Dipòsit Digital de Documents de la UAB 103 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
8 p, 657.8 KB Reduced stereotypicality and spared use of facial expression predictions for social evaluation in autism / Robles, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ramos Grille, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Hervas, Amaia (Hospital Universitari Mútua Terrassa. Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil) ; Duran-Tauleria, Enric (Institut Global d'Atenció Integral del Neurodesenvolupament (IGAIN)) ; Galiano-Landeira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Wormwood, Jolie (University of New Hampshire) ; Falter-Wagne, Christine (LMU University Hospital. Department of Psychiatry and Psychotherapy) ; Chanes, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Background/Objective Autism has been investigated through traditional emotion recognition paradigms, merely investigating accuracy, thereby constraining how potential differences across autistic and control individuals may be observed, identified, and described. [...]
2024 - 10.1016/j.ijchp.2024.100440
International Journal of Clinical and Health Psychology, Vol. 24, Núm. 2 (2024) , art. 100440  
2.
22 p, 364.8 KB Comunicação emocional em saúde : apresentando a ferramenta de codificação de Verona de sequências emocionais (VR-CoDES) / Bittencourt Romeiro, Fernanda (Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Brasil)) ; Kern de Castro, Elisa (Escola Superior de Saúde e Ciências Egas Moniz (Portugal)) ; Carlotto, Mary Sandra (Universidade de Santiago de Compostela)
A comunicação clínica, com foco nas competências emocionais, é uma habilidade que requer treinamento devido à necessidade de reconhecer expressões emocionais dos pacientes e dar uma resposta adequada. [...]
Emotional communication in health is a tool to improve communication skills regarding the need to recognize patients' emotional expressions and give them an adequate response. This study aims to show a tool to assess the emotional communication of health professionals, addressing the main theoretical definitions and evidence-based research that applied the Verona Coding Definitions of Emotional Sequences (VR-CoDES) methodology. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.1972
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e1972 (Artículos)  
3.
20 p, 705.2 KB Estudio de emociones en un proceso de ruptura cognitiva a través del reconocimiento facial / Ezquerra Martínez, Ángel (Universidad Complutense de Madrid) ; Pamplona, Sonia (Universidad Complutense de Madrid) ; Casas-Mas, Amalia (Universidad Complutense de Madrid) ; Nieto-Gómez, Iván (Universidad Complutense de Madrid)
Las emociones que se producen en los procesos de enseñanza-aprendizaje en ciencias experimentales presentan cuestiones todavía por resolver. En este artículo, hemos utilizado un método paramétrico que usa el reconocimiento facial y permite identificar las emociones en tiempo real y vincularlas con acciones educativas concretas. [...]
The emotions that arise in the processes of teaching and learning in experimental sciences still pose unresolved questions. In this article, we have employed a parametric method that utilizes facial recognition, allowing the real-time identification of emotions and their linkage to specific educational actions. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5987
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 23-42 (Investigaciones Didácticas)  
4.
2 p, 521.2 KB Editorial : Virtual reality for neuropsychology and affective cognitive sciences: Theoretical and methodological avenues for studying human cognition / Oker, Ali (Université de Reims Champagne-Ardenne) ; Pecune, Florian (Université de Bordeaux) ; Vallverdú, Jordi 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
2022 - 10.3389/frvir.2022.1100387
Frontiers in Virtual Reality, Vol. 3 (2022) , p. 1100387-2  
5.
10 p, 1.6 MB The mediating role of emotion regulation in transdiagnostic cognitive behavioural therapy for emotional disorders in primary care : Secondary analyses of the PsicAP randomized controlled trial / Muñoz-Navarro, Roger (Universitat de València) ; Medrano, Leonardo Adrián (Pontificia Universidad Catolica Madre y Maestra (PUCMM)) ; Limonero García, Joaquim T. (Joaquim Timoteo) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González-Blanch, César (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Moriana, Juan A. (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología) ; Ruiz-Rodríguez, Paloma (Castilla La Nueva Primary Care Centre (Madrid)) ; Cano Vindel, Antonio (Universitat Complutense de Madrid. Departament de Psicología Experimental)
Background: Emotional disorders are highly prevalent in primary care. Transdiagnostic cognitive behavior therapy (TD-CBT) is a promising treatment of emotional disorders. In this study, we evaluated several emotion regulation strategies as potential mediators of treatment outcomes in a clinical sample of primary care. [...]
