Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
5 p, 107.9 KB Llengua i Gènere [106982] / Zurrón Servera, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura vol fomentar la reflexió crítica sobre la capacitat de la llengua i els discursos d'intervenir en la construcció del gènere. Es pretén examinar la llengua com a producte cultural, convencional i en evolució que s'impregna i participa de les pràctiques i les diferències socials.
This subject aims to promote critical reflection on the ability of language and discourses to intervene in the construction of gen The objective is to examine language as a cultural, conventional and evolving product that is influenced by and participates in.
La asignatura quiere fomentar la reflexión crítica sobre la capacidad de la lengua y los discursos de intervenir en la construcción del género. Se pretende examinar la lengua como producto cultural, convencional y en evolución que se impregna y participa de las prácticas y las diferencias sociales.

2023-24
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1556]
3 documents
2.
22 p, 1.5 MB The 'Big DP' hypothesis : new evidence from gender agreement in a Shipibo-Spanish language contact situation / Sánchez, Liliana (University of Illinois Chicago) ; Camacho, José (University of Illinois at Chicago) ; Mayer, Elisabeth (Australian National University) ; Rodríguez Alzza, Carolina (The University of Texas at Austin)
Previous evidence suggests clitics and determiners do not enter the same type of gender agreement relations in contact varieties of Spanish, despite proposals that treat clitics as determiners (big DP - Determiner Phrase - hypothesis) (Uriagereka 1995; Cecchetto 1999, 2000; Belletti 2005). [...]
Els treballs anteriors suggereixen que els clítics i els determinants no entren en el mateix tipus de relacions de concordança de gènere en varietats de contacte de l'espanyol, tot i les propostes que tracten els clítics com a determinants (hipòtesi del SD gros) (Uriagereka 1995; Cecchetto 1999, 2000; Belletti 2005). [...]

2023 - 10.5565/rev/catjl.357
Catalan journal of linguistics, Vol. 22 (2023) , p. 127-148 (Articles)  
3.
4 p, 104.1 KB Llengua i Gènere [105798] / Zurrón Servera, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura vol fomentar la reflexió crítica sobre la capacitat de la llengua i els discursos d'intervenir en la construcció del gènere. Es pretén examinar la llengua com a producte cultural, convencional i en evolució que s'impregna i participa de les pràctiques i les diferències socials.
This subject aims to promote critical reflection on the ability of language and discourses to intervene in the construction of gen.
La asignatura quiere fomentar la reflexión crítica sobre la capacidad de la lengua y los discursos de intervenir en la construcción del género. Se pretende examinar la lengua como producto cultural, convencional y en evolución que se impregna y participa de las prácticas y las diferencias sociales.

2022-23
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
4.
4 p, 104.2 KB Llengua i Gènere [105798] / Zurrón Servera, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura vol fomentar la reflexió crítica sobre la capacitat de la llengua i els discursos d'intervenir en la construcció del gènere. Es pretén examinar la llengua com a producte cultural, convencional i en evolució que s'impregna i participa de les pràctiques i les diferències socials.
This subject aims to promote critical reflection on the ability of language and discourses to intervene in the construction of gen.
La asignatura quiere fomentar la reflexión crítica sobre la capacidad de la lengua y los discursos de intervenir en la construcción del género. Se pretende examinar la lengua como producto cultural, convencional y en evolución que se impregna y participa de las prácticas y las diferencias sociales.

2021-22
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
5.
4 p, 103.5 KB Llengua i Gènere [105798] / Zurrón Servera, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura vol fomentar la reflexió crítica sobre la capacitat de la llengua i els discursos d'intervenir en la construcció del gènere. Es pretén examinar la llengua com a producte cultural, convencional i en evolució que s'impregna i participa de les pràctiques i les diferències socials.
La asignatura quiere fomentar la reflexión crítica sobre la capacidad de la lengua y los discursos de intervenir en la construcción del género. Se pretende examinar la lengua como producto cultural, convencional y en evolución que se impregna y participa de las prácticas y las diferencias sociales.

