Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
2 p, 33.0 KB La llengua més enllà de la classe de llengua / Ferrer Ripollés, Montserrat ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 54 (2011) , p. 7-8  
2.
8 p, 103.8 KB El diàleg a l'aula des de la perspectiva sociocultural : les nocions de bastida i parla exploratòria / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, hi explorem els trets generals de dues nocions desenvolupades pels estudis socioculturals interessats en la interacció a l'aula: la «bastida» i la «parla exploratòria». Abans d'abordar-les, presentem els plantejaments de partida d'aquests estudis sobre la institució escolar i el potencial que la interacció té per a l'aprenentatge.
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Vol. 1, Num. 54 (2011) , p. 68-75  
3.
2 p, 43.1 KB La lectura a les activitats d'escriptura / Guasch, Oriol ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 5-9  
4.
11 p, 124.7 KB Llegir per escriure textos argumentatius / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ill, Carles (Escola Superior de Música de Catalunya)
Tot seguit, presentem una experiència d'estudi del text argumentatiu a l'educació superior. Els estudiants han de respondre dues consignes: explorar la polèmica plantejada per dos textos periodístics (una columna d'opinió i una carta dels lectors) i escriure-hi un text de resposta. [...]
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 48-58  
5.
12 p, 134.3 KB Llegir per escriure textos d'història de la literatura / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot seguit, descrivim una experiència d'estudi d'història de la literatura a quart d'ESO que combina escriptura, lectura i interacció oral. A partir de la lectura conjunta del poema La pàtria, de Bonaventura Carles Aribau, el professor proposa d'estudiar història de la literatura. [...]
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 27-38  
6.
16 p, 74.2 KB Llibres de text i digitalització de les aules : parlem-ne / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, hi presentem els resultats d'un qüestionari adreçat a docents de llengua sobre els llibres de text i les TIC. En primer lloc, hi exposem de manera sintètica les respostes, identificant-ne punts de coincidència i divergència. [...]
2010
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 50 (2010) , p. 69-84  
7.
11 p, 56.2 KB Parlar i escriure per aprendre gramàtica a secundària / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, hi descrivim una experiència d'ensenyament gramatical portada a terme en una aula de quart d'ESO inspirada en les idees provinents de la investigació en didàctica de la gramàtica. [...]
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 52 (2011) , p. 112-122  
8.
18 p, 92.1 KB Lectura i escriptura a secundària : una wikillibreta de vacances / Fontich, Xavier (Escola Escaladei (Cerdanyola del Vallès))
L'article descriu un treball sobre el llibre de lectura que, a més d'aproximar-se al text per quatre camins diferents i complementaris, pretén explorar diversos gèneres escrits (des de l'exposició fins a la ressenya, passant per la narració, la sinopsi o l'entrevista) i incidir en quatre àmbits de l'acció didàctica: la reflexió-acció per al docent, el treball cooperatiu per a l'organització d'aula, la metacognició per a l'alumne i la dimensió significativa de la matèria.
2008
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 44 (2008) , p. 41-58  
9.
12 p, 46.5 KB La construcció del coneixement gramatical dels alumnes de secundària a través de la recerca i el raonament : l'ús del pronom hi en el català oral / Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich, Xavier (Escola Escaladei (Cerdanyola del Vallès))
En aquest article partim de la hipòtesi que el funcionament de la llengua pot constituir un objecte de coneixement que interessi els estudiants si són ells mateixos que han de confrontar-s'hi per construir coneixement a través de processos actius de recerca (recollida de dades, observació, comparació, anàlisi, argumentació, sistematització, síntesi dels resultats, etc. [...]
2003
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 31 (2003) , p. 99-110  
10.
16 p, 167.1 KB Fonaments teòrics de l'ensenyament de la literatura a la secundària / Quintana, Lluís, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport per a l'ensenyament de la retòrica, però també per a la formació del ciutadà, cosa que ajuda a entendre el paper que ha ocupat aquesta assignatura i el desconcert en què ens trobem actualment, en què moltes de les funcions per a les quals es va crear han quedat obsoletes. [...]
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 53 (gener-març 2011) , p. 101-111  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.