Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
19 p, 735.2 KB Contrariar el odio : los relatos del odio en los medios digitales y la construcción de discursos alternativos en alumnado de Educación Secundaria / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Ruiz, Carmen Rosa (Universidad de Málaga) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los relatos del odio son discursos creados contra personas y colectivos. Generan discriminación a partir del estigma, la generalización y la exclusión de la convivencia social. En la era digital la educación es clave para que la formación de una ciudadanía crítica pueda deconstruir los relatos del odio que se difunden online, así como reconstruirlos como contrarrelatos. [...]
Els relats de l'odi són discursos creats contra persones i col·lectius. Generen discriminació a partir de l'estigma, la generalització i l'exclusió de la convivència social. En l'era digital l'educació és clau per a la formació d'una ciutadania crítica, que pugui desconstruir els relats de l'odi que es difonen en línia, així com reconstruir-los com contrarelats. [...]
Hate speech are created against people and communities. They generate discrimination from the stigma, generalisation and exclusion of social coexistence. In the digital era, education is important to train critical citizenry able to counter online hate speech. [...]
Les récits de la haine sont des discours créés contre des personnes et chou•lectius. Ils génèrent de la discrimination à partir du stigmate, la généralisation et l'exclusion de la cohabitation sociale. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.909
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e909 (Articles)  
2.
17 p, 743.0 KB Young people confronting the challenge of reading and interpreting a digital world / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja) ; Tosar Bacarizo, Breogán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban Fernández, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Critical citizenship education must consider the global and digital context in which we live. Digital media and global processes have a decisive influence on people's daily lives. However, digital literacy programs rarely go beyond teaching technological skills. [...]
L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. [...]
La educación para una ciudadanía crítica debe considerar el contexto global y digital en el que vivimos. Los medios digitales y los procesos globales repercuten decisivamente en la vida diaria de la ciudadanía. [...]
L'éducation critique à la citoyenneté doit tenir compte du contexte mondial et numérique dans lequel nous vivons. Les médias numériques et les processus mondiaux ont une influence décisive sur la vie quotidienne des gens. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.905
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e905 (Articles)  
3.
20 p, 293.9 KB Read the world to write the future : An interview with professors E Wayne Ross and Xosé Manuel Souto, experts in critical social studies / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
E Wayne Ross is professor at the University of British Columbia (Canada). He is interested in the influence of social and institutional contexts on teachers' practice as well as the role of curriculum and teaching in building a democratic society in the face of antidemocratic impulses of greed, individualism, and intolerance. [...]
E Wayne Ross és professor de la University of British Columbia (Canadà). Està interessat en la influència dels contextos socials i institucionals en la pràctica dels docents, així com en el paper de el pla d'estudis i l'ensenyament en la construcció d'una societat democràtica enfront dels impulsos antidemocràtics de la cobdícia, l'individualisme i la intolerància. [...]
E Wayne Ross es profesor de la University of British Columbia (Canadá). Está interesado en la influencia de los contextos sociales e institucionales en la práctica de los docentes, así como en el papel del plan de estudios y la enseñanza en la construcción de una sociedad democrática frente a los impulsos antidemocráticos de la codicia, el individualismo y la intolerancia. [...]
E Wayne Ross est professeur à l'Université de la Colombie-Britannique (Canada). Il s'intéresse à l'influence des contextes sociaux et institutionnels dans la pratique des enseignants, ainsi qu'au rôle du curriculum et de l'enseignement dans la construction d'une société démocratique face aux pulsions antidémocratiques de la cupidité, de l'individualisme. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.974
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e974 (Interviews)  
4.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
5.
220 p, 2.0 MB Contrarelats de l'odi a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. Una recerca interpretativa i crítica a l'educació secundària / Izquierdo Grau, Albert ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral és una recerca interpretativa i crítica amb l'objectiu de millorar l'ensenyament i facilitar l'aprenentatge de les ciències socials. L'estudi analitza la capacitat crítica que té l'alumnat enfront un problema social rellevant, com són els relats de l'odi. [...]
This doctoral thesis is an interpretative and critical research aimed at improving teaching and facilitating the learning of Social Sciences. The study analyses the critical capacity that students show when facing a relevant social problem, for example, instances of Hate speech. [...]

2019  
6.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
7.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
8.
27 p, 3.7 MB Refugiats i refugiades. Informació i manipulació als mitjans de comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir el concepte de refugiat i refugiada; Diferenciar entre fets i opinions; Reflexionar sobre la veracitat i fiabilitat de les notícies; Identificar les diferències entre migrants i refugiats; Analitzar els mitjans de comunicació i valorar la possibilitat de manipulació o denúncia; Descobrir els silencis o buits en les notícies; Analitzar diferents posicions sobre l'acollida de refugiats/des i construir una proposta d'actuació a favor de la seva acollida.
UAB 2012  
9.
182 p, 1.0 MB La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors / Oliveras Prat, Begonya ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors estudia les dificultats que té l'alumnat per analitzar críticament la informació que llegeix i com, a través del disseny d'activitats de lectura i la seva implementació a la classe de ciències, l'alumnat pot millorar en aquesta tasca. [...]
The thesis Critical Reading in the Science Classroom: proposals, problems and reader profiles studies the problems encountered by students when critically analysing the information they read and how, through the design of reading activities and their implementation in the science classroom, students can improve in this task. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
16 p, 150.0 KB Literacitat científica i lectura / Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article exposen les tasques de formació del professorat de ciències sobre la lectura científica dutes a terme pel grup Llenguatge i Ensenyament de les Ciències, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
El artículo expone las tareas llevadas a cabo, por parte del grupo Lenguaje y Enseñanza de las Ciencias, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el marco de la formación del profesorado de ciencias sobre la lectura científica. [...]
Cet article expose les tâches menées à terme par le groupe Langage et Enseignement des Sciences, de l'Université Autonome de Barcelone, dans le cadre de la formation des enseignants de sciences pour la lecture scientifique. [...]
This article relates the activities of the Science Language and Teaching Group at the UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), carried out in the context of training science faculty on the subject of scientific reading. [...]

2008
Temps d'educació, Núm. 34 (2008) , p. 67-82  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.