Dipòsit Digital de Documents de la UAB 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
27 p, 1.6 MB ¿El complemento indirecto, un desconocido? : dativos argumentales y no argumentales / Martín, Núria (Institut Bisaura) ; Pineda i Cirera, Anna (Universität zu Köln)
Este artículo está dedicado a los conceptos fundamentales, teóricos y prácticos, acerca del complemento indirecto (CI). Primero hacemos referencia a la relación entre el CI y la noción de dativo, y explicamos la diferencia esencial entre los CI argumentales y los CI que no son argumentales, es decir, los adjuntos de dativo. [...]
Aquest article està dedicat als conceptes fonamentals, teòrics i pràctics, al voltant del complement indirecte (CI). Primer fem referència a la relació entre el CI i la noció de datiu, i expliquem la diferència essencial entre els CI argumentals i els CI que no són argumentals, és a dir, els adjunts de datiu. [...]
This paper is devoted to the fundamental (both theoretical and practical) concepts about the indirect object (IO). We first refer to the relation between the IO and the dative case, and explain the essential difference between argumental IOs and non-argumental IOs (i. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.87
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-79 (Artículos)  
2.
18 p, 334.0 KB An Unexpected Pronominalization of Some Temporal Measure Phrases / Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Catalan partitive case, as well as the clitic en that represents it, is usually described as the case of the indefinite (or bare) direct object of transitive verbs and the indefinite (or bare) postverbal subject of unaccusative predicates. [...]
El cas partitiu en català, així com el clític en que el representa, sol ser descrit com el cas del complement directe indefinit (o escarit) dels verbs transitius i del subjecte indefinit (o escarit) postverbal dels predicats inacusatius. [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.377
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 9-26 (Articles)  
3.
20 p, 331.3 KB When Restructuring and Clause Union Meet in Catalan and Beyond / Pineda i Cirera, Anna (Universitat de Barcelona) ; Sheehan, Michelle (Newcastle University)
This paper considers what happens when clause union meets restructuring by examining contexts where the causative FACERE verb takes a restructuring verb as its complement in Catalan, in comparison with French and Italian. [...]
Aquest article estudia què ocorre quan hi ha unió de clàusules i reestructuració i, per fer-ho, examina els contextos en què el verb causatiu fer pren un verb de reestructuració com a complement en català, francès i italià. [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.383
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 109-128 (Articles)  
4.
30 p, 1.9 MB Etnografia educativa en contextos d'aprenentatge mixt / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es pretén donar resposta a algunes de les preguntes que sorgeixen quan s'aplica l'etnografia educativa en un entorn d'aprenentatge mixt. Primer, explicarem breument com altres investigadors han desenvolupat i aplicat l'EV. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.631
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 264-292  
5.
28 p, 1.9 MB Educational ethnography in blended learning environments / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter aims to answer some of the questions that emerge when carrying out educational ethnography in a blended learning environment. We will first outline how VE has been developed and applied by other researchers. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.630
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 237-263  
6.
93 p, 5.5 MB La comunicación externa del Grupo XO : la creatividad y la exigencia de la alta cocina / Antón Álvarez, Sonia ; Enrique, Ana Mª, (Ana María), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball pretén conèixer les estratègies de comunicació externa utilitzades pel Grup XO, liderat pel xef Dabiz Muñoz, així com les eines de comunicació emprades. A més, determinar la importància de l'estratègia per tal de portar l'alta cuina a tots els públics.
El presente trabajo pretende conocer las estrategias de comunicación externa utilizadas por el Grupo XO, liderado por el chef Dabiz Muñoz, así como las herramientas de comunicación empleadas. Además, determinar la importancia de la estrategia para llevar el alta cocina a todos los públicos.
This work aims to know the external communication strategies used by the XO Group, led by chef Dabiz Muñoz, as well as the communication tools used. In addition, it determines the importance of the strategy in order to bring high cooking to all audiences.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
7.
103 p, 1.2 MB Estudio contrastivo del uso de partículas en chino y japonés estándar: una reevaluación de las "preposiciones" y "adverbios" en la lengua china / Soriano Fanlo, Genís ; Sola Comino, Leonor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente estudio tiene como objetivo principal el análisis contrastivo del uso de partículas en chino y japonés estándar; específicamente, del uso de "preposiciones" y "adverbios" en chino estándar y las partículas de caso gramatical y adverbial-enfáticas en japonés estándar. [...]
El present estudi té com a objectiu principal l'anàlisi contrastiu de l'ús de partícules gramaticals al xinès i japonès estàndard; específicament de l'ús de "preposicions" i "adverbis" xinesos i de partícules de cas gramatical i adverbial-emfàtiques japoneses. [...]
The main objective of the present study centres on the contrastive analysis of particle uses in Standard Chinese and Standard Japanese. Specifically, on the uses of "prepositions" and "adverbs" in Chinese and case particles and adverbial-focus particles in Japanese. [...]

2022
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
8.
15 p, 144.2 KB Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior / Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...]
L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...]
Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)  
9.
14 p, 133.2 KB Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas / Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ; Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...]
La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...]
Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)  
10.
20 p, 707.0 KB Deconstruyendo las funciones sintácticas / Mendívil-Giró, José-Luis (Universidad de Zaragoza)
Las funciones sintácticas son etiquetas descriptivas de enorme tradición y utilidad en la enseñanza de la gramática. Pero las funciones sintácticas (nociones como sujeto, objeto directo u objeto indirecto) no son primitivos sintácticos, sino una compleja mezcla de sintaxis, morfología y semántica. [...]
Les funcions sintàctiques són etiquetes descriptives de gran tradició i utilitat a l'ensenyament de la gramàtica. Però les funcions sintàctiques (nocions com a subjecte, objecte directe o objecte indirecte) no són primitius sintàctics, sinó una complexa barreja de sintaxi, morfologia i semàntica. [...]
Syntactic functions are traditional descriptive labels that are very useful in teaching grammar. But syntactic functions (notions such as subject, direct object, or indirect object) are not syntactic primitives, but a complex mix of syntax, morphology, and semantics. [...]

2021 - 10.5565/rev/regroc.62
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 20-39 (Actualización gramatical)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.