Dipòsit Digital de Documents de la UAB 20 registres trobats  anterior11 - 20  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.07 segons. 
11.
10 p, 1.4 MB Morfologia i funció del sistema immunitari : un exemple de docència integrada / Martí, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Palacio Cornide, José Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Rabanal Prados, Rosa Ma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La interdisciplinarietat de les àrees de coneixement fa que en els programes docents existeixi un grau de solapament entre assignatures. En general, els professors plantegen els temes coincidents des del punt de vista de la seva pròpia disciplina. [...]
La interdisciplinariedad de las áreas de conocimiento hace que en los programas docentes exista un notable grado de solapamiento entre asignaturas. Ante esta situación, en gene-ral, los profesores optan por plantear los temas coincidentes desde el punto de vista de su propia disciplina. [...]
The multidisciplinarity of areas of knowledge means that there is some degree of overlap between courses in educational programmes. Generally speaking, professorsplan their courses in line with the point of view of their own discipline. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 125-134
4 documents
12.
12 p, 1.4 MB L'assignatura Cos Humà i Salut en la formació de mestres / Carrió, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Barquinero, Joan Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El motiu pel qual s'ha escollit fer aquest projecte d'innovació docent en la formació dels futurs professionals de l'educació és que són els que treballaran per atendre a les noves realitats en el sector de la població infantil sobre, el qual actuen uns factors determinants de la salut (com els estils de vida i les influències socials), associats al fet que les edats del desenvolupament dels infants són un moment clau per a l'adquisició d'hàbits i actituds. [...]
El motivo por el que se ha decidido desarrollar este proyecto de innovación docenteen el ámbito de la formación del futuro profesional de la educación es que los maestros son los que trabajarán para atender las nuevas realidades en relación con la población infantil, sobre la que actúan una serie de factores determinantes de la salud, como son los estilos de vida y las influencias sociales. [...]
The reason why we decided to conduct this project on teaching innovation in thetraining of future education professionals is because they are the ones who have to tend to the new realities among our children, over which factors that determine health play a role, such as lifestyles and social influences associated with the fact that the childhood development years are a key point for the acquisition of habits and attitudes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 113-124
4 documents
13.
12 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una proposta d'aprenentatge cooperatiu dels continguts de l'àrea d'ecologia mitjançant l'estudi de casos / Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Piñol i Pascual, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Lloret Maya, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Ribas, Angela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Retana Alumbreros, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Es presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) amb 13 casos d'estudi amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge de continguts relacionats amb l'Ecologia en diversos estudis universitaris. [...]
En este trabajo se presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) con trece casos de estudio cuyo objetivo es mejorar el aprendizaje de contenidos relacionados con la Ecología en diversos estudios universitarios. [...]
This article presents a web-based platform (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) containing 13 case studies with the goal of improving the learning of contents related to ecology in a variety of university degree programmes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-112
4 documents
14.
8 p, 1.4 MB Renovació dels mètodes docents en biologia animal i vegetal : adequació a l'EEES / Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Crespo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Santamaria, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Les assignatures de primer cicle Biologia Animal i Vegetal (BAV), de la llicenciatura de Veterinària, Biologia III: la Vida Animal, de la llicenciatura de Ciències Ambientals, i BAV, de la llicenciatura de Biotecnologia, s'impartien fins al curs 2004-2005 amb una metodologia docent basada majoritàriament en la classe magistral. [...]
Las asignaturas de primer ciclo Biología animal y vegetal (BAV), de la licenciatura de Veterinaria; Biología III: la vida animal, de la licenciatura de Ciencias Ambientales; y BAV, de la licenciatura de Biotecnología, se impartían hasta el curso 2004-2005 con una metodología docente basada mayoritariamente en la clase magistral. [...]
Until academic year 2004-05 the courses in the first cycle of Animal and Plant Biology (APB) in the Veterinary Medicine program, Biology III: Animal Life from the Environmental Sciences degree programme, and APB from the Biotechnology degree programme were taught using a methodology based primarily on teacher-led classes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 93-100
4 documents
15.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament de problemes virtuals i interactius per a l'aprenentatge de la microbiologia / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Esteve, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Barbé García, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Gaju, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Luquín Fernández, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Pybus, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El web Microbiologia Interactiva promou l'aprenentatge de la Microbiologia a través de la resolució de problemes teòrics i pràctics. El material s'ha dissenyat per ser utilitzat a les classes presencials i també com a eina d'autoaprenentatge. [...]
La web Microbiología Interactiva promueve el aprendizaje de la Microbiología a través de la resolución de problemas teóricos y/o prácticos. El material se ha diseñado para ser utilizado en las clases presenciales y también como herramienta de autoaprendizaje. [...]
The Interactive Microbiology website promotes the learning of microbiology by resolving theoretical and/or practical problems. The material was designed to be used in the classroom, as well as for independent learning. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 83-91
4 documents
16.
12 p, 1.4 MB L'agenda virtual d'activitats d'aprenentatge com a eina educativa / Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Velasco González, Antonio José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Valderrama-Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Oliver Malagelada, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Ferrer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Toledo-Morales, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La metodologia docent impulsada per la creació d'un espai europeu d'educació superior comú implica tenir en compte el treball de l'estudiant. En aquest sentit, i per donar suport al procés d'aprenentatge dels alumnes, s'ha desenvolupat un procediment d'elaboració d'agendes d'activitats a partir de guies docents d'assignatures ja expressades en ECTS, és a dir, en les que es dóna informació de la dedicació dels estudiants tant a les tasques presencials com a les no presencials. [...]