2022 - 10.1016/j.jad.2022.01.029
Journal of Affective Disorders, Vol. 303 (April 2022) , p. 206-215  
6.
6 p, 245.9 KB Comparación Social negativa : La influencia de la Ansiedad, la Regulación Emocional y el Uso Problemático de Redes Sociales / Diaz Moreno, Adrian (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut
Los adolescentes y adultos jóvenes son el grupo demográfico que más utiliza las redes sociales para poder comunicarse con sus iguales. Pese a ser un lugar que conecta a las personas, las redes sociales se han visto invadidas por publicaciones modificadas por filtros que provocan que los propios jóvenes, y en especial, las mujeres, se vean expuestas a ideales de belleza irreales, y que, a su vez, acaben comparándose de forma negativa y ascendente ante estos. [...]
Most social media users are adolescents and young adults, and they use them to communicate with their peers. Despite being a place that can bring people together, social media have been invaded by publications modified by filters that can cause young people, and especially women, to be exposed to unreal beauty ideals. [...]

2023 - 10.5093/anyes2023a22
Ansiedad y estrés, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 181-186  
7.
13 p, 177.1 KB The relationship between suicidal behavior and perceived stress : The role of cognitive emotional regulation and problematic alcohol use in Spanish adolescents / Ballabrera, Queralt (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Romero, Maria José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Limonero García, Joaquim T (Universitat Autònoma de Barcelona)
Suicidal behavior has become an important public health problem, correlating with stress and emotional deficits in recent research. This study examined the relationship between perceived stress and suicidal behavior risk, testing the mediating roles of cognitive emotion regulation and impulsivity, and the moderating role of problematic alcohol use in stress-suicidal behavior association in a sample of 121 Spanish adolescents surveyed online. [...]
2023 - 10.1177/13591053231207295
Journal of health psychology, November 6 (2023) , p. 1-13  
8.
18 p, 982.8 KB Cyberbullying and Gambling Disorder : Associations with Emotion Regulation and Coping Strategies / Estévez, Ana (Universidad de Deusto. Departamento de Psicología) ; Macía Guerrero, Laura (Universidad de Deusto. Departamento de Psicología) ; López-González, Hibai (Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual) ; Momeñe, Janire (Universidad de Deusto. Departamento de Psicología) ; Jauregui, Paula (Universidad de Deusto. Departamento de Psicología) ; Etxaburu Azpeitia, Nerea (Universidad de Deusto. Departamento de Psicología) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fernández-Aranda, Fernando (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Mestre-Bach, Gemma (Universidad Internacional de La Rioja) ; Vintró Alcaraz, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Munguía, Lucero (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Baenas Soto, Isabel Maria (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Mena Moreno, Teresa (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Mora-Maltas, Bernat (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Valenciano-Mendoza, Eduardo (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques)
The presence of unsuitable coping and emotion regulation strategies in young populations with gambling disorder (GD) and in those who have experienced cyberbullying victimization has been suggested. However, this association has not been explored in depth. [...]
2022 - 10.1007/s10899-022-10160-4
Journal of Gambling Studies, Vol. 39 (october 2022) , p. 1399-1416  
9.
13 p, 765.9 KB Rehabilitación neuropsicológica en el síndrome post-COVID-19 : resultados de un programa clínico y seguimiento a los seis meses / García-Molina, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Carmona, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espiña-Bou, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Rajo, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Carrión, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enseñat Cantallops, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: Las personas con síndrome post-COVID-19 pueden presentar sintomatología cognitiva y emocional. Este estudio tiene como objetivo analizar los resultados de un programa ambulatorio de intervención neuropsicológica dirigido a pacientes con síndrome post-COVID-19. [...]
2022 - 10.1016/j.nrl.2022.06.008
Neurología, august 2022  
10.
10 p, 2.2 MB Spanish Emotion Recognition Method Based on Cross-Cultural Perspective / Liang, Lin (Xiamen University. College of Foreign Languages and Cultures) ; Wang, Shasha (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic communication is an important part of the cross-cultural perspective, and linguistic textual emotion recognition is a key massage in interpersonal communication. Spanish is the second largest language system in the world. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.849083
Frontiers in psychology, Vol. 13 (may 2022)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 103 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.