Dipòsit Digital de Documents de la UAB 33 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
7 p, 1.3 MB El perfil professional del mestre especialista d'Educació Física : un estudi de competències professionals / Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
A l'article s'exposa com s'ha portat a terme l'elaboració del perfil professional del mestre especialista d'educació física a primària, a partir de l'aplicació del mètode anomenat estudi de competències. [...]
En el artículo se expone como se ha llevado a cabo la elaboración del perfil profesional del maestro especialista de educación física en primaria, a partir de la aplicación del método denominado estudio de competencias. [...]
The article shows how we have carried out an elaboration of the professional profile of the specialist teacher of P. E. in Primary Schools, beginning with the application of the method called "study of aptitudes". [...]

2000
Apunts. Educació física i esports, Núm. 61 (2000) , p. 48-55
2 documents
12.
9 p, 4.4 MB La percepció del temps a l'activitat esportiva / Bayés, Ramon 1930- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una taxonomia que permet agrupar les tasques o situacions esportives -amb independència de l'esport de què es tracti- en funció de l'alteració que són susceptibles de produir en la percepció del pas del temps de l'esportista. [...]
Se presenta una taxonomía que permite agrupar las tareas o situaciones deportivas -con independencia del deporte de que se trate- en función de la alteración que son susceptibles de producir en la percepción del paso del tiempo del deportista. [...]
A taxonomy that allows us to classify sportive situations depending on the effects that they produce on the experience of time passing is proposed. It is considered that a classification like this can help sports psychologists, coaches and the athletes themselves in the detection of situations of the sportive practice that can produce concentration problems. [...]

1998
Apunts. Educació física i esports, Núm. 53 (1998) , p. 83-91
2 documents
13.
11 p, 8.5 MB Els recursos i materials didàctics en educació física / Díaz Lucea, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els continguts que a continuació es desenvolupen tracten d'analitzar i classificar els materials i els recursos didàctics propis de l'àrea d'educació física i alhora pretenen establir-ne la funcionalitat a partir de les activitats físiques en què poden ser utilitzats. [...]
1996
Apunts. Educació física i esports, Núm. 43 (1996) , p. 42-52
2 documents
14.
7 p, 587.5 KB Aplicant l'autoparla amb tennistes adults : la familiarització amb la tècnica / Latinjak, Alexander T. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona)
L'objectiu d'aquest treball ha estat estudiar el procés de familiarització d'un esportista amb la tècnica de l'autoparla. Per fer això catorze tennistes adults (edat mitjana = 39,36, DT = 6,18) han aplicat un autoparla d'instrucció i autodeterminat durant diverses repeticions d'una tasca de tennis. [...]
El objetivo de este trabajo ha sido estudiar el proceso de familiarización de un deportista con la técnica del auto-habla. Para ello, 14 tenistas adultos (edad media = 39,36, DT = 6,18) han aplicado un auto-habla instruccional y auto determinado durante varias repeticiones de una tarea de tenis. [...]
The purpose of this study was to analyze the process through which an athlete becomes familiar with self-talk techniques. 14 male adult tennis players (average age = 39. 36, DS = 6. 18) used instructional and self-determined self-talk throughout several repetitions of a tennis task. [...]

2011
Apunts. Educació física i esports, Núm. 103 (2011) , p. 9-15
2 documents
15.
10 p, 6.6 MB L'assessorament psicològic a entrenadors : experiència en bàsquet d'iniciació / Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En aquest article, primerament, s'insisteix en la importància de l'observació de la conducta dels entrenadors en competicions infantils com a pas previ a qualsevol intervenció o assessorament psicològic. [...]
En este artículo, en primer lugar, se insiste en la importancia de la observación de la conducta de los entrenadores en competiciones infantiles como un paso previo a cualquier intervención o asesoramiento psicológico. [...]

1994
Apunts. Educació física i esports, Núm. 35 (1994) , p. 5-14
2 documents
16.
10 p, 8.5 MB La psicologia de l'esport : definició, evolució i relació amb la resta de ciències de l'activitat física i l'esport / Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La psicologia de l'esport és encara una disciplina jove que, en la majoria de països, va obtenir el reconeixement oficial després de la celebració del I Congrés Mundial de Psicologia de l'Esport el 1965. [...]
La Psicología del Deporte es todavía una disciplina joven que, en la mayoría de países, obtuvo su reconocimiento oficial a partir de la celebración del I Congreso Mundial de Psicología del Deporte en 1965. [...]

