Dipòsit Digital de Documents de la UAB 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
6 p, 142.4 KB Algunas reflexiones sobre el género gramatical en español : experiencia de aula / Querol, Gemma (Escola Ginebró)
Aplicación a las aulas y valoración de las propuestas del artículo de Concepción Maldonado titulado "Algunas reflexiones sobre el género gramatical en español: experiencia de aula".
Aplicació a les aules i valoració de les propostes de l'article de Concepción Maldonado titulat "Algunes reflexions sobre el gènere gramatical en espanyol: experiencia de aula".
Application to classrooms and evaluation of the proposals of the article by Concepción Maldonado entitled "Some reflections on grammatical gender in Spanish: classroom experience".

2023 - 10.5565/rev/regroc.100
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 55-60 (Gramática en el aula)  
2.
16 p, 249.6 KB Protocol per prevenir i actuar contra l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista : (Acord del Consell de Govern de 7 de novembre de 2018 i modificat per acord de 14 de desembre de 2022) / Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Aquest protocol té com a finalitats: a) Prevenir l'aparició de conductes d'assetjament sexual, d'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i de violència masclista entre els membres de la comunitat universitària. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona 2022  
3.
6 p, 972.0 KB Informe anual sobre l'aplicació del Protocol per prevenir i actuar contra l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista / Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
El Protocol per prevenir i actuar contra l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista va ser aprovat per acord del Consell de Govern el 7 de novembre de 2018. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2021-
2 documents
4.
25 p, 419.7 KB "El gènere dissident : una història de vida", no? / Vidal Díaz, Aarón ; Sala, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El nostre model d'organització social està fonamentat en la divisió home-dona, on qualsevol individu que vulgui refusar aquest marc normatiu s'enfronta a un seguit d'obstacles que no li permeten viure la seva corporeïtat d'una manera lliure. [...]
Nuestro modelo de organización social está fundamentado en la división hombre-mujer, donde cualquier individuo que quiera renunciar a este marco normativo se enfrenta a una serie de obstáculos que no le permiten vivir su corporeidad de una manera libre. [...]
Our model of social organization is based on the male-female division, where any individual who wishes to reject this regulatory framework faces a series of obstacles that do not allow him to live his or her corporation freely. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
74 p, 2.9 MB L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019 / Garcia Perez, Emma ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014.
La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014.
The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
15 p, 227.5 KB Diversidad sexo-genérica y relatos de vida : percepciones y testimonios de estudiantes del máster de Secundaria / Cantos Aldaz, Francisco Javier (Universitat Jaume I) ; Sanahuja Ribés, Aida (Universitat Jaume I) ; Moliner Miravet, Lidón (Universitat Jaume I)
Este estudio explora el impacto de los relatos de vida de docentes LGTBIQ+ sobre las percepciones del alumnado del máster de profesorado de la Universitat Jaume I de Castellón acerca de dos cuestiones: 1) la diversidad sexo-genérica y 2) las barreras y los procesos de empoderamiento que se encuentra el profesorado disidente de la norma cisheterosexual en los contextos educativos. [...]
Aquest estudi explora l'impacte dels relats de vida de docents LGTBIQ+ sobre les percepcions de l'alumnat del màster de professorat de la Universitat Jaume I de Castelló al voltant de dues qüestions: 1) la diversitat sexe-genèrica i 2) les barreres i els processos d'apoderament del professorat dissident de la norma cisheterosexual en els contextos educatius. [...]
In this paper, we explore the impact of LGTBIQ+ teachers' life stories on the perceptions of students taking the Master's Degree in Secondary Education at Jaume I University, Castellón with regard to two key issues: 1) gender diversity and 2) the barriers and empowerment processes encountered by dissident teachers in education contexts. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1577
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 99-113 (Monográfico)  
7.
25 p, 191.0 KB El nombre del sexo : el léxico de la sexualidad en la Castilla de la Edad Media / Ortega Baún, Ana E. (Universidad de Valladolid)
Esta investigación busca y analiza el vocabulario que se usó para hablar de sexo en Castilla entre el siglo X y la primera mitad del XVI con dos objetivos. El primero, el averiguar con exactitud qué léxico se utilizaba a la hora de hablar de sexualidad en general, de las zonas erógenas del cuerpo humano y del acto sexual. [...]
Aquesta recerca busca i analitza el vocabulari que es va usar per a parlar de sexe a Castella entre el segle X i la primera meitat del XVI amb dos objectius. El primer, l'esbrinar amb exactitud quin lèxic s'utilitzava a l'hora de parlar de sexualitat en general, de les zones erògenes del cos humà i de l'acte sexual. [...]
This research searches and analyzes the vocabulary that was used to talk about sex in Castile between the 10th century and the first half of the 16th with two objectives. The first, to find out exactly what lexicon was used when talking about sexuality in general, about the erogenous zones of the human body and the sexual act. [...]

