Dipòsit Digital de Documents de la UAB 56 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
42 p, 2.8 MB Pla de viabilitat i desenvolupament de l'associació Women Rising for Africa / Rubiol Farriol, Montserrat ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Ibars Garcia, Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball presenta el Pla de viabilitat i desenvolupament de l'associació Women Rising for Africa, WRA, constituïda al febrer del 2022. L'associació neix per donar forma a un projecte de cooperació internacional, promogut des de Catalunya però que incideix a Uganda, que busca facilitar la independència econòmica i l'empoderament de les dones a l'Àfrica a través de noves oportunitats de treball en el sector del transport i l'accés a una mobilitat segura i sostenible.
Este trabajo presenta el Plan de viabilidad y desarrollo de la asociación Women Rising for Africa, WRA, constituida en febrero de 2022. La asociación nace para dar forma a un proyecto de cooperación internacional, promovido desde Cataluña pero que incide en Uganda, que busca facilitar la independencia económica y empoderamiento de las mujeres en África a través de nuevas oportunidades de trabajo en el sector del transporte y el acceso a una movilidad segura y sostenible.
This work presents the Viability & development plan of the Women Rising for Africa association, WRA, established in February 2022. The association was born to give shape to an international cooperation project, promoted from Catalonia but which affects Uganda, which aims to empower and facilitate the economic independence of women in Africa through new job opportunities in the transport sector and access to safe and sustainable mobility.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
2.
5 p, 535.8 KB Towards a policy relevant neighborhoods and health agenda : engaging citizens, researchers, policy makers and public health professionals. SESPAS Report 2018 Por una estrategia de barrios saludables políticamente relevante: colaboración entre ciudadanía, personas investigadoras, decisoras políticas y profesionales de la salud pública. Informe SESPAS 2018 / Franco, Manuel (Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health) ; Díez, Julio (Universidad de Alcalá) ; Gullón, Pedro (Universidad de Alcalá) ; Margolles, Mario (Instituto de Investigación Sanitaria del Principado de Asturias) ; Cofiño, Rafael (Escuela Andaluza de Salud Pública) ; Pasarín, Maribel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
A large volume of public health literature has shown how the social and physical features of a neighbourhood affect residents' health, and how they contribute to health inequalities. In this article, we argue that citizens, researchers, policy makers and health professionals should engage in creating a common, policy-relevant neighbourhood and health agenda to effectively improve population health and reduce health inequalities. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2018.07.002
Gaceta sanitaria, Vol. 32 (octubre 2018) , p. 69-73  
3.
17 p, 258.0 KB Educar en los márgenes del sistema : educación comunitaria para la emancipación / Alonso-Martínez, Hector (Universitat de Barcelona) ; Díez-Gutiérrez, Enrique-Javier (Universidad de León)
Esta investigación analiza la experiencia de caso de Espacio Mestizo, proyecto de arte comunitario y popular con jóvenes en situación de riesgo social en la ciudad de León. Se ha planteado un enfoque cualitativo de tipo idiográfico sobre el estudio de caso del proyecto Espacio Mestizo. [...]
Aquesta recerca analitza l'experiència de cas d'Espacio Mestizo, projecte d'art comunitari i popular amb joves en situació de risc social a la ciutat de Lleó. S'ha plantejat un enfocament qualitatiu de tipus ideogràfic sobre l'estudi de cas del projecte Espacio Mestizo. [...]
This study analyses the experience of Espacio Mestizo, a community and popular art project for disadvantaged young people in the city of León. An idiographic, qualitative approach was used for the case study of the Espacio Mestizo project. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1687
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 419-435 (Temas de investigación)  
4.
19 p, 253.7 KB Procesos participativos inclusivos para la restauración de ecosistemas urbanos en un contexto de emergencia climática / Maestre Andrés, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Salmon, Nicolás (YES Innovation (Quito, Equador)) ; Yépez, Grace (Pontificia Universidad Católica del Ecuador)
La restauración de ecosistemas urbanos se está promoviendo cada vez más como solución basada en la naturaleza (SbN) para promover ciudades más resilientes frente al cambio climático, más habitables y socialmente inclusivas. [...]
2023
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 65 (2023) , p. 79-97 (Articles)  
5.
40 p, 1.4 MB Integrar a jovenes adultos/as con menos oportunidades en las organizaciones y reforzar su empoderamiento / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; ERASMUS European Project for Youth Participation: "Interdisciplinary approach to participation: rethinking and exchanging practices for more inclusion in the associative sector"
Termina el proyecto ERASMUS European Project for Youth Participation: "Interdisciplinary approach to participation: rethinking and exchanging practices for more inclusion in the associative sector" con muy buenos resultados. [...]
