Dipòsit Digital de Documents de la UAB 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
73 p, 21.8 MB In-between structures : analysis of creative mediation processes of multigrade teachers in rural Colombia / Hernández Silva, Daniela ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow ; University of Cyprus
This research emerges as the result of a deep interest in understanding the confluence between theory and practice, the design and implementation, the model and the enactment of the Colombian rural system from the local perspective of teachers of remote rural schools in the department of Cundinamarca. [...]
2021 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
2.
56 p, 1.1 MB Máster Universitario en Políticas Educativas para el Desarrollo Global / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow ; University of Cyprus
La Universidad Autónoma de Barcelona, conjuntamente con las Universidades de Glasgow y Chipre, ofrece el Máster Universitario en Políticas Educativas para el Desarrollo Global, también conocido por el acrónimo GLOBED, un programa de dos años de duración que prepara a los estudiantes para una carrera profesional o investigadora en los ámbitos de la política educativa y el desarrollo internacional. [...]
Bellaterra 2022 (Màsters)
2 documents
3.
98 p, 1.5 MB A phenomenological study of teachers' experiences on face-to-face higher education courses in Mexico city's prisons / Tarriba Martínez López, Marisol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
This dissertation is a phenomenological inquiry about the experiences of teachers who have worked for the Higher Education Programmefor Re-adaptation Facilities in Mexico City (PESCER). Its rationale considers the face-to-face modality as a central aspect of education, especially within prisons. [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
4.
59 p, 628.3 KB English, language policies, and their roles in russophone identity formation in Estonia / Richardson, Cory Elizabeth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
The aims of this research are to understand the impact of languages on the identity formation of Russophone youth in Estonia. This will allow further analysis ofthe connection between the languages and state actors that may impact identity-formation for these students, and the success of the current language policies. [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
5.
61 p, 642.3 KB Embeddedness of employability in tertiary education of Bangladesh : exploring policy and praxis / Bayezid, Asif ; Valiente, Oscar, dir. (University of Glasgow) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
While undergoing a neoliberal policy shift, Bangladeshi universities struggle to meet parents' and graduates' expectations of economic outcomes. The heavily debated mass expansion of universities conflicts with the classical goals of higher education and results in increasing inflation of unemployed graduates. [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
6.
99 p, 2.2 MB Climate change education at first sustainable public school : a case study / Posada González, Diego ; Valiente, Oscar, dir. (University of Glasgow) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow
This case study is focused on the first sustainable and self-sufficient public school in Latin America -and arguably the world-, School No. 294 in Jaureguiberry, Uruguay. This research studied how the Climate Change Education (CCE) policies and practices carried out in the school have been interpreted by the school community. [...]
2021 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
7.
20 p, 534.4 KB Master Universitario Erasmus Mundus en Literatura Infantil, Medios de Comunicación y Cultura / Universitat Autònoma de Barcelona ; University of Glasgow ; Aarhus University ; Tilburg University ; University of Wroclaw
El Màster pretén formar professionals amb capacitat per a entendre la creixent intersecció dels camps d'estudis de literatura, mitjans de comunicació, infància i educació, així com la forma en que s'interpreta i respòn d'aquesta relació en els diferents marcs educatius, socials i culturals, des d'una perspectiva internacional i amb el propòsit d'aplicar aquesta comprensió al desenvolupament d'activitats professionals relacionades amb aquest camp.
El Máster pretende formar profesionales con capacidad para entender la creciente intersección de los campos de estudios de literatura, medios de comunicación, infancia y educación, así como la forma en que se interpreta y responde de esta relación en los diferentes marcos educativos, sociales y culturales, desde una perspectiva internacional y con el propósito de aplicar esta comprensión al desarrollo de actividades profesionales relacionadas con este campo.
The Master's degree aims to train professionals with the capacity to understand the growing intersection between the academic fields of literature, communication channels, early childhood and education, as well as to discover the ways in which this relationship is interpreted and can be approached in different educational, social and cultural scenarios, from an international perspective and with the objective of applying this comprehension to developing professional activities related to this field.

Bellaterra 2019 (Màsters)
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.