Dipòsit Digital de Documents de la UAB 6 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.07 segons. 
1.
8 p, 2.5 MB Una unitat didàctica basada en l'enfocament per tasques : reflexions i exemples / Vilagrasa Grandia, Albert (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article es presenta una proposta d'implementació d'una unitat didàctica que es basa en l'enfocament per tasques. Es fa un breu repàs teòric dels fonaments de l'enfocament per tasques per contextualitzar la proposta que es duu a terme amb un grup d'aprenents adults d'un centre públic de les Illes Balears. [...]
This article presents an experience of the implementation of a pedagogic unit based on the task-based approach. A brief theoretical review of the basis of task-based approach is made in order to contextualise the experience which is carried out with a group of adult learners in a public school in the Balearic Islands. [...]
En este artículo se presenta una experiencia de implementación de una unidad didáctica que se basa en el enfoque por tareas. Se hace un breve repaso teórico de los fundamentos del enfoque por tareas para contextualizar la experiencia que se lleva a cabo con un grupo de aprendices adultos de un centro público de las Islas Baleares. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.63
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 63-70 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
32 p, 843.4 KB The TBLT Approach : what it is and How to Implement it in Catalan Secondary Schools / Egea Cruz, Nadia ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
As a result of the ineffectiveness of mainstream language teaching methodologies, L2 learners often feel discouraged and frustrated with the target language. This paper claims that TBLT could reverse this situation via task-based lessons that aim at increasing students' motivation to learn incidentally using their own resources to perform meaning-oriented communicative 'tasks'. [...]
Com a resultat de la ineficàcia de les metodologies d'ensenyament d'idiomes dominants, els estudiants de L2 sovint se senten desanimats i frustrats. Tanmateix, tal com defensa aquest treball, el TBLT podria revertir aquesta situació mitjançant lliçons basades en tasques amb una orientació comunicativa significativa que augmenten la motivació dels estudiants per aprendre de manera incidental utilitzant els seus propis recursos. [...]
Como resultado de la ineficacia de las metodologías de enseñanza de idiomas mayoritarias, los estudiantes de L2 a menudo se sienten desanimados y frustrados. Aun así, tal como defiende este trabajo, el TBLT podría revertir esta situación mediante lecciones basadas en tareas con una orientación comunicativa significativa que aumentan la motivación de los estudiantes para aprender de manera incidental utilizando sus propios recursos. [...]

2021
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
3.
16 p, 1.2 MB Teaching about sustainable consumption with sustainable tools / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper focuses on the topic of sustainable consumption in order to support teacher trainers and future primary teachers in planning and integrating Education for Sustainable Development (ESD) competencies within their classes. [...]
Aquest article se centra en el tema del consum sostenible per tal de donar suport als formadors de mestres i futurs mestres de primària en la planificació i integració de les competències en Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS) dins de les seves classes. [...]
Este artículo se centra en el tema del consumo sostenible para dar apoyo a los formadores de maestros y futuros maestros de primaria en la planificación e integración de las competencias en Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) dentro de sus clases. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.41
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 19-34 (Innovació i transmissió de coneixement)  
4.
19 p, 253.4 KB Cultura de aprendizaje : factor relevante en la enseñanza por tareas del español / Vela Hidalgo, Alejandra (Pontificia Universidad Católica del Ecuador) ; Buitrago Rico, Yudi Marlen (Pontificia Universidad Católica del Ecuador)
Este artículo explora los factores de éxito o fracaso, específicamente la cultura de aprendizaje, de la metodología basada en proyectos en clase de español como segunda lengua para promover el uso de la lengua meta fuera de clase. [...]
In this study, we explore the key factors of Task Based Language Teaching in Spanish as L2 classes in immersion contexts, to encourage the use of the target language outside the classroom. In order to do this, we developed two case studies, with two groups of different proficiency levels (A1-A2 and B2). [...]
Cet article explore les facteurs de succès ou d'échec, spécifiquement liés à la culture d'apprentissage, de la méthodologie basée sur l'utilisation de tâches dans une classe d'espagnol comme seconde langue pour promouvoir l'usage de la langue cible en dehors du cours. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.778
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 25-43 (Articles)  
5.
18 p, 153.1 KB A lezione con i task : fra teoria e operatività / Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Odelli, Enrico (Universiteit Leiden) ; Vilagrasa, Albert (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes)
This article aims to: present a literature review about Task-Based Language Teaching (TBLT) for practicing teachers and teachers in preparation; set up a link between TBLT and the guidelines of the Action-Oriented Approach described in the Common European Framework of Reference for Languages; and bring together current theory, research and practice. [...]
2017 - 10.14277/2280-6792/ELLE-6-2-17-1
EL.LE Educazione Linguistica. Linguistic Education, Vol. 6, núm. 2 (2017) , p. 199-215  
6.
16 p, 1.2 MB The European Digital Kitchen Project / Seedhouse, Paul (Newcastle University) ; Preston, Anne (Newcastle University) ; Olivier, Patrick (Newcastle University) ; Jackson, Dan (Newcastle University) ; Heslop, Philip (Newcastle University) ; Balaam, Madeline (Newcastle University) ; Rafiev, Ashur (Newcastle University) ; Kipling, Matthew (Newcastle University)
This article reports on the European Digital Kitchen, an EU-funded language learning project which promotes learning of languages, cultures and cuisines in digital interactive kitchens. The project involves taking a normal kitchen and specifically adapting it for language learning using the next generation of digital technology, namely activity recognition and sensor technology. [...]
Cet article rend compte de la 'European Digital Kitchen', un projet d'apprentissage de la langue financé par l'UE qui favorise l'apprentissage des langues, des cultures et des cuisines dans les cuisines interactifs digitales. [...]
Dieser Artikel berichtet über die 'European Digital Kitchen', ein EU-geförderten Sprachlernprojekt , das Lernen von Sprachen, Kulturen und Küchen in digitalen interaktiven Küchen fördert . Das Projekt modifiziert eine normale Küche speziell für Sprachlern mit der nächsten Generation der digitalen Technologie, nämlich Aktivitätserkennung und Sensortechnik. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.554
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 1-16  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.