Paris: Place aux jeunes, 2022
2 documents
6.
14 p, 762.7 KB El rol de los equipos de investigacion en el empoderamiento de las personas investigadoras jovenes / Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid)
El empoderamiento juvenil en los grupos de investigación es un tema con escasas evidencias científicas. Para contribuir a este fin, se realiza un estudio de caso único, estadístico-descriptivo, donde se busca analizar si el Proyecto HEBE favorece el empoderamiento de las personas investigadoras jóvenes del mismo. [...]
Youth empowerment in research groups is a subject with little scientific evidence. To contribute to this end, a single statistical-descriptive case study is carried out to analyse whether HEBE Project favours the empowerment of its young researchers. [...]

2022 - 10.17811/RIFIE.51.2.2022.129-142
Aula abierta, Vol. 51 Núm. 2 (2022) , p. 129-142  
7.
48 p, 935.4 KB Evaluating Youth Empowerment : The Construction and Validation of an Inventory of Dimensions and Indicators / Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona. Departament de Pedagogia) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Empowerment is a concept that has become increasingly used over recent years. However, little research has been undertaken into how empowerment can be evaluated, particularly in the case of young people. [...]
SAGE Publications Inc., 2022 - 10.1177/10982140211055643
American Journal of Evaluation  
8.
14 p, 134.1 KB Hacia el empoderamiento de niñas y mujeres adolescentes : potenciar los referentes femeninos / García-Huidobro Munita, Rosario (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Schenffeldt Ulloa, Ninoska (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Montenegro González, Catalina (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Navarrete Astete, Karen (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Lara Escobar, Marisa (Universidad de Los Lagos (Xile))
En el presente artículo se muestran algunos resultados de la primera fase del estudio Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnología para promover el liderazgo de nuevas juventudes femeninas, cuyo principal objetivo es crear una plataforma que promueva el liderazgo en niñas y mujeres adolescentes en Chile. [...]
En el present article s'hi mostren alguns resultats de la primera fase de l'estudi Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnologia per promoure el lideratge de noves joventuts femenines, el principal objectiu del qual és crear una plataforma que promogui el lideratge en nenes i dones adolescents a Xile. [...]
This paper brings together some of the results of the first phase of the study Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnología para promover el liderazgo de nuevas juventudes femeninas [LMS LIDERESASCHILE. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1554
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 147-160 (Temas de investigación)  
9.
34 p, 471.1 KB Repainting the Lion : The Representation of Women in Zadie Smith's The Wife of Willesden / Curto Mas, Sílvia ; Font Paz, Carme, 1972-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The Wife of Bath's Prologue and Tale is one of the most provocative, debated and well-known interventions in Geoffrey Chaucer's The Canterbury Tales (1483). Zadie Smith's debut play The Wife of Willesden (2021) is a response to and an adaptation of Chaucer's text. [...]
La Muller de Bath és una de les intervencions més provocadores, debatudes i conegudes de The Canterbury Tales, de Geoffrey Chaucer (1483). El debut teatral de Zadie Smith, The Wife of Willesden (2021), respon a, i adapta, el text original de Chaucer. [...]
La Esposa de Bath es una de las intervenciones más provocadoras, debatidas y conocidas de The Canterbury Tales (1483) de Geoffrey Chaucer. El debut teatral de Zadie Smith, The Wife of Willesden (2021), responde a, y adapta, el texto original de Chaucer. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
10.
15 p, 686.9 KB "El inglés me hizo sentirme orgulloso de mí mismo" : La evolución de las identidades imaginadas de los estudiantes de Grado de Educación Primaria en inglés / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya) ; Torras Vila, Berta (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Este estudio de caso pretende hacer un seguimiento longitudinal de cómo evolucionan las identidades imaginadas como usuarios de inglés de dos estudiantes de magisterio durante el Grado de Educación Primaria en inglés (EMI-TED) ofrecido por una universidad pública de Cataluña (España). [...]
Aquest estudi de cas pretén fer un seguiment longitudinal de com evolucionen les identitats imaginades com a usuaris d'anglès de dos estudiants de magisteri durant el Grau d'Educació Primària en anglès (EMI-TED) ofert per una universitat pública de Catalunya (Espanya). [...]
This case study aims to track longitudinally how the imagined identities as English users of two student-teachers evolve during the English-Medium Primary Teacher Education Bachelor's Degree (EMI-TED) offered by one public university in Catalonia (Spain). [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.85
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 7-21 (Investigació i qüestions teòriques)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 56 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.