No s'ha trobat cap coincidència exacta per Diaz, Claudia,, però canviant-lo per Diaz Claudia ...
Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.10 segons. 
1.
21 p, 3.5 MB Improving ecosystem assessments in Mediterranean social-ecological systems : a DPSIR analysis / Balzan, Mario V. (Malta College of Arts, Science and Technology) ; Martins Pinheiro, Ana (Lisbon University) ; Mascarenhas, André (Humboldt-Universität zu Berlin) ; Morán Ordóñez, Alejandra (InForest Joint Research Unit (CTFC-CREAF)) ; Ruiz Frau, Ana (Instituto Mediterráneo de Estudios Avanzados) ; Carvalho-Santos, Claudia (Universidade do Porto) ; Vogiatzakis, Ioannis N. (University of Cyprus) ; Arends, Jeroen (Ecosystem Services Partnership) ; Santana Garcon, Julia (Instituto Mediterráneo de Estudios Avanzados) ; Roces-Díaz, José V. (Swansea University) ; Brotons Alabau, Lluís (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Campagne, C. Sylvie (Irstea) ; Roche, Philip K. (Irstea) ; Miguel, Sergio de (Universitat de Lleida) ; Targetti, Stefano (INRA) ; Drakou, Evangelia G. (University of Twente) ; Vlami, Vassiliki (University of Patras) ; Baró Porras, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Geijzendorffer, Ilse R. (Mediterranean Wetlands Observatory)
Social-ecological systems in the Mediterranean Basin are characterised by high biodiversity and a prolonged cultural influence, leading to the co-evolution of these systems. The unique characteristics of Mediterranean social-ecological systems, current pressures leading to a decline in ecosystem services, and the need for coordinated action are recognised by policies promoting the protection and sustainable use of the region's heritage. [...]
2019 - 10.1080/26395916.2019.1598499
Ecosystems and people, Vol. 15, Issue 1 (May 2019) , p. 136-155  
2.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs Isern, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  
3.
6 p, 188.4 KB Relación entre los conocimientos de naturaleza de la ciencia, de evolución y la aceptación de la teoría evolutiva en profesores de biología luego de un programa de desarrollo profesional / Cofré Mardones, Hernán (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Becerra Olguín, Beatriz (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Cuevas Aldunate, Emilia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Núñez Nieto, Paola (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Santibáñez Gómez, David (Universidad Católica Silva Henríquez) ; Vergara Díaz, Claudia (Universidad Alberto Hurtado) ; Bravo González, Paulina (University College of London)
Este estudio tiene como primer objetivo identificar el impacto de un programa de desarrollo profesional (PdP) en la comprensión de la Naturaleza de las Ciencia (NdC) y la evolución, y en la aceptación de esta teoría, así como analizar la relación (si existe) entre dichas variables. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2491-2496  
4.
29 p, 1.8 MB Towards inferring communication patterns in online social networks / Balsa, Ero (Katholieke Universiteit Leuven) ; Pérez-Solà, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i les Comunicacions) ; Diaz, Claudia (Katholieke Universiteit Leuven)
The separation between the public and private spheres on online social networks is known to be, at best, blurred. On the one hand, previous studies have shown how it is possible to infer private attributes from publicly available data. [...]
2017
ACM Transactions on internet technology, Vol. 17, issue 3 (Jul. 2017) , art. 32  
5.
231 p, 2.6 MB Towards understanding privacy risks in online social networks / Pérez-Solà, Cristina ; Herrera Joancomartí, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Diaz, Claudia, dir. ; Preneel, Bart, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions
Les xarxes socials en línia (en anglès, Online Social Networks o OSNs) són avui en dia un dels serveis més populars a Internet. En el moment d'escriure aquestes línies, quatre de les deu primeres pàgines del rànquing global Alexa corresponien a xarxes socials i les xarxes més utilitzades tenien centenars de milions d'usuaris actius cada dia. [...]
Online Social Networks (OSNs) are now one of the most popular services on the Internet. When these lines were written, there were four OSN sites in the Alexa's top ten global ranking and the most used OSNs were having hundreds of millions of daily active users. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
19 p, 975.6 KB P-NEXFS analysis of aerosol phosphorus delivered to the Mediterranean Sea / Longo, Amelia F. (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; Ingall, Ellery D. (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; Diaz, Julia M. (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; Oakes, Michelle (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; King, Laura E. (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; Nenes, Athanasios (Georgia Institute of Technology. School of Earth and Atmospheric Sciences) ; Mihalopoulos, Nikolaos (Panepistēmio tēs Krētēs. Tmíma Chimeías) ; Violaki, Kaliopi (Panepistēmio tēs Krētēs. Tmíma Chimeías) ; Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Benítez Nelson, Claudia R. (University of South Carolina. Department of Earth and Ocean Sciences) ; Brandes, Jay (Skidaway Institute of Oceanography) ; McNulty, Ian (Argonne National Laboratory) ; Vine, David J. (Argonne National Laboratory)
Biological productivity in many ocean regions is controlled by the availability of the nutrient phosphorus. In the Mediterranean Sea, aerosol deposition is a key source of phosphorus and understanding its composition is critical for determining its potential bioavailability. [...]
