Dipòsit Digital de Documents de la UAB 6 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
73 p, 1001.0 KB La inclusió laboral, un objectiu a assolir / Crespo Bettonica, Emma ; Fitó, Ariadna, 1985-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La població amb discapacitat física o orgànica és un col·lectiu en desenvolupament i poc estudiat en matèria social. Per això, i per causes personals, es va decidir estudiar com les persones amb discapacitat física o orgànica s'integren en el mercat laboral. [...]
La población con discapacidad física u orgánica es un colectivo en desarrollo y poco estudiado en materia social. Por eso, y por causas personales, se decidió estudiar como las personas con discapacidad física u orgánica se integran en el mercado laboral. [...]
The physical or organic population is a developing and poorly studied social collective. For this reason, and for personal reasons, it was decided to study how people with physical or organic disability integrate into the labour market. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
14 p, 389.6 KB Percepción de autoeficacia hacia la inclusión en futuros maestros de educación física / Abellán, Jorge (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Sáez Gallego, Nieves María (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Reina Vaíllo, Raúl (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Ferriz Morell, Roberto (Universidad CEU Cardenal Herrera) ; Navarro Patón, Rubén (Universidade de Santiago de Compostela)
Los maestros son un eje fundamental en el proceso de construcción de una escuela inclusiva. Es por ello que parece relevante estudiar cómo perciben su eficacia en el trato con alumnos y alumnas con discapacidad, hecho de especial importancia en la formación inicial de futuros maestros y maestras de Educación Física (EF). [...]
Teachers are a fundamental axis in the process of building an inclusive school. It seems relevant to study how they perceive their effectiveness in dealing with students with disabilities, a fact of special importance in the initial training of future teachers of physical education (PE). [...]
Os professores são um eixo fundamental no processo de construção de uma escola inclusiva. Por isso, parece relevante estudar como eles percebem sua efetividade em lidar com alunos com de€ciência, fato de especial importância na formação inicial de futuros professores de Educação Física (EF). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 143-156 (Artículos)  
3.
5 p, 220.6 KB Wheelchair basketball : influence of shoulder pain in sport skills / García Gómez, Saleky (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Pérez-Tejero, Javier (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte)
Shoulder injuries are a common problem among wheelchair basketball players (WB). The purpose of this study was to detect the influence of shoulder pain (SP) in WB sport skills. Fifty-one WB players aged from 15 to 42 (21 females, 23, 86±1, 38 years and 30 males, 23, 90±1, 46 years) were evaluated. [...]
Las lesiones del hombro son un problema común entre los jugadores de baloncesto en silla de ruedas (BSR). El objetivo de este estudio fue detectar la influencia del dolor de hombro (DH) en las habilidades deportivas propias del BSR. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 45-49 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  
4.
6 p, 184.3 KB Satisfacción con la vida y autoeficacia en jugadores de baloncesto en silla de ruedas / Tejero-González, Carlos (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Educación Física, Deporte y Motricidad Humana) ; Vega Marcos, Ricardo de la (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Educación Física, Deporte y Motricidad Humana) ; Vaquero-Maestre, Miguel (Club Baloncesto en Silla de Ruedas Hercesa) ; Ruiz Barquín, Roberto (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación)
El objetivo del estudio fue analizar la relación entre satisfacción con la vida, y autoeficacia de movilidad en personas con discapacidad física que practican baloncesto en silla de ruedas. El estudio siguió un diseño ex post facto. [...]
The main aim of this study was to analyse the relationship between life satisfaction and mobility self-efficacy in wheelchair basketball players. The study was developed with an ex post facto design. [...]
O objectivo do estudo foi analisar a relação entre satisfação com a vida, e autoeficácia de mobilidade em pessoas com incapacidade física que praticam basquetebol em cadeira de rodas. O estudo seguiu um delineamento ex post facto. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 1 (2016) , p. 51-56 (Artículos)  
5.
8 p, 921.2 KB Sistema de codificación y análisis de la calidad del dato para una intervención inclusiva en Educación Física / Fernández Cabrera, Jorge Miguel (Universidad de La Laguna) ; Rosa Sánchez, Carmen (Universidad de La Laguna) ; Jiménez, Francisco (Universidad de La Laguna) ; Navarro, Vicente (Universidad de La Laguna) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
This study analyzes the influence of an educational intervention to include students with physical disabilities in physical education in secondary education. Little or no involvement in this area may have negative effects on the development of basic motor skills and social relationships, as well as an adverse impact on the self, body image and confidence in these students' personal potential (autonomy). [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 67-73  
6.
14 p, 222.2 KB Creencias y Actitudes hacia un Profesor de Educación Física en Silla de Ruedas : un Estudio de Caso / Molina Alventosa, Pere (Universitat de València) ; Valenciano Valcárcel, Javier (Universidad de Castilla-La Mancha)
This paper analyses the beliefs and attitudes towards a trainee PE teacher with a motor disability a. Interviews and a questionnaire were used in a qualitative case study. The results show a positive attitude by the students towards the disabled trainee's teaching. [...]
2010
Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 1 (2010) , p. 137-149  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.