Dipòsit Digital de Documents de la UAB 25 registres trobats  inicianterior12 - 21següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
12.
8 p, 193.7 KB Emotional Intelligence and Social Interest : are they related constructs? / Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Oberst, Úrsula E. (Universitat Ramon Llull)
In the last 15 years, a new psychological construct has emerged in the field of psychology: Emotional Intelligence. Some models of Emotional Intelligence bear ressemblence with aspects of one of the core constructs of Adlerian Psychology: Social Interest. [...]
En els últims 15 anys, un constructe psicològic s'ha desenvolupat en el camp de la psicologia: Intel·ligència Emocional. Alguns models de la intel·ligència emocional mantenen similituds amb un dels principals constructes de la psicologia Adleriana: Interès Social. [...]
En los últimos 15 años, un constructo psicológico se ha desarrollado en el campo de la psicología: Inteligencia Emocional. Algunos modelos de la inteligencia emocional mantienen similitudes con uno de los principales constructos de la psicología adleriana: Interés Social. [...]

2012
Aloma, Vol. 30 Núm. 1 (2012) , p. 159-166  
13.
10 p, 94.4 KB Aspectos psicológicos del baile : una aproximación desde el enfoque de la pasión / Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martos, Verónica (Universitat Ramon Llull) ; Oberst, Úrsula E. (Universitat Ramon Llull)
El presente estudio pretende caracterizar a los practicantes de baile en relación al modelo dualístico de la pasión descrito por Vallerand. La pasión se define como una fuerte inclinación de la persona hacia una actividad considerada importante y autodefinitoria. [...]
El present estudi pretén caracteritzar els practicants de ball amb relació al model dualístic de la passió descrit per Vallerand. La passió es defineix com una forta inclinació de la persona vers una activitat considerada important i autodefinitòria. [...]
This study aims to characterize dancers in relation to the dualistic model of passion described by Vallerand. Passion is defined as a person's strong inclination to an activity considered to be important and self-defining. [...]

2011
Aloma, Núm. 29 (2011) , p. 341-350  
14.
21 p, 608.6 KB El Rol del pedagog i les funcions que desenvolupa en els processos d'adopció internacional / Sallés Domènech, Cristina (Universitat Ramon Llull) ; Boada i Mir, Berta (Universitat Ramon Llull. Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés)
L'adopció internacional ha passat a ocupar un lloc important en el nostre context social, polític i educatiu i, com a pedagogs experts en l'àmbit, volem reflexionar, entorn de la importància d'aquesta figura professional en els equips interdisciplinaris que treballen amb les famílies i la infància adoptada i entorn de la seva implicació en les diferents etapes del procés d'adopció. [...]
La adopción internacional ha pasado a ocupar un sitio importante en nuestro contexto social, político y educativo y como pedagogos expertos en este ámbito, queremos reflexionar sobre la importancia de esta figura profesional en los equipos interdisciplinarios que trabajan con las familias y los niños adoptados, al igual que sobre su implicación en las diferentes etapas del proceso de adopción. [...]
International adoption has become very significant in our social, political, and educational context, and we, as pedagogues with expertise in this field, want to reflect upon the importance of this professional figure in the interdisciplinary teams that work with families and adopted children, as well as their involvement in the different stages of the adoption process. [...]

2010
Aloma, Núm. 27 (2010) , p. 67-87  
15.
8 p, 132.2 KB El paper de l'educació filosòfica en la construcció del ciutadà / Riba Miralles, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
2006
Aloma, Núm. 19 (2006) , p. 217-224  
16.
10 p, 164.6 KB L'ensenyament de la psicoanàlisi a la Universitat / Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social)
El Psicoanálisis y la Universidad se han avenido mal, salvando algunas excepciones, desde siempre. Las instituciones psicoanalíticas no han propiciado los intercambios con otras disciplinas ni instituciones. [...]
Psychoanalysis and University have never got along, with some exceptions of course. Psychoanalytic institutions have never promoted exchanges with other disciplines or entities. In this sense, the University has been considered a danger, rather than a dissemination platform. [...]
Psychanalyse et Université sont, depuis toujours et i quelques exceptions pres, indésirables. Les institutions psychanalytiques n'ont pas encouragé les échanges avec les autres disciplines ou institutions. [...]

