Dipòsit Digital de Documents de la UAB 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
13 p, 1.4 MB Implementación de un sistema de envases reutilizables en bares y restaurantes de la UAB / Migallón López, Raul ; Font i Segura, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este trabajo de fin de grado consiste en estudiar la viabilidad de implementar un sistema de envases reutilizables (como vajilla y vasos) en los bares y restaurantes del campus universitario, en cumplimiento con las nuevas normativas europeas, estatales y catalanas que limitan el uso de envases de un solo uso. [...]
This final degree project consists of studying the feasibility of implementing a system of reusable containers (such as crockery and glasses) in the bars and restaurants of the university campus, in compliance with the new European, state and Catalan regulations that limit the use of containers. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
2.
9 p, 570.4 KB Microbiomes in the Context of Refrigerated Raw Meat Spoilage / Johansson, Per (Helsinki University. Faculty of Veterinary Medicine) ; Jääskeläinen, Elina (Helsinki University. Faculty of Veterinary Medicine) ; Nieminen, Timo (Helsinki University. Faculty of Veterinary Medicine) ; Hultman, Jenni (Helsinki University. Faculty of Veterinary Medicine) ; Auvinen, Petri (University of Helsinki. Institute of Biotechnology) ; Björkroth, Katri Johanna (University of Helsinki. Faculty of Veterinary Medicine)
Meat spoilage is a complicated biological phenomenon taking place over the course of time. Several factors influence it, mainly external factors related to packaging and storage temperature but also internal ones related to contamination diversity and product ingredients. [...]
2020 - 10.22175/mmb.10369
Meat and Muscle Biology, Vol. 4 Núm. 2 (2020)  
3.
15 p, 3.2 MB Bottom-up development of nanoimprinted PLLA composite films with enhanced antibacterial properties for smart packaging applications / Psochia, Eleni (Aristotle University of Thessaloniki. Department of Chemistry) ; Papadopoulos, Lazaros (Aristotle University of Thessaloniki. Department of Chemistry) ; Gkiliopoulos, Dimitris (Aristotle University of Thessaloniki. Department of Chemistry) ; Francone, Achille (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Grigora, Maria-Eirini (International Hellenic University. Digital Manufacturing and Materials Characterization Laboratory) ; Tzetzis, Dimitrios (International Hellenic University. Digital Manufacturing and Materials Characterization Laboratory) ; Vieira de Castro, Joana (University of Minho. Biomaterials, Biodegradables and Biomimetics Research Group) ; Neves, Nuno M. (University of Minho. Biomaterials, Biodegradables and Biomimetics Research Group) ; Triantafyllidis, Konstantinos (Aristotle University of Thessaloniki. Department of Chemistry) ; Sotomayor Torres, Clivia M. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Kehagias, Nikolaos (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Bikiaris, Dimitrios (Aristotle University of Thessaloniki. Department of Chemistry)
In this work, polymer nanocomposite films based on poly(L-lactic acid) (PLLA) were reinforced with mesoporous silica nanoparticles, mesoporous cellular foam (MCF) and Santa Barbara amorphous-15 (SBA). [...]
2021 - 10.3390/macromol1010005
Macromol, Vol. 1, issue 1 (March 2021) , p. 49-63  
4.
17 p, 478.9 KB Uso concurrente de elementos gráficos para potenciar la identificación tipológica de un producto a través del envase : estudio de caso en los refrescos de cola / Colet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Entenza Rodríguez, Ana Isabel (Ana Isabel) (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el proceso de reconocimiento y selección de productos en los lineales del punto de venta es esencial identificar eficazmente las diferentes tipologías de producto para evitar confusiones molestas o, incluso, graves (personas diabéticas, por ejemplo). [...]
During the process of recognizing and selecting products on display shelves, it is essential to be able to identify efficiently and effectively different typologies of products to avoid any inconvenience or any serious confusion (specially, diabetics). [...]

