Dipòsit Digital de Documents de la UAB 8 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
361 p, 14.1 MB Universidad, territorio y desarrollo local : un análisis de la Universidad Autónoma de Barcelona / Arcos Garrido, Maribel ; Miralles-Guasch, Carme, 1961-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
En el context actual de societat global i del coneixement, la universitat ha intensificat la seva col·laboració en el territori fins a obtenir un paper destacar en el desenvolupament socioeconòmic. [...]
En el contexto actual de sociedad global y del conocimiento, la universidad ha intensificado su colaboración en el territorio hasta obtener un papel destacado en el desarrollo socioeconómico. Actualmente, la universidad contribuye al desarrollo local a partir de la influencia que ésta tiene en los diferentes aspectos de la realidad socioeconómica. [...]
In the current context of global and knowledge society, the university, as higher education institution, has intensified its collaboration in the territory until an important role in the social and economic development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
14 p, 376.4 KB La gestió del coneixement en les organitzacions educatives / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...]
The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448  
3.
3 p, 123.6 KB El Barrio educa / Pàmies Rovira, Jordi (IES Llobregat (Hospitalet de Llobregat)) ; Madeu, Josep (IES Llobregat) ; Garcia, Montserrat (CEIP Prat de La Manta (Hospitalet de Llobregat)) ; Gispert, Francesc de (CEIP Prat de La Manta (Hospitalet de Llobregat))
Este proyecto, impulsado por un centro de Primaria y otro de Secundaria, tiende lazos entre la escuela y su entorno más cercano. El objetivo es abrir el escenario educativo a la participación de todo tipo de entidades y asociaciones. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Vol. 324 (2003)  
4.
16 p, 1.5 MB Comunitats en moviment : els plans de desenvolupament comunitari com a promotors de capital social / Padrò, Mònica ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En aquest article es presenta una anàlisi de cas que pretén saber si els plans de desenvolupament comunitari (PDC) són promotors de capital social i relacions en les comunitats. Per respondre a aquesta pregunta d'investigació, es recullen, s'analitzen i es comparen un conjunt d'aportacions teòriques sobre què és el capital social, quins elements conté i quins beneficis aporta a les comunitats. [...]
En este artículo se presenta un análisis de caso que pretende saber si los planes de desarrollo comunitario (PDC) son promotores de capital social y relaciones en las comunidades. Para responder a esta pregunta de investigación, se recogen, se analizan y se comparan un conjunto de aportaciones teóricas sobre qué es capital social, qué elementos contiene y qué beneficios aporta a las comunidades. [...]
This article presents a case study that set out to determine whether PDC community develo-pment plans are effective promoters of social capital and good relations in the community. In order to respond to this research question the study collected, analysed and compared a set of theoretical contributions on the nature of social capital, what elements it contains and how it benefits the community. [...]

2015
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Num. 59 (2015) , p. 115-130
2 documents
5.
17 p, 205.3 KB Contribución de la Historia de las Ciencias al desarrollo profesional de docentes universitarios / García-Martínez, Álvaro (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia). Facultad de Ciencias y Educación) ; Izquierdo Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se analiza el papel que adquiere la Historia de la Química (HQ) en un programa de formación didáctica de profesores universitarios de química al estudiar el cambio químico, que tuvo como elemento central la réplica de instrumentos y experimentos científicos del siglo XVIII. [...]
In this paper examines the role that acquires the History of Chemistry (HC) in training program chemistry teachers on didactic of science, who had as core the replica of scientific instruments and experiments of eighteenth century, when they studied the chemical change. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.758
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 265-281  
6.
24 p, 559.6 KB La (sobre) dimensión del crecimiento residencial en Madrid : el planeamiento urbanístico como coartada / Vinuesa Angulo, Julio (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Geografía) ; Martín Cortés, Blanca
Este trabajo centra la atención en analizar el papel que desempeña el análisis territorial en la elaboración de las propuestas de planeamiento. Se parte de la hipótesis de que, generalmente, carece de la calidad necesaria, está depreciado y es utilizado de forma interesada pero otorga un respaldo falsamente científico al planeamiento. [...]
Aquest treball centra l'atenció a analitzar el paper que té l'anàlisi territorial en l'elaboració de les propostes de planejament. Es parteix de la hipòtesi que, generalment, no té la qualitat necessària, es menysté i és utilitzada de manera interessada però dóna un suport falsament científic a la planificació. [...]
Cette étude se concentre sur l'analyse du rôle de l'analyse territoriale dans l'élaboration de propositions de planification. À partir de l'hypothèse qu'il manque, généralement, la qualité nécessaire, est négligée et utilisé de façon intéressée, mais donne faussement appui scientifique à la planification. [...]
This paper analyzes the role that territorial analysis plays in the decision-making processes of planning proposals. It assumes that such processes often lack rigor, are undervalued and used in a self-interested way, but offer false scientific evidence to support urban planning schemes. [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.19
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 51-74  
7.
19 p, 45.3 KB Institutional prerequisites of sustainable development : domestic responses to EU environmental policy / Hanf, Kenneth ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) 1995 (Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 109)  
8.
14 p, 88.0 KB Reflexiones sobre la relación entre lugar y comunidad / Barros, Claudia
La vinculación entre lugar e identidad ha sido un tema central para la geografía humanista. No obstante, a la luz de desarrollos recientes de las ciencias sociales en general, resulta adecuado insistir en la problematización del primer concepto, ahora centrando la atención en torno a las formas en que los lugares se constituyen, en función de la relevancia que dicha conceptualización tiene en los discursos políticos asociados con la cuestión del desarrollo local.
La qüestió del lloc vinculat amb la identitat va ésser el tema central per la geografia humanista. Encara, tenint en compte els desenvolupaments recents de les ciències socials, resulta adequat insistir en la problematització d'aquest concepte centrant l'objectiu cap a l'estudi de les formes en què els llocs es construeixen, especialment si tenim en compte la seva revifalla en els discursos polítics associats amb el tema del desenvolupament local.
Les liens entre lieu et communauté ont été un sujet central pour la géographie humanistique. En tout cas, suivant les développements récents des sciences sociales, c'est bon d'insister sur la problematique du prémier concept, méttant l'attention autour des formes constituées par les lieux, en fonction de l'importance que cette conceptualisation a pour les discourses polítiques associés avec la question du développement local.
The issue of place linked with the identity has been a central topic in humanistic geography. Notwithstanding, by the light of new developments in the social sciencies in general, it would be interesting to stress in the problematization of these concept, now putting the focus in the ways places are constructed, taking into acount the re-arrise of places into political dicourses about local development.

2000
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 37 (2000) , p. 81-94  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.