2004
Aloma, Núm. 14 (2004) , p. 150-159  
17.
22 p, 522.1 KB Mètodes i ciències humanes / Fullat, Octavi 1928- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
L'autor recorre els procesos històrics en què els humans han cercat el sentit del conèixer i la comunicación del seu conèixer a través de l'expressió fonamentada en la paraula. Epistemologia és un terme confrontat a l'ús comú de ciencia i obert a l'hermenèutica més enllà de l'anomenada filosofía de la ciencia. [...]
El autor recorre los procesos históricos en los que los seres humanos han buscado el sentido del conocer, y la comunicación de su conocimiento por medio de una expresión fundada en la palabra. Epistemologia es un termino confrontado con el uso común de "ciencia" y abierto a la hermenéutica más allá de la denominada Filosofia de la ciencia. [...]
L'auteur parcourre les proces historiques dans lesquels l'etre humain a cherché le sens de la connaissance aussi que la communication de cette connaissance i travers de l'expression fondée sur les mots. [...]
The author revises the historical processes through which human beings have looked for the sense of knowing and the communication of their knowledge through expression based on words. Epistemology is a term confronted to the common use of science and open to hermeneutics beyond the so-called philosophy of science. [...]

2003
Aloma, Núm. 12 (2003) , p. 15-36  
18.
10 p, 434.1 KB D'ensenyar i d'aprendre... omplint l'agenda de bones intencions / Castelló, Montserrat
En la majoria de debats, publicacions, congressos i reflexions científiques sobre el present i el futur de l'educació, quan es tracta de fixar-se en els procesos d'ensenyament-aprenentatge, destaquen, tant per la seva freqüència com per la unanimitat a l'hora de considerar la seva importància, dues qüestions que fan referencia, en primer lloc, a la necessitat de pensar, de considerar, que l'objectiu fonamental de qualsevol procés d'ensenyament-aprenentatge és el de mobilitzar processos d'abstracció, de reflexió; i, en segon lloc, al paper que la consciencia juga o hauria de jugar a l'hora de facilitar un aprenentatge de qualitat. [...]
En la mayoría de los debates, publicaciones, congresos y reflexiones científicas sobre el presente y el futuro de la educación, cuando la atención se centra en los procesos de enseñanza-aprendizaje, destacan, tanto por su frecuencia como por la unanimidad a la hora de considerar su importancia, dos cuestiones que hacen referencia, la primera, a la necesidad de pensar, de considerar que el objetivo fundamental de cualquier proceso de enseñanza aprendizaje es el de movilizar procesos de abstracción, de reflexión; y, la segunda, al papel que la conciencia juega o debería jugar en el momento de proporcionar un aprendizaje de cualidad. [...]
In most discussions, publications, con ferences and scientific reflections about the present and future of education, focusing on teaching-learning processes, two issues stand out both for their frequency and the unanimous recognition of their importance. [...]
Dans la majorité de débats, publications, congrés et réflexions scientifiques sur le présent et le futur de 1'éducatïón, quand 11 s'agit de fixer notre attention sur les procès d'enseignement - apprentissage, deux questions sont mises en relief autant pour leur fréquence comme pour l'unanimité de leur importance. [...]

1999
Aloma, Núm. 5 (1999) , p. 79-88  
19.
14 p, 496.6 KB El joc del "rescat" en el procés constituent de l'esport contemporani a Catalunya (1920-1926) / Brasó i Rius, Jordi (Centre d'Alt Rendiment (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L'objecte d'aquest article és analitzar la presència del joc del rescat en la societat catalana i, concretament, en els moviments associatius de l'esport d'inicis del segle XX. Aquest estudi s'ha elaborat a partir d'una recerca documental de fonts primàries, principalment de la premsa esportiva, però ha comptat amb el suport d'altres investigacions recents. [...]
2015
Aloma, Vol. 33, Num. 1 (2015) , p. 79-91  
20.
14 p, 110.3 KB La memoria en anuncios publicitarios y su posible aplicabilidad en el contexto escolar / Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La memoria es un proceso psicológico de gran importancia en la adquisición de mensajes publicitarios. Estudios previos han mostrado el valor de la memoria explícita o estratégica y de la memoria implícita. [...]
2010
Aloma, Núm. 26 (2010) , p. 123-135  
21.
9 p, 180.8 KB Modelos teóricos en inteligencia emocional y su medida / Chamarro Lusar, Andrés ; Oberst, Úrsula E.
El de 'inteligencia emocional' se ha convertido en uno de los conceptos psicológicos más populares. Este hecho presenta, sin duda, diversos aspectos positivos como, por ejemplo, el interés generalizado por las emociones y las competencias personales y su desarrollo en aras de una mejor adaptación social y laboral. [...]
2004
Aloma, Núm. 14 (2004) , p. 209-217  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 25 registres trobats   inicianterior12 - 21següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.