2014 - 10.1002/2014GL060555
Geophysical research letters, Vol. 41 Issue 11 (June 2014) , p. 4043-4049
2 documents
7.
235 p, 607.4 KB Perfil neurocognitivo, psicosocial y calidad de vida relacionada con la salud, en pacientes con infección VIH por transmisión vertical. Estudio transversal / Díaz Ledo, Fina ; Mur Sierra, Antonio, dir. ; Fortuny Guasch, Claudia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, d'Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva
En el momento actual de la infección por el VIH, mientras que la terapia antirretroviral ha disminuido significativamente la encefalopatía asociada al VIH, debido a que los niños infectados por el VIH sobreviven a la adolescencia y la edad adulta, se han puesto de manifiesto otras manifestaciones más sutiles de la enfermedad del sistema nervioso central. [...]
The remarkable success in the prevention and treatment of paediatric HIV infection in high-resource countries has changed this infection from a fatal disease to a chronic illness. With widespread access to antiretroviral therapy in high-resource settings, many perinatally infected children are surviving into adolescence, young adulthood and beyond. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
132 p, 1.4 MB Addictive and wonderful : the experience of reading the Harry Potter series / Martín Alegre, Sara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Arms, Chris ; Arnau, Alba ; Bello Serrano, Sara ; Blasco Solís, Lara ; Calvo Zafra, Laura ; Campos Arjona, Rubén ; Canals Sánchez, Marta ; Caro Lancho, Melissa ; Castañón Abad, Laia ; Clúa, Isabel ; Delgado Ordás, Álvaro ; Díaz Suárez, Saray ; Donev, Hristo ; Duarte Montávez, Tania ; García, Jaime ; García Jordà, Laia ; González Varo, Cristina ; González Riopedre, Silvia ; Gurguí, Dídac ; Guzmán Prieto, Marta ; Harper, Joshua ; Juárez López, Álvaro ; Kolovitsch, Marvin ; López Lueje, Lara ; Luque Brugue, Laura ; Martín, Montserrat ; Martín Alegre, Sara ; Mikkola, Andrew ; Moreno Milrado, Alicia ; Montaño Tena, Laura ; Munné, Laia ; Munné Martínez, Pilar ; Nadal Cervera, Carmen ; Oliveros, Jaime ; Kate Pasola ; Pol Payeras, Kika (Francesca) ; Pons Nusas, Montserrat ; Qian, Hongyu ; Reina Martí, Mònica ; Ritchie, Kyle ; Rojas, Camila ; Román, Clara ; Ruiz Galera, Fran (Francesc Albert) ; Sánchez Orriols, Mireia ; Sánchez Zaballos, Begoña ; Schimbatori, Iulia ; Seymour, Lottie (Charlotte) ; Sihang, Yao ; Soriano Melgares, Sara ; Toma, Teodora ; Tubau Suárez, Sandra ; Valero, Déborah ; Vázquez Sánchez, Alicia ; Vila García, Iris ; Xiberta, Clàudia ; Yuste, Queralt
2014  
9.
1 p, 25.2 KB Evaluando la competencia comunicativa de futuros profesores / Vargas Díaz, Claudia Lorena (Universidad Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals)
Saber comunicar las matemáticas a alumnos de secundaria es el objetivo principal en la formación de futuros profesores de instituto. ¿Sabemos si los estudiantes alcanzan las competencias necesarias para enseñar matemáticas? En este sentido, Claudia Lorena Vargas ha presentado una tesis doctoral titulada "Evaluación de la competencia comunicativa en la formación del profesorado de matemática de educación secundaria" en la que explora qué capacidades adquieren los estudiantes del Máster de formación del profesorado de Matemáticas.
2012
UAB divulga, maig 2012, p. 1-1  
10.
14 p, 1.2 MB Imagen corporal, hábitos alimentarios y hábitos de ejercicio físico en hombres usuarios de gimnasio y hombres universitarios no usuarios / Baile Ayensa, José Ignacio (Universidad a Distancia de Madrid. Departamento de Psicología) ; González Díaz, Alejandra (Universidad del Valle de Atemajac (Guadalajara, Mèxic)) ; Ramírez Ortiz, Claudia (Universidad del Valle de Atemajac (Guadalajara, Mèxic)) ; Suárez Andujo, Pilar (Universidad del Valle de Atemajac (Guadalajara, Mèxic))
The objective of this study is to analyse whether men who regularly work out in the gym (gym users) can be differentiated from non-user university males from the general population according to the following variables: body image, altered eating habits and altered exercise habits. [...]
The results of an attitude questionnaire show that as far as body image measured, there was no difference between gym users and non-user men from the general population. It was also observed that gym users had worse eating and physical exercise habits than the men surveyed from the general population. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 353-366  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Diaz, Celine
1 Diaz, Claudia
1 Díaz, C.
1 Díaz, C.C.
1 Díaz, Carlos
2 Díaz, Carmen
1 Díaz, Carmen.
1 Díaz, Clara
1 Díaz, Claudio F.
2 Díaz, César
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.