2019 - 10.1387/zer.20265
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 24, Num. 46 (2019) , p. 53-69  
5.
12 p, 158.2 KB El papel de los títulos de crédito como packaging y marca del film / Ramírez-Barredo, Belén (Universidad Internacional Villanueva) ; García-Guardia, María Luisa (Universidad Complutense de Madrid) ; Llorente-Barroso, Carmen (Universidad Complutense de Madrid)
Los títulos de crédito, como primer y último punto de contacto entre film y espectador, podrían comportarse como packaging de la película. El objetivo de esta investigación es analizar las secuencias de títulos de créditos de una muestra de películas internacionales y diferenciar los elementos gráficos que identifican su rol como embalaje y huella visual. [...]
The credits, as the first and last point of contact between film and viewer, could work as film packaging. The aim of this research is to analyse the sequences of credit titles of a sample of international films and to differentiate the graphic elements that identify their role as packaging and visual mark. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.177
Grafica, Vol. 9 Núm. 17 (2021) , p. 17-27 (Investigación)  
6.
2 p, 144.2 KB Smart Rural / Salvat Jofresa, Roser (Parc de Recerca UAB) ; El Briyak Ereddam, Hafsa (Parc de Recerca UAB) ; Tort Xirau, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents) ; Espluga, Josep 1964- col. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Denominem Smart Rural a les iniciatives d'articulació d'economies verdes circulars de caràcter local que pretenen re-impulsar la competitivitat al món rural, aportant múltiples beneficis de tipus econòmic, social, ambiental i d'equilibri territorial.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2020 (Informe de Vigilància Tecnològica)
2 documents
7.
8 p, 670.2 KB Análisis de la estrategia visual de producto y marca en suplementos alimenticios para la tercera edad en marcas globales / Escudero Fernández, Sofia (Universitat Politècnica de València)
La creciente importancia de las personas mayores en el ámbito político y social han provoca­do un cambio en las estrategias de marketing y del diseño. El mundo globalizado demanda cada vez más capacidad de comunicar el mensaje publicitario cosmopolita, lo que conlleva el desarrollo de contenidos unificados pero adaptados a cada entorno cultural. [...]
The growing importance of the elderly in social and political fields has brought changes to marketing strategies and design. The globalized world increasingly demands better ways of diffusing the cosmopolitan publicity message, which means the development of unified contents adapted to the needs of different cultural environments. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.163
Grafica, Vol. 8 Núm. 15 (2020) , p. 9-15 (Investigación)  
8.
9 p, 1.4 MB A CO2 optical sensor based on self-assembled metal-organic framework nanoparticles / Chocarro Ruiz, Blanca (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Pérez-Carvajal, Javier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Avci, Civan (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Calvo Lozano, Olalla (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Alonso Carmona, Maria Isabel (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Lechuga, Laura M (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
The development of devices for sensing and monitoring CO levels is crucial for many fields such as food packaging and for human safety indoors. Herein the fabrication of an optical CO sensor by integration of a metal-organic framework (MOF) onto bimodal optical waveguides is reported. [...]
2018 - 10.1039/c8ta02767f
Journal of materials chemistry, Vol. 6, issue 27 (Jul. 2018) , p. 13171-13177  
9.
4 p, 471.2 KB Hispack 2018 : Transformando el packaging / Martínez Bouza, José Manuel (Escuelas Profesionales Salesianas de Sarriá)
Con la presencia de cerca de 1. 400 marcas representadas, Hispack presentó diferentes soluciones de packaging teniendo en cuenta todo su ciclo de vida y sus interconexiones con otros procesos productivos y con la cadena de suministro. [...]
Amb la presència de prop de 1. 400 marques representades, Hispack va presentar diferents solucions de packaging tenint en compte tot el seu cicle de vida i les seves interconnexions amb altres processos productius i amb la cadena de subministrament. [...]
With the presence of nearly 1,400 brands represented, Hispack presented different packaging solutions taking into account their entire life cycle and their interconnections with other production processes and with the supply chain. [...]

2018 - 10.5565/rev/grafica.124
Grafica, Vol. 6 Núm. 12 (2018) , p. 103-106 (Reseñas)  
10.
16 p, 200.4 KB Comunicación silenciosa : estudio comparativo internacional de envases de juguetes / Tur Viñes, Victoria (Universitat d'Alacant) ; Ramos-Soler, Irene (Universitat d'Alacant) ; Costa Ferrer, María (Instituto Tecnológico del Juguete (AIJU))
El envase ha sido considerado un comunicador silencioso. Para los juguetes sin inversión publicitaria en otros medios, el envase representa un elemento clave en la comunicación con el consumidor. Tras una revisión de la literatura se identifican tres dimensiones básicas de estudio -forma, función y comunicación- configuradas por 24 variables. [...]
Packaging has been considered by Marketing experts as a silent sales agent. Specially, for those toys without advertising support, packaging represents the key element to communicate with the end consumer. [...]

2014 - 10.5565/rev/qp.24
Questiones publicitarias, Núm. 19 (2014) , p. 35-50 (Artículos de investigación)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.