Dipòsit Digital de Documents de la UAB 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
15 p, 1.0 MB Mathematics learning opportunities when playing a Tower Defense Game / Hernàndez i Sabaté, Aura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Joanpere, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
A qualitative research study is presented herein with the purpose of identifying mathematics learning opportunities in a commercial version of a Tower Defense game. These learning opportunities are understood as mathematicisable moments of the game and involve the establishment of relationships between the game and mathematical problem solving. [...]
2015 - 10.17083/ijsg.v2i4.82
International journal of serious games, Vol. 2, núm. 4 (2015) , p. 57-71  
2.
14 p, 1.4 MB Arquitectura, del grafito al bit - nuevas interfaces, preguntas, retos / Cavallín, Humberto (Universidad de Puerto Rico)
El uso de imágenes es históricamente inseparable de los procesos comunicacionales y decisionales en la formulación y resolución de problemas en el diseño arquitectónico. Con el desarrollo de las tecnologías digitales, han surgido debates cuestionando los escenarios de pensamiento y práctica arquitectónica, desde las prestaciones de los métodos de representación y simulación digitales. [...]
The use of images is historically inseparable and necessary to the communicational and decisional processes in the formulation and resolution of problems in architectural design. With the development of digital technologies, debates have arisen questioning the scenarios of architectural thought and practice, from the performance of digital representation and simulation methods. [...]

2019 - 10.35659/designis.i30p157-170
DeSignis, Núm. 30 (Enero-Junio 2019) , p. 157-170  
3.
26 p, 5.5 MB Joies matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Un recull de demostracions senzilles i boniques que podem qualificar de petites, o grans, joies matemàtiques. Tot plegat dins la subjectivitat que presenten els termes «senzill» i «bonic». En aquest article, adreçat fonamentalment als entusiastes de les matemàtiques, s'exposen 20 demostracions que abracen des dels nombres primers, els números π i e, la geometria, els polinomis i les sèries. [...]
A collection of simple and beautiful proofs that could be described as small -or great- mathematical gems; not forgetting the subjectivity implicit in the terms «simple» and «beautiful». Aimed primarily at mathematics enthusiasts, this article presents 20 proofs encompassing prime numbers, the numbers π and e, geometry, polynomials and series. [...]

2019
Noubiaix, Núm. 44 (Juny 2019) , p. 4-32
2 documents
4.
441 p, 11.9 MB Ecología con números : una introducción a la ecología con problemas y ejercicios de simulación / Piñol Pascual, Josep (Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi (Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Bellaterra: Lynx, 2006
5 documents
5.
18 p, 383.4 KB Resolución de problemas abiertos en ecología para la ESO / Rosa Novalbos, David (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Martínez Aznar, María Mercedes (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Esta investigación de tipo cuasiexperimental se basa en la metodología indagativa MRPI (metodología de resolución de problemas como investigación) para el aprendizaje de la ecología con escolares de 13-14 años (2. [...]
This quasi-experimental research is based on the so-called PSMR, known as Problem-Solving Method as Research, for students aged between 13 and 14 in Ecology (2nd course of Secondary School). For that purpose, a unit focused on the resolution of contextualized open-ended problems was designed. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2541
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas)  
6.
11 p, 484.2 KB Cognitive aspects of problem solving using dictionaries in L2 writing / Kozlova, Inna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article reports on the use of dictionaries for L2 text production purposes by first-year ESP students. Research into dictionary use and cognitive studies of L2 writing are combined in this paper to outline the cognitive dimension of a dictionary consultation. [...]
2014
Scripta Manent, Vol. 9, núm. 1 (2014) , p. 2-12  
7.
30 p, 1.1 MB Resolving L2 written text production problems using reference sources / Kozlova, Inna ; Presas, Marisa
Little attention has been paid to reference skills in L2 written text production in comparison with L2 text comprehension. This may be explained by the fact that the relation between L2 text production and the process of consultation of external resources has not yet been the object of exhaustive research, largely because text production is viewed exclusively as an encoding activity. [...]
Granada : Comares, 2016 (Interlingua)
Traducción, Interpretación y Estudios interculturales, 2016, p. 87-108  
8.
22 p, 425.7 KB Prácticas docentes, autoeficacia y valor en relación con la resolución de problemas de matemáticas : diseño y validación de un cuestionario / Giaconi, Valentina (Universidad de O'Higgins (Rancagua, Xile). Instituto de Ciencias de la Educación) ; Perdomo-Díaz, Josefa (Universidad de La Laguna. Departamento de Análisis Matemático) ; Cerda, Gamal (Universidad de 
Concepción (Xile). Departamento de Metodología de Investigación e Informática Educacional) ; Saadati, Farzaneh (Universidad de Chile. Centro de Investigación Avanzada en Educación)
En este trabajo se presenta el diseño y validación de un cuestionario para profesores de matemática sobre la percepción de sus propias prácticas docentes y sobre sus creencias motivacionales relacionadas con la resolución de problemas. [...]
This article presents the design and validation of a questionnaire for mathematics teachers on their perceptions of their own teaching practices and motivational beliefs related to problem solving. We analyzed the responses of 549 teachers who completed the questionnaire. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2351
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 99-120 (Investigaciones Didácticas)  
9.
20 p, 673.4 KB Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos? / Olmos Vila, Rafael (IES Bernat de Sarrià (Benidorm)) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre las representaciones sociales de adolescentes de 16 a 18 años de la actual crisis económica. Estos adolescentes pertenecen a dos grupos de bachillerato de un mismo centro educativo y provienen de contextos socioeconómicos similares, sin embargo uno de los dos cursa las asignaturas de Historia Contemporánea y Economía (Grupo A) y el otro no (Grupo B). [...]
In the following article are reported the results of a research on social representations about the economic crisis of adolescents in between 16-18 years old. The two studied groups attend the same school and come from similar socioeconomic contexts; however one of the two groups courses the subjects of Contemporary History and Economics (Group A), and the other group doesn't (Group B). [...]

2017 - 10.7203/dces.32.9394
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 32 (2017) , p. 51-70  
10.
13 p, 851.6 KB Keys to success of a community of clinical practice in primary care : a qualitative evaluation of the ECOPIH project / Lacasta Tintorer, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Manresa Domínguez, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Pujol-Rivera, Enriqueta (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Flayeh Beneyto, Souhel (Centre d'Atenció Primària Gran Sol. Badalona) ; Mundet Tuduri, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Saigí Rubió, Francesc (Universitat Oberta de Catalunya)
The current reality of primary care (PC) makes it essential to have telemedicine systems available to facilitate communication between care levels. Communities of practice have great potential in terms of care and education, and that is why the Online Communication Tool between Primary and Hospital Care was created. [...]
2018 - 10.1186/s12875-018-0739-0
BMC family practice, Vol. 19 (may 2018)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.