Dipòsit Digital de Documents de la UAB 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
2.
20 p, 679.8 KB Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero / Seijas, Nahia (IES Zabalgana (Àlava)) ; Uskola, Araitz (Universidad del País Vasco)
La enseñanza de las ciencias debe facilitar la diferenciación entre información científica y pseudocientífica. Este trabajo recoge los argumentos del profesorado en formación (PF) para dar o no credibilidad a la técnica zahorí (o radiestesia) como estrategia para encontrar agua subterránea. [...]
Science teaching should make it easier to discriminate between scientific and pseudoscientific information. This work collects the arguments given by teachers in training (TT) to give credibility or not to the dowsing technique as a strategy to find groundwater. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5944
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 125-144 (Investigaciones Didácticas)  
3.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
4.
10 p, 312.0 KB La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...]
La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...]
The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
5.
20 p, 473.2 KB Impacto de un debate sociocientífico en las habilidades argumentativas y en la toma de decisiones del profesorado de secundaria en formación inicial / Bernal Herrera, Pilar (Universidad de Málaga) ; Cano-Iglesias, María José (Universidad de Málaga) ; Franco-Mariscal, Antonio Joaquín (Universidad de Málaga) ; Blanco-López, Ángel (Universidad de Málaga)
Esta investigación explora el impacto de un debate sobre la elección de un producto de la vida diaria en las habilidades de argumentación y en la toma de decisiones, dimensiones importantes del pensamiento crítico, en 45 estudiantes de especialidades científicas del Máster en Profesorado de Educación Secundaria. [...]
This research explores the impact that a debate about the choice of an everyday product has on argumentation and decision-making skills, which are important dimensions of critical thinking, among 45 students specializing in sciences in the master's degree in Secondary Education. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5861
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 113-132 (Investigaciones Didácticas)  
6.
33 p, 2.3 MB Learning to make informed health choices : Protocol for a pilot study in schools in Barcelona / Martínez García, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Asso, Laia (Agència de Salut Pública de Catalunya) ; Ballesté-Delpierre, Clara (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; de Britos, C. (Escola Virolai) ; Fernández Rodríguez, A. (Escola Sant Martí) ; Gallego Iborra, A. (Servicio Andaluz de Salud) ; Leo Rosas, Victoria (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Llaquet, P. (Escola Virolai) ; Niño de Guzmán, Ena Pery (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Pérez-Gaxiola, G. (Paediatric Hospital of Sinaloa) ; Requeijo, Carolina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Salas-Gama, Karla (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Samsó Jofra, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Terres, J. (Institut Escola Antaviana) ; Urreta, I. (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Rosenbaum, S. (Norwegian Institute of Public Health) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The Informed Health Choices (IHC) project has developed learning resources to teach primary school children (10 to 12-year-olds) to assess treatment claims and make informed health choices. The aim of our study is to explore both the students' and teachers' experience when using these resources in the context of Barcelona (Spain). [...]
2020 - 10.12688/f1000research.21292.2
F1000Research, Vol. 8 (2020) , p. 2018  
7.
INTERSTICE. Pedagogical audio-visual material / París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dybwik, Siri, coord. ; Halle, Kristen, coord. ; Corazza, Laura ; Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Macauda, Anita ; Panciroli, Chiara ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Russo, Veronica, col. ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Helena, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moles, Aina, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; INTERSTICE Project ; INTERSTICE Project ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts.
This audio-visual material is a compendium of some of the singular projects carried out through different artistic languages, encompassing experiences with different ages and target groups.

2023 (CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo))
4 documents
8.
64 p, 894.1 KB INTERSTICE. Encounters between artists, children and educators. Thoughts in-between the arts and education / París Romia, Gemma, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hay, Penny, ed. (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Cabo, Helena ; Dybwik, Siri ; Halle, Kristen ; Panciroli, Chiara ; Russo, Veronica ; Urpí, Isabel ; INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
9.
6 p, 202.3 KB Arte del vacío en América Latina / Silva, Armando
A finales del siglo xix el desarrollo del pensamiento filosófico irrumpió contra la unidad de la verdad y el logocentrismo, e introdujo nuevos objetos descentradores como soporte conceptual de una tendencia del arte contemporáneo que enfrenta los procesos creativos desde una radical heterogeneidad: arte que, a la vez que se niega a ser representado, se produce en esa negativa, haciendo evidente un malestar con lo real. [...]
At the verge of the 19th century, the development of a philosophical thought burst against the unity of truth and logocentrism, introducing new decentralizing objects that would be the basis of the conceptual source of a contemporary art trend that confronts creative processes at the level of radical heterogeneity: art that refuses to be represented and, in turn, with this denial, makes evident a discomfort with thereal. [...]

2023 - 10.35659/designis.i38p173-181
DeSignis, Núm. 38 (2023) , p. 173-181  
10.
19 p, 1.3 MB Reflective practice in times of Covid-19 : a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training / Fuertes, Maria Teresa (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Dulsat, Carles (Universidad Isabel I (Burgos). Facultat de Ciències Humanes i Socials) ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13116261
Sustainability, Vol. 13 Núm. 11 (2021) , p. 13  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.