Technology) ; Pike, Steven (Woods Hole Oceanographic Institution (Woods Hole, Estats Units d'Amèrica)) ; Resplandy, Laure (Princeton Univeristy. Department of Geosciences) ; Wyatt, Abigale (Princeton Univeristy. Department of Geosciences) ; Buesseler, Ken (Woods Hole Oceanographic Institution (Woods Hole, Estats Units d'Amèrica))
The goal of NASA's EXport Processes in the Ocean from RemoTe Sensing (EXPORTS) project is to develop a predictive understanding of the fate of global ocean primary productivity and export of carbon from the surface to the deep ocean. [...]
2024 - 10.1016/j.marchem.2023.104346
Marine Chemistry, Vol. 258 (January 2024) , art. 104346  
2.
27 p, 2.5 MB Combined Use of Short-Lived Radionuclides (234Th and 210Po) as Tracers of Sinking Particles in the Ocean / Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Puigcorbé, Viena (Institut de Ciències del Mar. Department of Marine Biology and Oceanography)
Radionuclides can provide key information on the temporal dimension of environmental processes, given their well-known rates of radioactive decay and production. Naturally occurring radionuclides, such as 234Th and 210Po, have been used as powerful particle tracers in the marine environment to study particle cycling and vertical export. [...]
2024 - 10.1146/annurev-marine-041923-013807
Annual Review of Marine Science, Vol. 16 (September 2024) , p. 551-575  
3.
19 p, 4.0 MB The export flux of particulate organic carbon derived from 210Po/210Pb disequilibria along the North Atlantic GEOTRACES GA01 transect : GEOVIDE cruise / Tang, Yi (City University of New York. Queens College (USA)) ; Lemaitre, Nolwenn (ETH Zürich. Institute of Geochemistry and Petrology) ; Castrillejo, Maxi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Roca Martí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Masqué Barri, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Stewart, G. (City University of New York. Queens College (USA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
The disequilibrium between 210Po activity and 210Pb activity in seawater samples was determined along the GEOTRACES GA01 transect in the North Atlantic during the GEOVIDE cruise (May-June 2014). A steady-state model was used to quantify vertical export of particulate 210Po. [...]
2019 - 10.5194/bg-16-309-2019
Biogeosciences, Vol. 16, Issue 2 (January 2019) , p. 309-327  
4.
11 p, 3.2 MB La construcción de modelos explicativos complejos mediante preguntas mediadoras / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Galindo, Alma Adrianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El aula es un espacio de diálogo entre diversidad de formas de ver, pensar y hablar sobre el mundo en el que los participantes ponen en juego los distintos modelos construidos a lo largo de su vida, tanto escolar como extraescolar. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 71-81  
5.
13 p, 234.6 KB Investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias : ¿Para qué? ¿Cómo? / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se pretende contribuir a responder a las preguntas de para qué y cómo investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias. Para ello se reflexiona alrededor de la investigación realizada por una de las autoras del escrito que culminó en la lectura de su tesis doctoral. [...]
This article aims to contribute to answering the questions of why and how research in the field of Science Teaching. To do so, the article reflects on the research by an author's writing that culminated in the reading of her doctoral thesis. [...]
Cet article vise à contribuer à répondre aux questions pourquoi et comment faire une recherche dans le domaine de l'enseignement des sciences. Cela reflète une recherche par écrit d'une des auteurs qui a terminé avec la lecture de sa thèse de doctorat. [...]

2009
Investigación en la escuela, Núm. 69 (2009) , p. 31-43  
6.
11 p, 148.7 KB Plantear preguntas : un punto de partida para aprender ciencias / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La capacidad de plantearse preguntas ha sido y es uno de los principales desencadenantes de las aportaciones científicas relevantes. De la misma manera que las preguntas son fundamentales en el desarrollo científico, también lo son en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. [...]
La capacité à poser des questions a été et reste encore un des principaux déclencheurs des contributions scientifiques significatives. De la même manière que les questions sont fondamentales pour le développement scientifique, elles jouent aussi un rôle important dans le processus d'enseignement - apprentissage des sciences. [...]
The capability of asking questions has been and is one of the main triggers of relevant scientific contribution. The same way in which questions are fundamental to scientific development, they are in the teaching-learning process of sciences. [...]

2006
Revista educación y pedagogía, Vol. 18 Núm. 45 (Mayo-Agosto 2006) , p. 61-71  
7.
13 p, 4.0 MB Proceso de elaboración de actividades geométricas ricas : un ejemplo, las rotaciones / Gorgorió Solà, Núria ; Artigues, Francesca ; Banyuls, Francesc ; Moyano, David ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Roca, Montserrat ; Xifré, Àngel
En este artículo presentamos el proceso de reflexión de un grupo de trabajo en el que profesores de secundaria e investigadores en educación matemática hemos desarrollado y experimentado una secuencia de 'actividades ricas' en el ámbito de la geometría de las rotacionesl. [...]
2000
Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Núm. 33 (2000) , p. 59-71  
8.
117 p, 3.6 MB Influència de l'activitat de la macrofauna en el flux de 224Ra des dels sediments : el cas dels Alfacs, Catalunya / Carrió Lladós, Laia ; Serra Artal, Sonia ; Garcia-Orellana, Jordi, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Soler Membrives, Anna, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Diego-Feliu, Marc, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La principal entrada de nutrients i compostos químics als oceans és a través dels rius, tot i que recentment s'ha demostrat que les descàrregues d'aigües subterrànies al mar (SGD) també poden ser una font rellevant. [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
9.
112 p, 4.9 MB Distribució del mussol pirinenc en un marc de canvi global : Alinyà / Homs, Esther ; Lòpez, David ; Moreira, Ricardo ; Oliver, Margalida ; Boada, Martí, 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Zaldo-Aubanell, Quim, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball neix de la voluntat d'estudiar la distribució territorial d'una espècie tan característica com el mussol pirinenc (Aegolius funereus) també conegut com a mussol de Tengmalm. El mussol pirinenc, és una au rapinyaire nocturna, petita i de zones fredes. [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
10.
101 p, 5.4 MB Estudi de la fauna útil al jardí del Zoo de Barcelona per controlar patologies a les espècies vegetals / Farré Rosiqué, Abel ; González Santos, Adrià ; Valldaura Torredemer, Marc ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Marco Urrea, Ernest, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Roca Martí, Montserrat, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquest treball estudiem la fauna útil existent al Zoo de Barcelona i la presència d'aquesta als vegetals del jardí. En primer lloc s'ha realitzat una cerca bibliogràfica per aconseguir informació general sobre les patologies que tenen més incidència a Barcelona, els tractaments que s'utilitzen més sovint en aquesta ciutat per controlar-les i a la possibilitat d'utilitzar el control biològic mitjançant els enemics naturals de les plagues (fauna útil). [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 48 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.