1990
Apunts. Educació física i esports, Núm. 22 (1990) , p. 11-20
2 documents
17.
8 p, 3.9 MB Avaluació del clima motivacional, satisfacció, percepció d'habilitat i actituds de fairplay en futbolistes alevins i infantils i en llurs entrenadors / Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'objectiu principal d'aquest treball és descriure les valoracions dels jugadors i dels entrenadors sobre la percepció del clima motivacional i les actituds de fairplay. També s'avalua el grau de satisfacció dels jugadors en els entrenaments de futbol, així com les puntuacions sobre els criteris de percepció d'habilitat dels jugadors. [...]
El objetivo principal de este trabajo es describir las valoraciones de los jugadores y entrenadores sobre la percepción del clima motivacional y las actitudes de fairplay. También se evalúa el grado de satisfacción de los jugadores en los entrenamientos de fútbol, así como las puntuaciones sobre los criterios de percepción de habilidad de los jugadores. [...]
The main aim of this work is to describe the vatuation of players and trainers concerning the perceived motivational climate and the attitudes of fairplay. We also evaluate the level of satisfaction of the players in the football training sessions, as well as the scores on the criteria of perceived ability in the players. [...]

2000
Apunts. Educació física i esports, Núm. 62 (2000) , p. 6-13
2 documents
18.
9 p, 1.1 MB Les teories implícites dels professors d'Educació Física / Díaz Lucea, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest treball forma part d'una investigació molt més àmplia que, prenent la programació de l'Educació Física com a eix referencial, pretén d'estudiar el pensament del professor i analitzar els factors que incideixen en les decisions que aquest pren quan resol alguns aspectes vinculats a les seves tasques docents. [...]
Este trabajo forma parte de una investigación mucho más amplia que, tomando la programación de la Educación Física como eje referencial, pretende estudiar el pensamiento del profesor y analizar los factores que inciden en las decisiones que éste toma cuando resuelve ciertos aspectos vinculados con sus tareas docentes. [...]
This essay is part of much more extensive re search which in tends to study the teacher's thought and analyse the factors that affect his decisions when solving certain points of his teaching tasks, taking Physical Education as a main reference. [...]

2002
Apunts. Educació física i esports, Núm. 70 (2002) , p. 16-24
2 documents
19.
8 p, 456.1 KB Intervenció per a la promoció d'actituds de fair play en futbolistes cadets / Palou Sampol, Pere (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Borràs, Pere A (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Ponseti, Xavier (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Vidal Conti, Josep (Universitat de les Illes Balears. Àrea d'educació física i esportiva) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En aquest article es descriuen els processos de disseny i elaboració d'una intervenció per a la promoció del fair play i l'esportivitat i també l'estudi realitzat per tal de comprovar-ne l'efecte. [...]
En este artículo se describen los procesos de diseño y elaboración de una intervención para la promoción del fairplay y la deportividad, así como el estudio realizado de cara a la comprobación del efecto de la mencionada intervención. [...]
Process to design and develop a protocol for sportpersonship and fair play promotion intervention is described in this paper, the posterior study to check the influence of the interventión is related too. [...]

2007
Apunts. Educació física i esports, Núm. 89 (2007) , p. 15-22
2 documents
20.
8 p, 257.6 KB Iniciación educativa a la resistencia aeróbica.(III) Canto en carrera : funciones y asignaciones / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El autor presenta un conjunto de factores didácticos sistemáticos para la iniciación educativa a la resistencia aeróbica, centrándose en métodos aplicables a la realidad escolar desde una perspectiva sostenible. [...]
The author presents a series of systematic teaching factors for educational introduction to aerobic endurance, focusing on methods that can be used in schools over a prolonged period of time. The underlying doctrine was developed by the author as a result of his experience with a group of children who took part in a Cooperative Physical Education school programme whose core content included developing aerobic endurance. [...]
to his proposal for disciplinary interplay between Physical Education and Music Education in order to an educational introduction to aerobic endurance from a sustainable standpoint.

2014 - 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2014/1).115.08
Apunts. Educació física i esports, Núm. 115 (enero-marzo 2014) , p. 82-89  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 33 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.