Dipòsit Digital de Documents de la UAB 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
15 p, 350.2 KB La Predicació de Sant Dídac d'Alcalà de Josep Juncosa : reflexions i interpretació d'una imatge de poder / García Delgado, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La Predicació de sant Dídac d'Alcalà de la capella de la Immaculada Concepció de la catedral de Tarragona, de Josep Juncosa, esdevé un dels exemples catalans més notables de la dificultat que suposa fugir del binomi conceptual que conformen els termes de barroc i poder en relació amb les arts plàstiques. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 93-107  
2.
20 p, 339.1 KB Atributos y predicativos : el reto de hacer de la predicación un asunto interesante / Gumiel Molina, Silvia (Universidad de Alcalá)
El estudio de las funciones sintácticas supone el objetivo central de la reflexión gramatical en enseñanzas medias; dentro de este, atributos y complementos predicativos se enseñan como una función más, a pesar de que establecen una relación diferente con otros elementos de la oración en tanto que son predicados. [...]
L'estudi de les funcions sintàctiques suposa l'objectiu central de la reflexió gramatical en ensenyaments mitjans; dins d'aquest, atributs i complements predicatius s'ensenyen com una funció més, malgrat que estableixen una relació diferent amb altres elements de l'oració en tant que són predicats. [...]
The study of syntactic functions is conceived as the central objective of syntactic reflection in secondary education; in this sense, attributes and secondary predicates are taught as the rest of the syntactic functions, although they establish a different relationship with other elements of the sentence since they are predicates. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.92
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 183-202 (Artículos)  
3.
25 p, 446.5 KB La predicación y la estructura argumental / Carrasco Gutiérrez, Ángeles (Universidad de Castilla-La Mancha)
Una cuestión aún no resuelta en el currículo de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato es cómo vincular los contenidos de los bloques dedicados a las dos unidades básicas del análisis gramatical, la palabra y a la oración. [...]
Una qüestió encara no resolta en el currículum d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat és com vincular els continguts dels blocs dedicats a les dues unitats bàsiques de l'anàlisi gramatical, la paraula i l'oració. [...]
A still unresolved question in the high school curriculum is how to link the contents of the sections devoted to the two basic units of grammatical analysis, the word and the sentence. Word classes and their properties, and the syntactic structure of the sentence with the functions that are performed in it are studied separately. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.85
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 11-35 (Artículos)  
4.
14 p, 211.6 KB Entre árabe y latín en los textos medievales / Martínez Gázquez, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las lenguas árabe y latina están presentes en la edad Media en los procesos científicos y religiosos de cristianos y musulmanes con especial relieve en tres áreas de estudio. 1. La primera traducción latina del Corán se realizó integrando Pedro el Venerable, Abad de Cluny en 1142-1143 un equipo de personas con dominio del latín y del árabe que pusieron a disposición del mundo latino el conocimiento de los libros religiosos del islam y su posterior refutación desde el punto de vista cristiano. [...]
Les llengües àrab i llatina són presents a l'edat Mitjana en els processos científics i religiosos de cristians i musulmans en especial en tres àrees d'estudi. 1. La primera traducció llatina de l'Alcorà la va realitzar Pere el Venerable, Abat de Cluny el 1142-1143 integrant un equip de persones amb domini del llatí i l'àrab que van posar a disposició del món llatí el coneixement dels llibres religiosos de l'islam i la seva posterior refutació des del punt de vista cristià. [...]
Arabic and Latin languages are present in the Middle Ages in scientific and religious procedures in particular in three fields of study. 1 The first latin translation of Koran by Peter the Venerable, Abbot of Cluny in 1142-1143, who formed a work crew of people who mastered Latin and Arabic and who made avalailable to Latin world their knowledge on Koran religious books and their subsequent refutation from Christian point of view. [...]
Les langues arabe et latine sont présentes au Moyen Âge dans les procédures scientifiques et religieuses tout particulièrement dans trois domaines d'étude. 1. La première traduction latine du Coran para Pierre le Vénérable, Abbé de Cluny en 1142-1143 qui réunit une équipe de personnes maîtrisant le latin et l'arabe et qui mirent à la disposition du monde latin leur connaissance des livres religieux de l'islam et leur ultérieure réfutation du point de vue chrétien. [...]

2021 - 10.5565/rev/languesparole.85
Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 43-56 (Articles)  
5.
19 p, 150.4 KB « El púlpito » et « la cátedra » : la naissance d'un nouveau discours d'exclusion sociale à travers la prédication sévillane du XVIIe siècle / García-Garrido, Manuela-Águeda
Cet article centre son analyse sur la prédication sévillane du XVIIe siècle comme moyen d'interprétation d'un nouveau discours d'exclusion sociale, déclamé indistinctement depuis la chaise et la chaire. [...]
L'article centra la seva anàlisi sobre la predicació sevillana del segle XVII com un medi d'interpretació d'un nou discurs d'exclusió social, declamat indistintament des de el púlpit i la càtedra. [...]
This text's analysis is centred on the Sevillan preaching of the seventeenth century as a method of interpreting a new discourse of social exclusion, expounded indistinctly from the pulpit and the chair. [...]

2005
HMiC, N. 3 (2005) p. 373-391  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.