2022 - 10.5565/rev/medievalia.584
Medievalia, Vol. 25 Núm. 1 (2022) , p. 47-71 (Artículos)  
8.
71 p, 23.8 MB Macrocircuitry and microcircuitry of the Tac2 pathway in fear conditioning / Florido Torres, Antonio Luis ; Andero Galí, Raül, dir. ; Pallarès, Marc, dir.
Els trastorns basats en la por són condicions altament incapacitants i els tractaments actuals no tenen èxit en molts casos. Les dones presenten gairebé tres vegades més prevalença vital d'aquests trastorns que els homes. [...]
Los trastornos basados en el miedo son condiciones altamente incapacitantes y los tratamientos actuales no tienen éxito en muchos casos. Las mujeres presentan casi tres veces más prevalencia de vida de estos trastornos que los hombres. [...]
Fear-based disorders are highly disabling conditions and current treatments are not successful in many cases. Women present almost three times more life prevalence of these disorders than men. Recent research has shown that centromedial amygdala (CeM) tachykinin 2 (Tac2) neurons are crucial for the regulation of fear conditioning (FC) in male mice. [...]

2022  
9.
264 p, 13.6 MB Sex and gender considerations in clinical research on sepsis : sex-and gender-based analysis and prognostic effect / Antequera, Alba ; Bonfill, X. (Xavier), dir. ; Urrútia Cuchí, Gerard, dir. ; Zamora Romero, Javier, dir.
Rerefons: Històricament la recerca i el coneixement produïts des d'occident sovint han reproduït les dinàmiques de diferents sistemes d'opressió estructural. L'evidència derivada d'aquestes metodologies córre el risc d'ignorar les necessitats de l'atenció sanitària i els valors i preferències de la majoria de la població que, alhora, està formada per un mosaic de grups atravessats per múltiples eixos de desigualtat. [...]
Antecedentes: Históricamente, la tradición científica occidental ha reproducido los sistemas de estructuras opresivas. Este conocimiento corre el riesgo de desatender las necesidades de atención en salud y los valores y preferencias de la mayoría de la población que, a su vez, está formada por un mosaico de grupos atravesados por múltiples ejes de desventaja. [...]
Background: Historically, western-oriented research knowledge and approaches have often reproduced the dynamics of different structural oppression systems. The evidence derived from these methodologies is at risk of disregarding the needs of health care and values and preferences of most of the population that, in turn, is composed of a mosaic in which groups experiencing multiple axes of disadvantage. [...]

2022  
10.
87 p, 1.0 MB Protocolos contra el acoso sexual y por razón de sexo en las empresas : análisis de las medidas de actuación / Cuyàs Moreno, Joana ; Bodelón, Encarna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El acoso sexual y el acoso por razón de sexo es una de las manifestaciones de la violencia contra la mujer con mayor presencia en nuestra sociedad, en particular, en el entorno laboral. A raíz de una mayor consciencia y sensibilización hacia la gravedad y alcance del problema y de una creciente intervención y control de las medidas empresariales al respecto por parte de la administración pública, las cuestiones de igualdad están a la orden del día de todas las empresas. [...]
Sexual harassment and harassment based on sex is one of the most prevalent manifestations of violence against women in our society, particularly in the workplace. As a result of a greater awareness of the seriousness and scope of the problem and a growing intervention and control of company measures in this respect by the public administration, equality issues are the order of the day in all companies. [...]

2021
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.