La metodología docente impulsada por la creación de un Espacio Europeo de Educación Superior común implica tener en cuenta el trabajo del estudiante. En este sentido, y para dar apoyo al proceso de aprendizaje de los alumnos, se ha desarrollado un procedimiento de elaboración de agendas de actividades a partir de guías docentes de asignaturas ya expresadas en ECTS, es decir, en las que se ofrece información sobre la dedicación de los estudiantes tanto a las tareas presenciales como a las no presenciales. [...]
The teaching methodology being promoted via the creation of a common European Higher Education Area means taking the student's work into account. In this sense, and in order to support students' learning process, a procedure was developed that involved drawing up calendars of activities based on teaching guides for courses that are already expressed in ECTS, that is, in which information is provided on how much time students should spend on both classroom and independent learning tasks. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 69-79
4 documents
17.
12 p, 1.6 MB Experiència d'aplicació de la metodologia d'aprenentatge per projectes en assignatures d'Enginyeria Informàtica per a una millor adaptació als crèdits ECTS i a l'EEES / Martí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Gil, Debora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Julià i Ferré, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest article es presenta una experiència realitzada els cursos 2005-2006, 2006-2007 i 2007-2008 en aprenentatge basat en projectes (ABP) -en anglès, Project Based Learning (PBL)- com un dels itineraris per cursar Gràfics per Computador 2, assignatura optativa de tercer curs d'Enginyeria Informàtica, titulació impartida a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
En este artículo se presenta una experiencia de aprendizaje basado en proyectos (Project Based Learning- PBL) desarrollada en los cursos 2005-2006, 2006-2007 y 2007-2008 como uno de los itinerarios para cursar Gráficos por Computador 2, asignatura optativa de tercer curso de Ingeniería Informática, titulación impartida en la Escuela Técnica Superior de Ingeniería (ETSE) de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This article presents an experiment performed in academic years 2005-06, 2006-07 and 2007-08 on Project Based learning (PBL) as one of the tracks for students in Computer Graphics 2, an elective course in the third year of Computer Engineering, a degree offered at the Higher School of Engineering (ETSE) at the Universidad Autónoma de Barcelona (UAB). [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 57-68
4 documents
18.
8 p, 1.4 MB Quadern de pràctiques d'hidrogeologia i recursos hídrics en format interactiu / Mas-Pla, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Folch, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Menció Domingo, Anna (Universitat de Girona. Departament de Ciències Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En l'àmbit de les ciències de la terra es presenten de manera simultània el material cartogràfic, les bases de dades i els mètodes de càlcul numèric. El quadern de pràctiques en temàtica hidrogeològica, elaborat en format interactiu, reuneix cartografies, textos, imatges, bases de dades i fulls de càlcul destinats a permetre un millor desenvolupament dels exercicis proposats, disposant de tota la documentació necessària en un format de qualitat. [...]
En el ámbito de las Ciencias de la Tierra, el material cartográfico, las bases de datos y los métodos de cálculo numérico se presentan de manera simultánea. El Cuaderno de Prácticas en materia hidrogeológica, elaborado en formato interactivo, reúne cartografías, textos, imágenes, bases de datos y hojas de cálculo destinadas a permitir un mejor desarrollo de los ejercicios propuestos, ofreciendo toda la documentación necesaria en un formato de calidad. [...]
In the field of the earth sciences, cartographic material, databases and numerical calculation methods are presented simultaneously. This workbook of practical exercises on the topic of hydrogeology, developed to be interactive, includes maps, texts, images, databases and spreadsheets aimed at enabling students to better perform the proposed exercises, as they have all the documentation they need in a high-quality format. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 47-56
4 documents
19.
10 p, 1.5 MB Creació de recursos digitals per a la innovació docent en geologia estructural i tectònica / Teixell Cácharo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Griera Artigas, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Arboleya, María Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Tesón del Hoyo, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Corral, Isaac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Aquest projecte consisteix en l'elaboració d'una sèrie de recursos didàctics en format digital per a l'ensenyament de les matèries de Geologia Estructural i de Tectònica en titulacions relacionades amb les Ciències de la Terra. [...]
Este proyecto consiste en la elaboración de una serie de recursos didácticos en formato digital para la enseñanza de las materias de Geología Estructural y Tectónica en titulaciones relacionadas con las Ciencias de la Tierra. [...]
This project consisted of developing a series of teaching resources in digital format to teach the subjects of Structural Geology and Tectonics in degree programmes related to the Earth Sciences. The goal was to improve students' training and performance by developing out-of-classroom support activities that foster independent learning and self-regulation on the part of the students. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 23-32
4 documents
20.
14 p, 1.5 MB Competències i habilitats transversals entre geologia i arqueologia prehistòrica / Estrada i Aliberas, Ma. Rita (María Rita) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Molist, Miquel, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Vicens, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Maestro i Maideu, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, O. (Oriol) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Alvarez, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Obrador i Tudurí, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Clop i Garcia, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Borrell Tena, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Anfruns, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Guerrero Vila, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Arribas Mocoroa, Mª Eugenia (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Petrología) ; Serrat, David 1949- (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest treball es desenvolupa una proposta concreta per abordar alguns dels objectius pedagògics, com ara la transversalitat, el treball en equip o la necessitat d'incrementar els coneixements pràctics. [...]
En este trabajo se desarrolla una propuesta concreta para abordar algunos de los objetivos pedagógicos, como la transversalidad, el trabajo en equipo o la necesidad de incrementar los conocimientos prácticos. [...]
This study develops a specific proposal for addressing some of the educational goals of the EHEA such as transversality, teamwork and the need to increase practical knowledge. The perspective from which the study was conducted was interdisciplinary cooperation among university professors who work in two quite different fields of science: geology and prehistoric archaeology. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 33-46
4 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 20 registres trobats   anterior11 - 20  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.