Dipòsit Digital de Documents de la UAB 8 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
11 p, 3.6 MB GlassFood: The holographic healthy smart recipe app / Moya Ruiz, Bruno ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project integrates mixed reality, computer vision, and deep learning to develop an application for the Glassear headset, a cutting-edge entrepreneurial project. The aim of the application is to improve user health and encourage a culture of healthy eating. [...]
Aquest projecte integra realitat mixta, visió per ordinador i aprenentatge profund per desenvolupar una aplicació per al casc Glassear, un projecte emprenedor d'avantguarda. L'objectiu de l'aplicació és millorar la salut dels usuaris i fomentar una cultura d'alimentació saludable. [...]
Este proyecto integra realidad mixta, visión por ordenador y aprendizaje profundo para desarrollar una aplicación para el casco Glassear, un proyecto emprendedor de vanguardia. El objetivo de la aplicación es mejorar la salud de los usuarios y fomentar una cultura de alimentación saludable. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
9 p, 946.7 KB Desarrollo de un Framework 3D para GameMaker / Molina Uasuf, Agustín ; Bernal del Nozal, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este ensayo se describen los elementos del desarrollo de un Framework 3D para el motor gráfico GameMaker con el objetivo de construir un juego de estilo acción en tercera persona. Este trabajo requiere la integración en dicho motor pensado para las dos dimensiones, componentes tales como la importación de modelos 3D, las animaciones por esqueleto, la iluminación o las colisiones en un espacio tridimensional. [...]
In this essay, it describes the elements of the development of a 3D Framework for the GameMaker game engine with the objective of building a third person action game. This project requires the integration in the said engine thought for twodimension components such as 3D model importer, skeletal animations, illumination or collisions on a three-dimensional space. [...]
En aquest assaig es descriuen els elements de el desenvolupament d'un Framework 3D per al motor gràfic GameMaker amb l'objectiu de construir un joc d'estil acció en tercera persona. Aquest treball requereix la integració en l'esmentat motor pensat per a les dues dimensions, components com ara la importació de models 3D, les animacions per esquelet, la il·luminació o les col·lisions en un espai tridimensional. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
13 p, 732.2 KB La transmisión del conocimiento a través de la infografía digital / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía digital es un tipo de comunicación muy visual e informativa que refleja asuntos significativos por medio de representaciones figurativas, convenciones abstractas y muy en segundo término por sistemas orales. [...]
The digital infographics is a very visual type of informative comunication reflecting significant issues through figurative representations, conventions and more abstract oral systems. Is an optimal way of presenting messages that effectively facilitates understanding similar to that of the texts or other forms, established in the visual media. [...]

2009
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 18 (2009) , p. 51-63  
4.
15 p, 376.9 KB La comunicación de contenidos en la infografía digital / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía gráfica de soporte digital es una comunicación que apela al interés periodístico de diferentes lectores. La gran fuerza iconográfica polidimensional, sintética y estética de estos novedosos productos infográficos se presenta como una nueva forma de texto que, probablemente dentro de no mucho tiempo, será uno de los móviles impulsores de ese nuevo mundo global del que se comienza ya a hablar por parte de los eruditos. [...]
The content of this text lets see the increased knowledge in two types of people clearly distinct, when are in front of computer graphics digital. The knowledges of entry are not essential to achieve an understanding of selected content, according to various typologies, models and limits. [...]

2010
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 16 (2010) , p. 469-483  
5.
14 p, 25.0 MB Generation and Rendering of Interactive Ground Vegetation for Real-Time Testing and Validation of Computer Vision Algorithms / Hempe, Nico (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction) ; Rossmann, Jürgen (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction) ; Sondermann, Björn (RWTH Aachen University (Germany). Institute for Man-Machine Interaction)
During the development process of new algorithms for computer vision applications, testing and evaluation in real outdoor environments is time-consuming and often difficult to realize. Thus, the use of artificial testing environments is a flexible and cost-efficient alternative. [...]
2013 - 10.5565/rev/elcvia.519
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 12, Núm. 2 (2013) , p. 40-53  
6.
18 p, 1.6 MB Clasificación del grafismo de contenido en los informativos de televisión / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
In this article we set out a typology of the audiovisual graphic design used by the principal Spanish television stations. The article contains a study of graphics in television news, in which we review the principal functions of graphics and their most common use, to fill certain news deficits. [...]
2009
Trípodos, Núm. 25 (2009) , p. 179-196  
7.
13 p, 586.6 KB La Infografía digital en el ciberperiodismo / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La infografía digital ha aparecido a finales del pasado siglo XX, en el contexto del desarrollo de tecnologías de la comunicación, para instalarse como una de las más importantes formas de presentación informativa y documental. [...]
Digital infographics appeared at the end of the twentieth century, within the context of information technology, and has become one of the most important forms of informative and documentary presentations. [...]

2008 - 10.4185/RLCS-63-2008-799-492-504
Revista latina de comunicación social, Núm. 63 (2008) , p. 492-504  
8.
18 p, 108.0 KB Tipología del grafismo informativo = : Typology of the graphics information / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Las infografías comenzaron a utilizarse en la comunicación para resolver las carencias informativas periodísticas o documentales. Los relatos necesitaban unas formas más efectivas para remediar una cierta crisis de la lectura, que se intentó resolver con una mayor apuesta visual y quizá, aunque sea un elemento secundario, gracias al desarrollo de las tecnografías de la comunicación. [...]
The graphics information began to be used to fill some journalistic gaps or documentary information that needed stories, as a result of a certain crisis of reading a greater visual option, although it is a secondary element, thanks to the development of the graphic tecnology communication. [...]

2008
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 14 (2008) , p. 631-648  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.