Dipòsit Digital de Documents de la UAB 2 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
26 p, 375.8 KB Actividades emocionales del trabajo docente : un estudio de shadowing en Chile / Cornejo Chávez, Rodrigo (Universidad de Chile) ; Etcheberrigaray Torres, Gabriel (Universidad de Chile) ; Vargas Pérez, Sebastián (Universidad de Chile) ; Assaél Budnik, Jenny (Universidad de Chile) ; Araya Moreno, Rodrigo (Universidad de Chile) ; Redondo-Rojo, Jesús (Universidad de Chile)
En este artículo presentamos hallazgos de un estudio con enfoque etnográfico sobre actividades emocionales en el trabajo cotidiano de docentes secundarios de distintos contextos educativos de Santiago, Chile. [...]
In this article we present a study on emotional activities in secondary teachers' everyday work from different educational contexts in Santiago, Chile. Carried out with an ethnographic standpoint, we identified two sets of emotional activities: the first, which we named emergent emotional activities, respond to unforeseen and unpostponable demands from their students, that teachers must immediately resolve in order for them to continue their work. [...]

2021 - 10.5565/rev/qpsicologia.1689
Quaderns de psicologia, Vol. 23 Núm. 1 (2021) , p. 1689 (Artículos)  
2.
15 p, 490.4 KB La actividad matemática en un aula con estudiantes sordos y oyentes / Nairouz, Yinzú (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Explicamos el desarrollo y algunos resultados de una investigación en un aula de matemáticas de una escuela que acoge estudiantes sordos en Bogotá, Colombia. Examinamos la actividad matemática en un grupo de estudiantes con distintos grados de compromiso auditivo durante la resolución de una tarea aritmética. [...]
We explain the conduction and some results of an investigation in a mathematics class of a school for deaf students in Bogotá, Colombia. We examine the mathematical activity within a group of students, with different levels of auditory processing, during their resolution of an arithmetic task. [...]

2016
Números. Revista de didáctica de las matemáticas, Vol. 93 (2016) , p. 15-29  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.