2020-21
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
6.
3 p, 98.9 KB Llengua i Gènere [105798] / Falconí Trávez, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El propòsit d'aquesta assignatura és que l'alumnat sigui conscient del paper fonamental dels usos lingüístics i discursius en la creació d'identitats de gènere. S'analitzarà el gènere com una construcció situada, la percepció de la qual s'estructura a través d'ideologies sociolingüístiques i culturals.
El propósito de esta asignatura es hacer que el alumnado sea consciente del papel fundamental de los usos lingüísticos y discursivos en la creación de identidades de género. Se analizará al género como una construcción situada, cuya percepción se estructura a través de ideologías sociolingüísticas y culturales.

2019-20
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
7.
8 p, 297.0 KB Exploring the factorial structure of the Sport Anxiety Scale-2 : invariance across language, gender, age and type of sport / Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sousa, Catarina Dinis Pereira de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jannes, Caroline (Rijksuniversiteit te Gent)
Background: This study evaluates the metric and scalar invariance of the Sport Anxiety Scale-2 (SAS-2), which is considered one of the best sport performance anxiety assessment tools for child and adolescent athletes, across four sampling variables: language, gender, age and type of sport. [...]
Antecedentes: este estudio evalúa la invariancia métrica y escalar de la Escala de Ansiedad Competitiva-2 (SAS-2), considerada una de las mejores herramientas de evaluación de la ansiedad competitiva en niños y adolescentes, a través de cuatro variables muestrales: lenguaje, género, edad y tipo de deporte. [...]

2015 - 10.7334/psicothema2014.263
Psicothema, Vol. 27, núm. 2 (2015) , p. 174-181  
8.
19 p, 268.6 KB Ethnicity and Gender in Textbook and Practice - Language Courses for Immigrants in Sweden / Carlson, Marie (Goteborg University (Suècia). Center for Cultural Studies)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
The contribution at hand here deals with conceptions of gender, ethnicity and views of knowledge in textbooks and practice/ interaction within Swedish Language Courses for Immigrants (SFI) - adult education. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 61 (2007) , p. 1-19  
9.
22 p, 175.9 KB Análise da Conversa (Aplicada) como uma abordagem para o estudo de linguagem e gênero : o caso dos atendimentos a mulheres em situação de violência no Brasil / Ostermann, Ana Cristina
Neste artigo mostro como a Análise da Conversa (Aplicada) pode nos ajudar a compreender as ações humanas em situações cotidianas. Para tanto, valhome dos resultados de uma pesquisa sobre atendimentos a mulheres em situação de violência. [...]
In this article I show how (Applied) Conversation Analysis might help us understand human actions in everyday situations. In order to do so, I make use of the results of an investigation of services provided to female victims of domestic violence. [...]

2008 - 10.5565/rev/athenead/v0n14.537
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 14 (2008) p. 245-266  
10.
21 p, 95.8 KB Els estudis de gènere a la geografia francòfona : una opció de recerca diferent / Blanco-Romero, Asunción
L'article mostra l'actual aportació científica francòfona a la geografia del gènere en el darrer decenni. Així, l'anàlisi acurada dels articles de gènere publicats, entre 1987 i 1997, en les més importants revistes de geografia francòfones, tant del país veí com del Quebec, ha possibilitat la creació d'una tipologia i catalogació dels diferents temes tractats. [...]
El artículo muestra la actual aportación científica francófona a la geografía del género. El análisis detallado de los artículos de género publicados, entre 1987 y 1997, en las más prestigiosas revistas de geografía francófonas, tanto de nuestro país vecino como de Quebec, ha posibilitado la creación de una tipología y catalogación de los diferentes temas tratados. [...]
Cet article montre l'actuel apport scientifique francophone à la géographie du genre pendant la dernière décennie. L'analyse soigné des articles de genre publiés entre 1987 et 1997, dans les plus prestigieuses revues francophones, de la France et du Québec, a fait possible la création d'une typologie et catalogage des différents thèmes traités. [...]
This paper presents an analysis of the recent scientific contributions to the geography of gender in the French language. A detailed analysis of the articles on gender published between 1987 and 1997, in the most prestigious geography magazines in the French language, in France as well as in Quebec, has made it possible to create a typology and to catalogue the different subjects discussed. [...]

1999
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 35 (1999) , p. 167-186  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.