Dipòsit Digital de Documents de la UAB 3 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
16 p, 244.0 KB Explorar la interacció per entendre les polítiques lingüístiques practicades a l'aula / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Què passa a les aules de Catalunya quan alumnat i docent s'ajunten per construir coneixement, aprendre llengües i alhora establir relacions socials i afectives? En aquest text oferim algunes eines sociolingüístiques i didàctiques per guiar l'observació del que Spolsky denomina les polítiques en les pràctiques a l'escola (o les polítiques practicades, en termes de Bonacina-Pugh). [...]
What happens in classrooms in Catalonia when students and teachers come together to build knowledge, learn languages ​​and at the same time establish social and emotional relationships? In this text we offer some sociolinguistic and didactic tools to guide the observation of what Spolsky calls language policy as practices at school (practiced language policies, in Bonacina-Pugh's terms). [...]
¿Qué ocurre en las aulas de Cataluña cuando alumnado y profesorado se juntan para construir conocimiento, aprender lenguas y al mismo tiempo establecer relaciones sociales y afectivas? En este texto ofrecemos algunes herramientas sociolingüísticas y didácticas para guiar la observación de lo que Spolsky denomina las políticas en las prácticas en la escuela (o las políticas practicadas, en términos de Bonacina-Pugh). [...]
Que se passe-t-il dans les salles de classe en Catalogne lorsque les élèves et les enseignants se réunissent pour construire des connaissances, apprendre des langues et établir en même temps des relations sociales et affectives? Dans ce texte, nous offrons quelques outils sociolinguistiques et didactiques pour guider l'observation de ce que Spolsky appelle les politiques dans les pratiques à l'école (politiques linguistiques pratiquées, en de Bonacina-Pugh). [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1196
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1196 (Invited Authors)  
2.
19 p, 427.1 KB Apunts sobre fenòmens de contacte de llengües en la població japonesa a Catalunya / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
La present recerca explora la presència del català i del castellà en les parles dels japonesos residents a Catalunya. A partir de les dades recollides mitjançant entrevistes i observacions dels participants, s'ha comprovat que és força habitual que el contacte lingüístic dins aquesta població es produeixi en un sol mot, predominantment en castellà. [...]
This study explores the presence of the Catalan and Spanish languages in the discourses of the Japanese people living in Catalonia. Based on the data collected through interviews and participant observations, it has been found that it is quite common for language contact within this population to occur in a single word predominantly in Spanish. [...]

2016 - 10.2436/20.2504.01.119
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 26 (2016) , p. 249-267  
3.
22 p, 211.4 KB No sé qué day : Code-switching and code-mixing in a plurilingual family living in Catalonia / Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study analyzes the unique plurilingual (Catalan, Spanish and English) speech of a family living in Catalonia in order to understand the variety of forms in which linguistic multicompetence is made manifest in their dialogues. [...]
Aquest estudi analitza el particular discurs plurilingüe (català, castellà i anglès) d'una família que viu a Catalunya per tal d'entendre les diverses formes en les quals la multicompetència lingüística es manifesta en els seus diàlegs. [...]
Este estudio analiza el particular discurso plurilingüe (catalán, castellano e inglés) de una familia afincada en Cataluña con el objetivo de entender las diversas maneras en que la multicompetencia lingüística se manifiesta en sus diálogos. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.443
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (2011) , p. 72-93  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.