Dipòsit Digital de Documents de la UAB 5 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
24 p, 624.6 KB Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental / Godino, Juan D. (Universidad de Granada) ; Aké Tec, Lilia Patricia (Universidad de Granada) ; Contreras de la Fuente, Ángel (Universidad de Jaén) ; Estepa, Antonio (Universidad de Jaén) ; Fernández Blanco, Teresa (Universidade de Santiago de Compostela) ; Neto, Teresa (Universidad de Aveiro) ; Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra) ; Díaz, Carmen (Universidad de Huelva) ; Oliveras, María Luisa (Universidad de Granada) ; Lacasta Zabalza, Eduardo (Universidad Pública de Navarra) ; Lasa, Aitzol (Universidad Pública de Navarra)
La promoción del pensamiento algebraico en alumnos de primaria requiere implementar acciones formativas específicas para los profesores, lo que a su vez implica elaborar instrumentos de evaluación del estado de sus conocimientos didáctico - matemáticos sobre el tema. [...]
La promoció del pensament algebraic en alumnes de primària requereix implementar accions formatives específiques per als professors, la qual cosa al seu torn implica elaborar instruments d'avaluació de l'estat dels seus coneixements didàctic - matemàtics sobre el tema. [...]
Promoting algebraic thinking in elementary school pupils requires implementing specific training activities for teachers, which in turn involves developing tools to assess their didactic-mathematical knowledge about this subject. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1468
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 127-150 (Investigaciones Didácticas)  
2.
14 p, 734.8 KB Interpretación de los diagramas de dispersión por estudiantes de bachillerato / Estepa Castro, Antonio
En este trabajo se asume que la correlación es un tema importante en el currículo de bachillerato. Se esboza la importancia de los gráficos en la enseñanza de la estadística, fijando la atención en los diagramas de la dispersión, cuyo estudio suele iniciar el tema de dependencia aleatoria entre variables, correlación y regresión en el bachillerato actual. [...]
In this paper, it is assumed that correlation is an important subject in the Baccalaureate curriculum. The importance of graphs in statistic education is outlined; attention is focus on scatter plot diagrams, the study of which usually initiates the subject of random dependency between variables, correlation and regression in the current baccalaureate curriculum. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3679
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 2 (2008) p. 257-270  
3.
6 p, 322.7 KB Estrategias y argumentos en el estudio descriptivo de la asociación usando microordenadores / Batanero Bernabeu, Carmen ; Estepa Castro, José Antonio ; Díaz Godino, J.
In this work, problem solving procedures about statistical variables association using microcomputers are analysed. The effect of several didactical variables on these procedures is also studied. The studied population consisted of 18 prospective teachers who had been previously trained for 7 weeks. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4705
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 145-150  
4.
16 p, 736.8 KB Concepciones iniciales sobre la asociación estadística / Estepa Castro, José Antonio ; Batanero Bernabeu, Carmen
In this paper we make a summary of psychological investigation about statistics association. The results of experimental study about previous conceptions are shown. This study has comprised the students' judgments of association. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4263
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 155-170  
5.
14 p, 119.8 KB Un estudio experimental de la estimación de la correlación a partir de diferentes representaciones / Sánchez Cobo, Francisco T. ; Estepa Castro, Antonio ; Batanero Bernabeu, Carmen
Correlation is a relevant topic at secondary school and university level. However, most didactical research in this field comes from psychology and only refers to 2x2 contingency tables. On the other hand, representation has fundamental influence on understanding mathematical concepts. [...]
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4047
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 297-310  

Vegeu també: autors amb noms similars
3 Estepa, Amparo
1 Estepa, Araceli
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.