Dipòsit Digital de Documents de la UAB 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
30 p, 815.6 KB L'ocupabilitat en les reformes d'Educació Superior : estudi de cas de l'ocupabilitat en el desenvolupament de l'Espai Europeu d'Educació Superior / García Nomdedeu, Mireia ; Scandurra, Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les transformacions socials i econòmiques esdevingudes al llarg de les últimes dècades han reconfigurat totalment el sistema productiu i el mercat del treball. Aquestes transformacions han suposat també un canvi en els factors que expliquen el fet que un individu obtingui feina, i per tant, la seva ocupabilitat. [...]
Las transformaciones sociales y económicas ocurridas a lo largo de las últimas décadas han reconfigurado totalmente el sistema productivo y el mercado del trabajo. Estas transformaciones han supuesto también un cambio en los factores que explican el hecho de que un individuo obtenga trabajo, y por tanto, su empleabilidad. [...]
The social and economic trasformations that have taken place in the last few decades have completely rearranged the productive system, as well as the labour market. Said transformations have also entailed a shift in the main elements involved in the process of an individual obtaining a position, hence, their employability. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]  
2.
16 p, 266.9 KB Evaluación del modelo educativo constructivista de orientación educativa e intervención psicopedagógica desde el enfoque socioformativo / de la Oliva, David (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (Mèxic)) ; Tobón, Sergio (Centro Universitario CIFE) ; Pérez Sánchez, Ana Karina (Secretaría de Educación Pública del Estado de Puebla) ; Romero, Joel (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (Mèxic)) ; Escamilla Posadas, Karla Melina (Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (Mèxic))
El propósito de esta investigación es identificar y valorar el modelo de intervención que aplican equipos psicopedagógicos concretos en algunos centros de educación básica pública. Metodológicamente, se realizó un estudio descriptivo valorativo mediante la aplicación de cuestionarios con preguntas cerradas a los miembros de dichos equipos psicopedagógicos. [...]
El propòsit d'aquesta investigació és identificar i valorar el model d'intervenció que apliquen uns equips psicopedagògics en alguns centres d'educació bàsica pública. Metodològicament, es va realitzar un estudi descriptiu valoratiu mitjançant l'aplicació de qüestionaris amb preguntes tancades als membres d'aquests equips psicopedagògics. [...]
This study aims to identify and assess a socioformative-based intervention model applied by psychopedagogical teams at public, basic education schools. An evaluative, descriptive study was carried out using a survey of closed-ended questions administered to a group of professionals who work in the field of inclusion. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.772
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 561-576 (Temas de investigación)  
3.
28 p, 1.2 MB Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim? / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d'aprenentatge de l'activitat d'ensenyar per a qui la fa. Els resultats apunten que, com més complexa és l'activitat d'ensenyar, més oportunitats tenim d'aprendre ensenyant. [...]
This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. [...]

