Dipòsit Digital de Documents de la UAB 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
13 p, 110.9 KB L'avis d'enseignants du secondaire sur l'utilisation et la valeur éducative du patrimoine culturel en Catalogne. Trois études de Cas / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Le Cartable de Clio, Núm. 5 (2005) , p. 239-251  
2.
14 p, 410.8 KB Une proposition conceptuelle pour la recherche et l'enseignement du temps historique / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
2006
Le Cartable de Clio, Núm. 6 (2006) , p. 77-90  
3.
23 p, 408.3 KB La formación en competencias de pensamiento histórico / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta una propuesta para la formación de competencias de pensamiento histórico. 1) La conciencia histórica-temporal relacionada con la temporalidad humana, el cambio y el poder sobre el tiempo futuro. [...]
This article presents a proposal of historical thinking competences education. 1) The historical-temporal consciousness related to human temporality, change and power over the future time. 2) The representation of history, such as narrative and historical explanation, for the reconstruction of the past. [...]

2010
Clio y asociados, Núm. 14 (2010) , p. 34-56  
4.
19 p, 172.4 KB Formación de la conciencia histórica y educación para el futuro / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo pretendemos establecer las relaciones entre dos corrientes de investigación e innovación en la enseñanza de la Historia y de las ciencias sociales, que tienen importantes líneas de convergencia, aunque pertenecen a tradiciones científicas diferentes. [...]
In this article we pretend to prove the relations between two lines of research and innovation in the teaching of history and social sciences, both have important points of contact, although they belong to different scientific traditions. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 19 (2014) , p. 249-267  
5.
17 p, 190.0 KB ¿Cómo podemos analizar la competencia narrativa del alumnado en el aprendizaje de la Historia? / Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El objetivo de este artículo es proponer un instrumento para analizar el nivel de competencia narrativa del alumnado como componente clave del pensamiento histórico y social. A partir de una revisión teórica sobre las narraciones, su contenido y estructura, se propone una batería de preguntas para identificar el grado de competencia narrativa del alumnado. [...]
The aim of this paper is to analyze the role that teachers assigned to curricular requirements, establishing the relationship between these documents and everyday practice. From the interpretation of interviews with a group of teachers, is to study the ways in which teachers used, discarded and/or reworked curriculum requirements, based on assume that they have an active role in the redefinition of such documents. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 18 (2014) , p. 166-183  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.