Dipòsit Digital de Documents de la UAB 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
212 p, 2.4 MB School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment / Pages Martin, Marcel ; Verger, Antoni, dir. ; Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...]
Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...]
This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]

2021  
2.
18 p, 138.5 KB El estudio PISA y la comunidad educativa. Percepciones y opiniones sobre el proyecto PISA 2000 en España / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Ferrer i Julià, Ferran
El presente artículo aporta información relevante acerca de las distintas opiniones de los colectivos representantes de la comunidad educativa acerca del estudio PISA 2000, su diseño metodológico y los resultados obtenidos por el alumnado español. [...]
The present article provides relevant information on the different opinions of those groups of people who act as representatives of the educational community regarding PISA 2000, its methodological approach and the results achieved by Spanish students. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Num. Extra (2006) , p. 381-398  
3.
30 p, 1.0 MB Las desigualdades educativas en el proyecto PISA-2003 : el caso de Cataluña / Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Castel Baldellou, José Luis ; Ferrer i Julià, Ferran
La equidad en el ámbito educativo es uno de los parámetros que caracterizan la evaluación desarrollada por el estudio PISA de la OCDE. En este sentido, la explotación y el análisis de los resultados de PISA es importante en la medida que contribuye a detectar y definir aquellos elementos y aspectos del sistema educativo que inhiben o fomentan las situaciones de desigualdad educativa. [...]
One of the elements which characterizes the assessment practice undertaken by the PISA study of the OECD is that of equity in the educational realm. Thus, the use and analysis of PISA outcomes become relevant as they contribute to detect and define those elements and issues proper of education systems which inhibit or promote situations of educational inequality. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Número Extra (2006) , p. 399-428  
4.
269 p, 1.7 MB Autonomia de centre, segregació escolar i mercats en educació. Una anàlisi internacional dels efectes de l'autonomia en l'equitat i l'eficàcia dels sistemes educatius / Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Rambla, Xavier, 1966-, dir. ; Ferrer i Julià, Ferran, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
L'agenda de nombroses reformes educatives dutes a terme arreu del món, les quals han convergit en el concepte-paraigües de la 'nova gestió pública', s'ha articulat al voltant de propostes per adreçar la gestió pública de l'educació cap a models basats en el mercat, com ara els quasi-mercats educatius o l'aliança pública-privada (PPP). [...]
The agenda of numerous educational reforms around the world, which can be brought together under the umbrella concept of the 'new public management', has been articulated around proposals to direct public education towards market-based models such as quasi-markets in education or public-private partnerships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
12 p, 119.4 KB Segregació social i marc institucional dels centres : una anàlisi internacional de les desigualtats educatives / Ferrer-Esteban, Gerard ; Alegre, Miquel Àngel, 1975-
L'objectiu del present article és l'anàlisi comparativa, en l'àmbit internacional, dels efectes dels factors de procés i de composició escolar en les desigualtats de resultats entre els estudiants. [...]
El objetivo de este artículo es el análisis comparativo, en el ámbito internacional, de los efectos de los factores de proceso y de composición escolar en las desigualdades de resultados entre estudiantes. [...]
L'objectif du présent article est l'analyse comparative, à niveau international, des effets des facteurs de processus et de composition scolaire dans les inégalités de résultats entre les étudiants. [...]
This article presents a comparative analysis performed at international level of the effects of school process and composition on the inequalities in student academic achievement. We use multilevel regression models to identify the factors which contribute to explain the variability of student academic achievement, and which, therefore, provide hints for establishing the causes of inequality situations in education systems. [...]

2009
Temps d'educació, Núm. 36 (2009) , p. 201-212  
6.
4 p, 52.0 KB Practicum I [23153] / Ferrer-Esteban, Gerard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2006-07
Llicenciat en Pedagogia [598]  
7.
15 p, 99.5 KB La formació de les famílies en el marc de l'escola inclusiva : un repte per a les comunitats d'aprenentatge / Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Martínez Ortiz, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
És fonamental per a l'estratègia d'una escola que pretengui esdevenir una «comunitat d'aprenentatge» apuntar cap a la plena inclusió i la participació efectiva de les famílies en els diferents espais i nivells de l'escola. [...]
It is fundamental for the strategy of schools which wish to become a «Learning Community », to aim to full inclusion and effective participation of parents and other relatives in different spaces of school. [...]
Es fundamental para la estrategia de una escuela que pretenda convertirse en una «comunidad de aprendizaje» apuntar hacia la plena inclusión y la participación efectiva de las familias en los diferentes espacios y niveles de la escuela. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.215
Educar, N. 35 (2005) , p. 71-85  
8.
10 p, 78.8 KB Hacia la excelencia educativa en las comunidades de aprendizaje : participación, interactividad y aprendizaje / Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
El projecte «Comunitats d'Aprenentatge» es defineix com una alternativa que guia la transformació de situacions de desigualtat educativa en situacions on es generin oportunitats d'aprenentatge per a tothom. [...]
The Learning Communities Project is defined as an educational alternative that drives the transformation of situations of educational inequality towards situations where learning opportunities for everybody are generated. [...]
El proyecto Comunidades de Aprendizaje se define como una alternativa que guía la transformación de situaciones de desigualdad educativa en situaciones en las que se generen oportunidades de aprendizaje para todos y todas. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.214
Educar, N. 35 (2005) , p. 61-70  
9.
14 p, 88.8 KB Tanit : el valor de un sueño / Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Martínez, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
Aquest article tanca el cercle d'una experiència de desenvolupament d'una comunitat d'aprenentatge. Es descriuen breument els marcs teòric i sociològic que delimiten el context per a la descripció del desenvolupament d'una comunitat. [...]
This article finishes a series about the development of a learning community. It describes briefly the theoretical and the sociological framework wich define and helps to describe the development of a community. [...]
Este artículo cierra el círculo de una experiencia de desarrollo de una comunidad de aprendizaje. En él se describen brevemente los marcos teórico y sociológico que delimitan el contexto para la descripción del desarrollo de una comunidad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.213
Educar, N. 35 (2005) , p. 47-60  
10.
3 p, 56.0 KB Recursos y enlaces sobre comunidades de aprendizaje / Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
Obras y artículos sobre el proyecto Comunidades de Aprendizaje desarrollado en el Estado español. Tesis doctorales sobre comunidades de aprendizaje. Fundamentación teórica de las comunidades de aprendizaje. [...]
2005 - 10.5565/rev/educar.221
Educar, N. 35 (2005) , p. 111-113  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.