2017 - 10.2436/20.3007.01.87
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106  
4.
20 p, 177.3 KB Participación tecnocientífica en España : afrontando el reto de hibridar ciencia y política / Palà Nosàs, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Moyà-Köhler, Joan (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La inmersión en la sociedad del conocimiento trajo consigo el peligro de restringir el tratamiento de las temáticas tecnocientíficas a un proceso de obtención de consenso entre personas expertas y de alejar a la ciudadanía de la participación política. [...]
Immersion in the knowledge society brought with it the danger of restricting the treatment of scientific and technical issues to a process of obtaining consensus among experts, while keeping citizens away from political participation. [...]
La immersió en la societat del coneixement va comportar el perill de restringir el tractament de les temàtiques tecnocientífiques a un procés d'obtenció de consens entre persones expertes i d'allunyar la ciutadania de la participació política. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2387
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 1 (Gener-Març 2019) , p. 5-24 (Artículos)  
5.
22 p, 185.2 KB La producción académica de los egresados del posgrado de instituciones de educación superior en México / Méndez Rebolledo, Teresita de Jesús (Universitat de Barcelona)
La sociedad del conocimiento es una transición de las economías industriales a las economías fundadas en el saber, que están basadas en inversiones en educación, formación, investigación y desarrollo. [...]
La societat del coneixement és una transició de les economies industrials a les economies fonamentades en el saber, basades en inversions en educació, formació, investigació i desenvolupament. D'aquí ve que interessi analitzar la trajectòria de graduació i els perfils professionals dels titulats en base a la producció acadèmica, la satisfacció amb les competències adquirides, amb el programa educatiu i amb la institució, com també, mitjançant l'anàlisi estadística de regressió lineal, donar resposta a la pregunta següent: en quina mesura la trajectòria de graduació es distingeix per la seva productivitat acadèmica? Les dades que s'utilitzen pertanyen a divuit universitats i institucions d'educació superior (IES) mexicanes. [...]
The knowledge society has marked a transition from industrial economies to knowledgebased economies characterized by investment in education, training, and research and development. In order to determine to what extent the exit pathway of graduates is distinguished by their academic productivity, we analyze the pathways and professional profiles of graduates based on their academic production, as well as satisfaction with the skills acquired, the educational program and the institution. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.897
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 261-282 (Monográfico)  
6.
23 p, 192.7 KB Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología : el cambio tecnológico / Torres Albero, Cristobal (Universidad Autónoma de Madrid) ; Robles, José Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; De Marco, Stefano (Universidad Complutense de Madrid) ; Antino, Mirko (Universidad Complutense de Madrid)
El modelo de aceptación de la tecnología (TAM) es uno de los enfoques individualistas metodológicos más relevantes en el estudio del uso de Internet. Este trabajo es una revisión del debate sobre el peso de las variables psicológicas y sociales en este modelo. [...]
El model d'acceptació de la tecnologia (TAM) és un dels enfocaments individualistes metodològics més rellevants en l'estudi de l'ús d'Internet. Aquest treball és una revisió del debat sobre el pes de les variables psicològiques i socials en aquest model. [...]
The Technology Acceptance Model (TAM) is one of the most important methodological individualist approaches in the study of Internet use. This paper reviews the debate on the weight of psychological and social variables in this model. [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2233
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 1 (Gener-Març 2017) , p. 5-27 (Artículos)  
7.
18 p, 478.6 KB La relegación de la formación en el nuevo modelo de políticas activas de empleo / Lope Peña, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Este trabajo forma parte de la investigación "Diagnóstico socio-económico sobre las políticas de empleo en España: 2012-2014". Dirigida por Fausto Miguélez ha contado con la financiación de la Fundació La Caixa y sus resultados pueden consultarse en https://ddd. [...]
Aquest treball forma part de la recerca "Diagnòstic soci-econòmic sobre les polítiques d'ocupació a Espanya: 2012-2014". Dirigida per Fausto Miguélez ha comptat amb el finançament de la Fundació La Caixa i els seus resultats poden consultar-se en https://ddd. [...]
This paper is one of the outputs resulting from the research "Socio-economic diagnosis on employment policies in Spain: 2012-2014", directed by Fausto Miguélez and funded by the Foundation La Caixa. [...]

2016 - 10.5565/rev/aiet.39
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 3 (2016) , p. 56-73 (Polítiques d'ocupació)  
8.
20 p, 351.5 KB La Lejanía de la acción local sobre el empleo respecto a las premisas de la activación : dos ejemplos locales de políticas activas de empleo / Lope Peña, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis del Treball
L'Estratègia Europea d'Ocupació orienta les accions de tots els estats membres en matèria d'ocupació i de cohesió social. Aquesta Estratègia va fixar una sèrie d'objectius per al conjunt de la UE en l'horitzó del 2010 i així ho ha fet també pel 2020. [...]
La Estrategia Europea de Empleo orienta las acciones de todos los estados miembros en materia de empleo y de cohesión social. Dicha Estrategia fijó una serie de objetivos para el conjunto de la UE en el horizonte del 2010 y así lo ha hecho también para el 2020. [...]
The European Employment Strategy guides the actions of all member states concerning employment and social cohesion issues. The EES set some goals for the EU as a whole in the perspective of 2010 and of 2020 as well. [...]

2013 - 10.5565/rev/aiet.12
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 1 (2013) , p. 91-110  
9.
15 p, 109.0 KB Una antropóloga en el ciberespacio / Urquijo Arregui, Miren (Farapi S.L. Antropología aplicada)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Esta comunicación refleja un proceso de reflexión retrospectiva sobre el papel jugado por la consultora en Antropología aplicada Farapi, para el diseño de Kosmodisea. Se trata de una actividad interactiva en soporte web. [...]
Se invita a toda la audiencia a observarlos.

2007
EMIGRA working papers, Núm. 123 (2007) , p. 1-15  
10.
10 p, 76.2 KB Construcción de valores en los procesos de emancipación juvenil / Albaigés, Bernat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo reflexiona sobre la relación existente entre los valores y las condiciones de vida de los jóvenes, haciendo especial atención a los procesos actuales de emancipación juvenil. [...]
2007
ACE: architecture, city and environment, Any II, núm. 5 (2007) , p. 401-410  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.